PDA

Volledige versie bekijken : exporteren vanuit flash, need help!

brrr
%Europe/Berlin %479 %2011, 12:30
Hallo iedereen,

Ik gebruik flash reeds jaren, voornamelijk voor toepassingen op het web.

Nu kreeg ik de vraag een trailer-teaser te maken, welke zal vertoond worden via projectie (beamer) alsook te bekijken zal zijn op het web, zoals een you-tube filmpje.

Ik kan niet wachten om met de animatie te beginnen, maar heb helemaal geen ervaring met de technische vereisten die film stelt.

Heeft iemand hier wel ervaring mee?
Kunnen jullie mij concreet informeren waar ik dien rekening mee te houden binnen flash, bij het exporteren (bestandstypes, instellingen), beeldverhoudingen...

Ik gebruik momenteel flash hiervoor omdat de opdracht te laat is doorgegeven om hiervoor nog snel een ander programma aan te leren.
Ook beantwoordt flash heel goed aan mijn vlakke, minimalistische stijl die ik wens te hanteren voor dit project.

Als ik klaar ben post ik natuurlijk het filmpje en de nodige screenshots.

Alvast bedankt!

Brecht-Jan

e.l.dam
%Europe/Berlin %519 %2011, 13:28
Ik zou, als je alles in Flash doet, toch gewoon voor een SWF gaan als ik jou was. Lekker in vectoren werken. Dit kan prima samenwerken tijdens een presentatie met een beamer: je kunt er een .exe of .app van maken zodat hij als stand-alone kan draaien op een PC of Apple.

Ik heb geen ervaring/verstand van het vertonen op een tv, dus als het niet via een computer kan dan moet je even wachten tot er iemand anders reageert ;)

brrr
%Europe/Berlin %698 %2011, 17:45
Inderdaad, ik zou liever ook gewoon de .swf gebruiken maar ik vermoed dat dit problemen kan geven bij het aanleveren.
Nog iemand ervaring of tips?

nancy_kelpie
%Europe/Berlin %805 %2011, 20:19
Voor presentatie en losse website zou ik sowieso SWF gebruiken.

Youtube heb ik tot nu toe nog niet gebruikt maar daar kan je geen SWF uploaden toch? Dan zou ik het bestand met After Effects omzetten naar een formaat wat wel kan. Ook kan je vanuit Flash als quicktime exporteren.

Voor TV heb je de meeste eisen (bepaald aantal FPS, europees en amerikaans is weer anders, etc.), maar die noem je niet. Dus dan heb je best veel vrijheid geloof ik. Volgens mij kan met wat slimme trucjes en After Effects zelfs Actionscript gebruikt worden.

Nu heb ik zelf geen After Effects dus kan niet exact zeggen wat je moet doen, maar voor animatie op tv kon ik gewoon movieclips in movieclips gebruiken, etc. en dat heeft toen iemand voor me omgezet naar het juiste formaat voor tv. Volgens mij was dat met After Effects. Toen heb ik geen Actionscript gebruikt trouwens.

brrr
%Europe/Berlin %417 %2011, 11:01
Ok, Nancy, ik bekijk de link met after-effects eens, bedankt!
Momenteel werk ik in 1280x720, is dit een correcte verhouding?

e.l.dam
%Europe/Berlin %576 %2011, 14:50
Dat is wide-screen ja, 16x9.