PDA

Volledige versie bekijken : waarom doetie het niet?

stepter
%Europe/Berlin %739 %2005, 17:44
ik heb geprobeerd om een preloder te maken volgens deze tutorial (http://www.flashfocus.nl/tutorials/Actionscripting/Preloaders/?filename=Preloader%20met%20procent_werner%20lange nhuisen.zip)
en heb een ander script gebruiket omdat die andere het niet deed deze script
var percent:Number = _root.getBytesLoaded() / _root.getBytesTotal();
loading.text = Math.round(percent * 100) + "% loaded";
op het 2e frame hebk
if (percent == 100){
gotoAndStop(3);
}else{
gotoAndPlay(1);
wie kan mij helpen kijk maar even bij mijn ding[?] [?]

vincoid
%Europe/Berlin %762 %2005, 18:17
volgens mij heb je geen Dynamic Text aangemaakt met de variabele percent .
Moet je gewoon ff een textfield maken, dan properties gaan en Dynamic Taxt selecteren. Vervolgens zet je in de variabele percent.

Als het niet helemaal lukt heb ik ook nog wel een mooi preloader tutorialtje voor je, ook met procenten:

w00
%Europe/Berlin %773 %2005, 18:33
Wat je fout heb gedaan is dat je de textbox waar je procenten in moet komen heb je gezet als Static Text en het Moet Dynamic Text worden. Geef hem dan de instance name "loading". Zet vervolgens ook de textkleur op zwart want die staat bij jou op wit. Dus dan zie je ook nix nee op een witte achtergrond :)

En mocht jou AS code niet werken gebruik dan deze

var percent:Number = _root.getBytesLoaded() / _root.getBytesTotal();
loading.text = Math.round(percent * 100) + "% is loaded";

Voeg ook een image toe op je derde frame om je swf wat meer filesize te geven anders schiet je download ook zo voorbij.
Druk vervolgens op Ctrl+Enter om het te testen. Als je dan op dat testscherm bent druk je weer op Ctrl+Enter en dan gaatie de download simuleren en dan zie je je procenten. Zo zou je het dus ook zien als het online zou staan.

stepter
%Europe/Berlin %788 %2005, 18:54
k bedankt! ;)

stepter
%Europe/Berlin %794 %2005, 19:04
die andere code werkte niet maar deze wel.... maar nu kom ik niet meer bij men foto hoe los ik dat dan op[?]

Fatty Owl
%Europe/Berlin %846 %2005, 20:18
misschien moet iemand dit maar eens verplaatsen naar het AS forum :)