Volledige versie bekijken : Transparant maken van achtergrond in Video
Jara1
%Europe/Berlin %939 %2011, 23:32
Hoi hoi
Weet iemand hoe ik een achtergrond in After effects Transparant kan krijgen?
Ik heb * Toggle Transsparency Grid * al in mijn video gebruikt
maar als ik de video render dan krijg ik een zwarte achtergrond?
Wie kan me helpen ?
Groetjes
Jara
briantjuh94
%Europe/Berlin %473 %2011, 12:21
Transparantie in een video is onmogelijk
digitalecartoons
%Europe/Berlin %545 %2011, 14:05
Transparantie in een video is onmogelijk
Zeker wel ;)
Als je exporteert naar bijvoorbeeld een Quicktime video dan moet je ervoor zorgen dat je een color depth van 'Millions Of Colors+' gebruikt. Dit zorgt ervoor dat ook het alpha kanaal (transparantie) meegenomen wordt. Als codec kan je dan 'Animation' of 'None' gebruiken, dan kan je automatisch voor 'Millions Of Colors+' kiezen.
http://livedocs.adobe.com/en_US/AfterEffects/8.0/help.html?content=WS3878526689cb91655866c1103a4f2d ff7-79b2.html
De achtergrond van je After Effects document wordt dan in de geëxporteerde quicktime film transparant. Als je het geëxporteerde filmpje in Quicktime bekijkt zal je vermoedelijk wel aanvankelijk een zwarte achtergrond zien in Quicktime Player. Maar importeer je het filmpje een een videobewerkingsprogramma dan kan je het met transparante achtergrond verder verwerken.
Misschien dat je het zelf met 'Toggle Transsparency Grid' ook al goed hebt gedaan (weet amper wat van After Effects), maar in Quicktime Player is het dus waarschijnlijk dat je alsnog eerst een zwarte achtergrond krijgt welke eigenlijk transparant is. Een video player zal dan zelf wel een achtergrond verzinnen (in dit geval zwart) aangezien je die nog niet eronder geplaatst hebt.
Probeer je filmpje eens in een videobewerkingsprogramma te importeren. Over een laag waar al een achtergrond afbeelding of video op zit. Dikke kans dat je hem al gelijk zonder achtergrond er bovenop ziet staan. En dat je bij het exporteren van het geheel wel de nieuwe achtergrond ziet met daarboven je gedeeltelijke transparante filmpje. Of importeer het transparant geëxporteerde filmpje eens in een nieuw After Effects document met in een laag daaronder een afbeelding/video en kijk of de transparantie nu wel goed geëxporteerd is.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.