Volledige versie bekijken : Duistere zaakjes
Stiffy.nl
%Europe/Berlin %708 %2005, 17:00
Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ze dit hebben gemaakt?
http://www.communicatie-kant.nl/pages/duister.html
Met die mask snap ik nog wel, maar met die lamp en die licht bundel, hoe hebben ze dat gedaan?
pulletje
%Europe/Berlin %738 %2005, 17:42
die lamp en die lichtbundelen reageren op de plek van je muis. dit gebeurd door actionscript te laten kijken wat de y en x positie van je muis is. aan de hand daarvan wordt dan ook weer het ronde mask gestuurd. De lichtstraal zelf is gewoon een movieclip.
Stiffy.nl
%Europe/Berlin %741 %2005, 17:47
Weet je toevallig misschien het script er voor dan?
pulletje
%Europe/Berlin %749 %2005, 17:59
het script wat daar is gebruikt weet ik niet, ik kan niet in die swf kijken. maar je kunt wel proberen zelf een script te maken met behulp van F1 zoek maar eens op _xmouse en _ymouse.
het leukste is het om het zelf te leren.
Stiffy.nl
%Europe/Berlin %753 %2005, 18:04
ok tanx
wolties
%Europe/Berlin %501 %2006, 12:02
Mooi he?
Groeten Fred - flashdesigner, Communicatie Kant
nelson
%Europe/Berlin %058 %2006, 01:24
SchetterenD
Dauntless
%Europe/Berlin %326 %2006, 07:50
Eerst bereken je waar die mask moet komen:
var x:Number = Math.floor(_xmouse / maskBreedte) * maskBreedte;
(Dat is dan het linkerbovenpunt van waar de mask moet komen).
Daarnaast kan je in een mousemove dus doorgeven aan die lamp welke zijn 'toX' en 'toY' zijn. Daar zal hij dan naar easen door
this._x += (this.toX - this._x) / speed;
En aan de hand van Math.atan2 en _rotation (omzetten van graden naar radialen!) wordt de lamp gedraaid zodat hij altijd naar de mask wijst :).
//EDIT
Ik heb juist gezien dat die lamp ook langs de onderkant kan staan. Wel, wanneer de huidige muis groter is dan waar de lamp nu is, dan moet het lukken om bij de waarde van Math.atan2 (na om gezet te hebben in graden), gewoon +90 te doen. (Denk toch dat het dat was, want Flash z'n goniometrische cirkel staat tegenovergesteld van de wiskundige.... Beetje verwarrend :)).
Die gradient is ook een movieclip die samen met de _rotation van de lamp wordt ingestelt en dan ook nog wat met _yscale aangepast zodat hij mooi van de lamp naar de mask gaat.
FredHeusschen
%Europe/Berlin %487 %2006, 11:42
Blijven proberen jongens...
Stuf
%Europe/Berlin %498 %2006, 11:58
D'r staat een soort gelijke tutorial op www.gotoandlearn.com ... "creating alpha masks"
Dauntless
%Europe/Berlin %690 %2006, 16:33
Blijven proberen jongens...
Wat bedoel je daar mee? Je kan dat effect toch namaken op de manier dat ik omschreef? Of wil je dat ik een voorbeeld maak?
Dauntless
%Europe/Berlin %763 %2006, 18:19
'k Heb evel snel wat in elkaar gestoken. De afwerking is er niet maar 'k heb er dan ook maar een kwartiertje aan gewerkt :p. Het komt ongeveer wel op hetzelfde neer. Ik heb ook voor een easing gekozen omdat ik dat zelf mooier vind :D .
FredHeusschen
%Europe/Berlin %531 %2006, 12:45
Wat ik daarmee bedoel is dat het zwak is om iets van iemand anders te kopieeren. Nog zwakker is het om te gaan vragen of iemand je de code 'even' kan geven.
Ben het volledig met Pulletje eens:
Als je eten voorgekauwt is, eet je het dan alsnog op???
precies, bijt er zelf maar eens in!
Dauntless
%Europe/Berlin %686 %2006, 16:28
Het is niet omdat je nieuwsgierig bent naar hoe iets gemaakt is dat je het gewoon gaat kopieren hé ;). Dan kan je evengoed gewoon een decompiler op het swfje zetten en dan wat aanpassen en terug online smijten.
Ook zal hij waarschijnlijk aan die .fla die ik gaf niet veel kunnen aanpassen als hij niet weet wat hij doet, dus zowieso moet hij eerst een goede basis hebben voor hij leert hoe dat specifieke dingetje in elkaar zit.
Als iemand vraagt hoe pong in elkaar zit, dan zouden we daar ook geen antwoord op mogen geven ?
Ps: Die 'blijven proberen jongens' kwam bij mij over alsof we (/ik) er compleet naast zaten en dat we het zogezegd in geen 100 jaar zouden kunnen namaken. Ik zag het dus eerder als een kleine uitdaging :D ;)
FredHeusschen
%Europe/Berlin %551 %2006, 13:14
Sorry,
Was niet de bedoeling.
Maar als iemand de intensie lijkt te hebben iets te kopieeren waar je veel tijd (en het bedrijf dus geld) in hebt gestoken krijg je nogal eens een kort lontje.
TheZwier
%Europe/Berlin %673 %2006, 16:10
Vragen hoe iets is gemaakt en het letterlijk kopieren zijn 2 dingen die heel erg ver van elkaar staan..
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.