PDA

Volledige versie bekijken : Flash catalogus

flash2u
%Europe/Berlin %518 %2011, 13:27
Hey

ik moet van mijn school een flash catalogus maken, en de catalogus moet de volgende eisen hebben.

Eisen waaraan de catalogus moet voldoen

- De catalogus moet minstens 10 producten bevatten.
- Van elk product kunnen 3 afbeeldingen worden getoond
- Van elk product moeten een aantal standaardgegevens worden afgedrukt, bijvoorbeeld ‘titel, functieomschrijving, en prijs’. Deze gegevens staan in een apart xml-bestand en moeten dynamisch in flash worden geladen mbv Actionscript.
- Op elke pagina van de catalogus staan knoppen waarmee je door de catalogus kunt ‘bladeren’
- Er is ook een indexpagina waarmee je de inhoud van de catalogus kunt overzien en rechtstreeks naar het betreffende product kunt klikken
Kent iemand een tutorial die mij kan helpen bij het maken van de opdracht. of weten jullie misschien welke structuur ik moet hanteren om de opdracht te kunnen maken?
alvast bedankt

nancy_kelpie
%Europe/Berlin %570 %2011, 14:40
Probeer het eens in kleine stukjes te bekijken, wat de opdracht zelf ook al bijna doet. Een tutorial om een "Flash catalogus" te maken met de eisen van de opdracht is vrij lastig. ;)

De volgende stappen zie ik bijv.:
- Afbeeldingen in Flash zetten.
- XML bestand laden in Flash (bestaan heel veel tutorials over)
- Dynamische tekstvakken in Flash die weergeven wat in de XML staat
- Pagina's aan maken in Flash (bijv. keyframes als pagina's gebruiken)
- Button symbolen maken
- Actionscript om naar een ander keyframe te gaan aan de buttons koppelen

Alles uitleggen gaat een beetje ver... wat kan je al? Welke stappen kan je zelf googlen? Waar loop je echt vast?

flash2u
%Europe/Berlin %531 %2011, 13:45
het is mij aardig gelukt.
alleen nu heb ik op elke vrame 5 buttons gemaakt.
de eerste 3 zijn de plaatjes. als je op elk van de plaatje drukt dan verschijnen ze in het groot ernaast.
en de andere twee buttons zijn de back en de next button.
alleen omdat ik voor elke plaatje 1 keyframe heb gebruikt, wil ik dat hij als ik op next of back druk 2 keyframes overslaat en bij de derde stopt.
hoe kan ik dat het beste doen!