PDA

Volledige versie bekijken : Naam gebruikte effect

Afrodisiak
%Europe/Berlin %645 %2011, 16:29
Hi!

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om het effect op volgende site na te bootsen.
http://www.livio-roby.com/

Het gaat om het wazig - scherp en het tril effect.
Heb al wat dingetjes uitgetest maar kom er toch niet helemaal uit.

Als iemand een naam heeft of wat tipjes, mooi!

Alvast bedankt

nancy_kelpie
%Europe/Berlin %032 %2011, 01:46
Voor wat mooi lijkt en echt het effect geeft wat je wil blijft het denk ik toch een beetje proberen, maar hier wat effecten die ik uit zou proberen:

- De foto vervormen in een korte motion tween. Bij het vervormen denk ik aan de foto iets verplaatsen, in de breedte uitrekken of schuin uitrekken (skew).

Volgens mij is het bij het voorbeeld ook zo dat er naar links wordt vervormd maar ook iets naar rechts. Dit geeft het effect dat het een beetje doorslaat. Waarbij links meer frames krijgt dan rechts.

- De textuur erover heen kan je vast iets voor vinden bij cgtextures.com. In photoshop zwart wit maken en in Flash "trace bitmap" waarbij je wit niet meetelt. Vervolgens de rest grijs maken en met alpha laten verschijnen en verdwijnen.

- Voor het wazig maken is de "blur filter" natuurlijk ook erg handig. Als je die op een foto wil gebruiken moet je er wel eerst een Movieclip van maken. Dit filter zou je ook gewoon weer in een motion tween kunnen gebruiken zodat hij langzaam vager wordt.

- Als je het effect net zo irritant wil als op de site vooral veel korte motion tween gebruiken of zelfs geen enkele maar gewoon keyframes die elkaar snel opvolgen met veel verschillen er in :D