PDA

Volledige versie bekijken : Kies taal voor (!) de preloader

majolyn
%Europe/Berlin %530 %2005, 12:44
Hallo medeflashers

Ik ben bezig met een site waar je in t eerste frame je taal kunt kiezen. Vervolgens wil ik dat de preloader (die nu op het 2de frame staat) de rest van de site (frame 4 en verder) load.
Maarja...hij begint al te laden op t eerste frame en dus zal ik die preloader nooit te zien krijgen!
Hoe voorkom ik nou dat alles al in t eerste frame load?
Alvast bedankt voor hulp!!

Groet'n, majolyn

Roenes
%Europe/Berlin %549 %2005, 13:11
lastig, maar het kan wel. Je moet een hoofd swf maken die alleen de taalkeuze regelt. Op het moment dat deze keuze gemaakt is, laad je je sub swf in door middel van loadMovie. Je preloader zal dan z'n werk gewoon goed doen :)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %558 %2005, 13:23
is het niet des te beter dat je geeneens een preloader ziet omdat hij alles al heeft geladen in de tijd dat jij die keuze maakte?
ipv moeite te steken in een mooie preloader kan je dan mischien een hele mooie overgang maken.. :)

SaphuA
%Europe/Berlin %591 %2005, 14:11
is het niet des te beter dat je geeneens een preloader ziet omdat hij alles al heeft geladen in de tijd dat jij die keuze maakte?
ipv moeite te steken in een mooie preloader kan je dan mischien een hele mooie overgang maken.. :)
Maar die keuze wordt dan waarschijnlijk was weergegeven waneer alles geladen is, omdat Flash niet op volgorde laad.

majolyn
%Europe/Berlin %605 %2005, 14:32
lastig, maar het kan wel. Je moet een hoofd swf maken die alleen de taalkeuze regelt. Op het moment dat deze keuze gemaakt is, laad je je sub swf in door middel van loadMovie. Je preloader zal dan z'n werk gewoon goed doen :)
Ben ermee aan de gang gegaan maar zit nu met t volgende probleem:
De gekozen taal wordt uit een xml gelezen (gebruik het XML vertaal component uit de tutorials). Hoe stuur ik die keuze dan naar de geladen swf?

Roenes
%Europe/Berlin %620 %2005, 14:53
Met LocalConnection kun je swf's die op dezelfde machine draaien met elkaar laten communiceren :)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %655 %2005, 15:44
em... ligt et nou aan mij of kan die ook gewoon in de _root. als var opgeslagen worden en zo ook vanaf de ingeladen swf opgehaalt worden? doe komt ter slot van rekening toch in die movie..

pulletje
%Europe/Berlin %665 %2005, 15:58
dat lijkt mij wel mogelijk, je moet er dan alleen rekening mee houden dat je in de ingeladen swf geen lockroot gebruikt.

Roenes
%Europe/Berlin %944 %2005, 22:40
em... ligt et nou aan mij of kan die ook gewoon in de _root. als var opgeslagen worden en zo ook vanaf de ingeladen swf opgehaalt worden? doe komt ter slot van rekening toch in die movie..Is inderdaad ook mogelijk, maar ik vind het gebruik van localconnection wat netter. Op de manier die jij beschrijft pluk je zomaar gegevens weg uit andere swfjes. Dit is erg tegenstrijdig als je gewend bent met classes te werken. Daar zorg je er juist voor dat je gegevens voor andere classes alleen via methodes beschikbaar maakt. Een stukje informatie verborgen houden...

Hetzelfde principe hanteer ik ook voor swfjes. Het is niet nodig, maar ik vind het wel zo net :)