PDA

Volledige versie bekijken : loadmovie plaatsen

vivendi
%Europe/Berlin %196 %2005, 04:42
Hey, ik gebruik loadMovie in mijn flash programma om extern een image te laden. Alleen nu wil ik er 3 laden en ze moeten alle 3 naast elkaar komen. Hoe krijg ik dit voorelkaar??
Dit is wat ik nu heb, maar dit laadt alleen 1 image, nu nog die andere 2 (of meer) ernaast.

pic = new LoadVars();
pic.load("http://www.site.com/index.php");
pic.onLoad = function(success){
if(success){
test2.loadMovie("test1.gif");
}
}

latino
%Europe/Berlin %332 %2005, 07:59
je kunt de ingeladen gifs tijdelijk in een array zetten en deze uitlezen met een for loop.

Gebruik dan attachMovie /of duplicateMovieClip en dupliceer deze in de loop.

TheDutch
%Europe/Berlin %345 %2005, 08:17
Je kunt GIFs niet inladen met Flash MX 2004 ;).

Je moet gewoon op het moment dat de image/swf is geinitialiseerd of geladen de _x en _width properties van de vorige image/swf opvragen en aan de hand daarvan de volgende positioneren :).

vivendi
%Europe/Berlin %689 %2005, 16:32
Je kunt GIFs niet inladen met Flash MX 2004 ;).

Je moet gewoon op het moment dat de image/swf is geinitialiseerd of geladen de _x en _width properties van de vorige image/swf opvragen en aan de hand daarvan de volgende positioneren :).
ik heb flash 8 inmiddels, maar dat is het juist. Ik weet niet hoe ik me gif kan positioneren. Als ik dat weet moet de rest wel lukken verder.

pulletje
%Europe/Berlin %723 %2005, 17:22
je maakt een lege movieclip en daar laad je je image in. de lege movieclip kun je uiteraard plaatsen waar je wilt ;)

vivendi
%Europe/Berlin %733 %2005, 17:35
Ja, ik heb wel een lege movieclip. Maar ik wil daarin extern images laden. Het probleem is juist dat ik niet weet hoe ik die images kan laden op een positie die ik wil.
Ik kan wel dit doen

myMC.load("image01.gif");
myMC.load("image02.gif");
myMC.load("image03.gif");

Maar dan worden ze volgens mij allemaal opelkaar gezet in de movieclip "myMC"
Ik wil ze dus ergens in me movieclip kunnen plaatsen doormiddel van AS, ik weet alleen niet hoe dit moet.

pulletje
%Europe/Berlin %746 %2005, 17:54
aha, je vervangt gewoon myMC door de movieclip waar je het ander plaatje in wilt hebben. met andere woorden. je maakt op je stage 3 movieclips te weten myMC_1, myMC_2 en myMC_3 vervolgens gebruik je de volgende code myMC_1.load("image01.gif");
myMC_2.load("image02.gif");
myMC_3.load("image03.gif");
that's all

vivendi
%Europe/Berlin %799 %2005, 19:11
Ja, dat snap ik ook wel :P
Sorry hoor, het ook best lastig uit te leggen wat ik wil omdat het dan helemaal verwarrend zou klinken.
Maar ik heb al een idee, er is toch ook een functie dat je een lege movieclip kan maken.
createEmptyMovieClip ofzo iets was het geloof ik. Weet je misschien hoe deze functie werkt?

Laiverd
%Europe/Berlin %808 %2005, 19:24
Dat staat volgens mij vrij duidelijk beschreven in de actionscript dictionary. Ik neem aan dat je snapt dat je movieclips d.m.v. de _x en _y properties kunt positioneren. If not, dan staat ook dat duidelijk beschreven in diezelfde dictionary.

John

vivendi
%Europe/Berlin %828 %2005, 19:52
Ja, maar die dictionary zie ik niet meer, kon niet zo snel vinden hoe ik deze weer tevoorschijn krijg. Ik heb hem trouwens nog steeds niet gevonden :$

Laiverd
%Europe/Berlin %837 %2005, 20:06
F1 > help. Bovenaan de menubalk staat 'help'; hoe moeilijk kan het zijn ;)

dopaminsx
%Europe/Berlin %838 %2005, 20:07
toets F1

vivendi
%Europe/Berlin %864 %2005, 20:44
Ja.. Aleen bedoelde ik dat niet.
Als ik me action script scherm open had ik altijd ernaast een schermpje waarin alle functies stonden. Soort van boekjes die je dan open en dicht kon doen, daarin stonden dan alle functie's. Die ben ik kwijt.

Laiverd
%Europe/Berlin %874 %2005, 20:58
Gewoon dat balkje in het actionscriptpanel even opzij schuiven; of anders Window > Panel Sets > Default layout ... of Flash even opnieuw installeren.

John