Volledige versie bekijken : image's weergeven
w00
%Europe/Berlin %982 %2005, 23:34
Hallo, ik heb een php scriptje gemaakt die een directory uitleest waarin alleen maar image's staan. Nu slaat hij dus de namen van de images op in een array.
Wat ik nu wil doen is de array doorgeven aan flash, en flash moet dus de images naast elkaar zetten maar wel met een bepaalde hoogte en breedte. Niet dat de ene image 100 x 120 is en de ander 170 x 210. Ze moeten standaard allemaal 100 x 100 worden.
Maar ik weet dus niet hoe ik die array in me php script aan flash moet doorgeven. En ook niet hoe ik deze dus kan uitlezen zodat ik de images kan weergeven. Ik hoop dat iemand me hieruit kan helpen.
Ea.Z
%Europe/Berlin %992 %2005, 23:49
als ze allemaal 100*100 worden weergegeven .. dan worden ze vervormd.. juist?
ik wil je wel helpen... maar php is mijn sterkste kant niet (ik ken dus gewoonweg niets van php.. ik doe lekker CFML :p) maar als je je php de array kan laten weergeven op de pagina is dat perfect...
in flash krijg je je array dan binnen..
eerst tel je de items erin
dan maak je een for loop..
en voor elk item in de array genereer je een clip, waarin je de foto in laad...
klaar ben je...
kun je hier wat mee beginnen?
w00
%Europe/Berlin %022 %2005, 00:32
Nee om eerlijk te zijn niet :P
Dat is zeg maar wel wat de bedoeling is. Die array is in php al gemaakt, verder hoeft er niets gedaan te worden in php.
Ik wil juist weten hoe ik de inhoud van die array aan flash kan geven zodat flash ook die array heeft.
Maar wat nog me belangerijkste vraag is, hoe kan ik een plaatje weergegeven in flash als ik alleen het pad naar het plaatje weet.
Dus bijvoorbeeld dit in AS:
$myImage = "images/test.jpg";
//dan wil ik me image neer zetten op een x en y as die ik zelf kan defineren en ik wil
//hem een standaard grote geven van 100 x 100 pixels.
//Ik weet alleen niet hoe dit moet met flash AS.
Ea.Z
%Europe/Berlin %042 %2005, 01:00
ok..
ff on the fly iets uitvindn...
zet dit op een frame (kvind het nu alles uit.. dus als er fouten in zijn roep maar hoor.. )
fotos:Array = new Array();
myLV = new LoadVars();
myLV.load("inhoud.php"); // inhoud.php toont de array in de vorm van &allpics=1.jpg,2.jpg,3.jpg,4.jpg&
myLV.onLoad = function(success){
if(success){
//trace(this.allpics); //toont wat je php naar je flash gestuurd heeft (om zekerheid te hebben kun je dit gebruiken om te testen)
fotos = allpics.split(",");//maakt van die reeks foto urls een array
flengte = fotos.length; //aantal elementen tellen
//hier volgt nu je axie om je foto's in te laden.. de makkelijke versie is de loadmovie
naamVanJeClip.loadMovie(fotos[nrVanHetPlaatjeDatJeWilTonen]);
//dit kan je ook met de MovieClipLoaderClass doen... is eiglijk ook beter.. maar wat je hier hebt is al een stop in de goede richting denk ik...
}
}
khoop dat je er iets mee kan aanvangen.. succes..
theFlashWizard
%Europe/Berlin %042 %2005, 01:01
check de collectie in me handtekening over de moviecliploader.. :)
w00
%Europe/Berlin %058 %2005, 01:23
"edit"
Ik zie nog steeds geen foto's.
Ik krijg nu de volgende error
Error opening URL "file:///F|/flash/undefined"
Ik heb dit als flashcode.
var files:Array = new Array();
myLV = new LoadVars();
myLV.load("http://www.mijnsite.nl/_others/test/index.php"); // inhoud.php toont de array in de vorm van &allpics=1.jpg,2.jpg,3.jpg,4.jpg&
if(success){
trace(this.allpics); //toont wat je php naar je flash gestuurd heeft (om zekerheid te hebben kun je dit gebruiken om te testen)
files = allpics.split(",");//maakt van die reeks foto urls een array
flengte = files.length; //aantal elementen tellen
//hier volgt nu je axie om je foto's in te laden.. de makkelijke versie is de loadmovie
test2.loadMovie(fotos[0]);
//dit kan je ook met de MovieClipLoaderClass doen... is eiglijk ook beter.. maar wat je hier hebt is al een stop in de goede richting denk ik...
}
}
Ea.Z
%Europe/Berlin %447 %2005, 10:44
wat krijg je als je de fotos[0] traced?
w00
%Europe/Berlin %687 %2005, 16:30
dan krijg ik 'undefined' in dat error schermpje erbij
Ea.Z
%Europe/Berlin %105 %2005, 02:32
aha!
dat is goed nieuws..
wel
eigelijk is dat slecht nieuws
maar dus het probleem is daar dat je gegevens niet 100% zuiver in orde in flash verwerkt worden.. (ligt wrs aan mijn script...sry:p)
oke...
zal ff zien wat ik verkeerd doe..
ehm.. heb je een voorbeeld van een array waarmee ik van start kan gaan? (kga er vanuit gaan dat het ik.jpg,Eline.jpg,Wijopdeboot.jpg,kijknaarzijnhaar. jpg
is... kzal dat eens in een txt file steken en daar ff mee teste...
hoor je later van me... (binnen 30 minuten ofzo;))
Ea.Z
%Europe/Berlin %111 %2005, 02:40
ow... was idd wel een foutje of 2 in.. (was laat gisteren *zoekt uitvluchten* :p)
ok, hier komt ie dan:
var files:Array = new Array();
myLV = new LoadVars();
myLV.load("info.txt"); // inhoud.php toont de array in de vorm van &allpics=1.jpg,2.jpg,3.jpg,4.jpg&
if(success){
trace(this.allpics); //toont wat je php naar je flash gestuurd heeft (om zekerheid te hebben kun je dit gebruiken om te testen)
files = this.allpics.split(",");//maakt van die reeks foto urls een array
flengte = files.length; //aantal elementen tellen
trace(files[1]) //eline.jpg
test2.loadMovie(files[1]); //laadt eline.jpg op de movieclip met instantienaam 'test2'
}
}
mijn text bestand noemt info.txt en ziet er zo uit&allpics=ik.jpg,Eline.jpg,Wijopdeboot.jpg,kijknaarz ijnhaar.jpg&
dus als je je php zo schrijft dat hij de gegevens zo weergeeft als in dat text bestand, kun je weg denk ik (de fouten in dit script zijn weggewerkt (ik heb het getest deze keer ;)))
succes verder :)
w00
%Europe/Berlin %230 %2005, 05:31
Alvast bedankt, heb het nog niet geprobeerd (is nu beetje laat :P ) maar zal het morgen avond testen.
Je merkt het wel of het wel of niet is gelukt ;)
Ea.Z
%Europe/Berlin %534 %2005, 12:49
lol, da was nie laat.. da was vroeg! :p
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.