PDA

Volledige versie bekijken : WYSIWYG Editor

Sapience
%Europe/Berlin %885 %2005, 21:14
Beste Mensen.
Ik ben op zoek naar een manier om een soort WYSIWYG editor te maken die naar xml bestanden schrijft, die ik vervolgens op de hoofdpagina kan inlezen.
het moet als volgd werken:

ik heb 2 dynamische textfields, eentje voor de title, en eentje voor het bericht.
in het xml document moet dan een soort structuur komen, zoals dit:

<catogorienaam>
<bericht>
<titel>Titel van bericht</titel>
<text>
tekst van bericht
</text>
</bericht>
</catogorienaam>

de editor moet dat gewoon kunnen schrijven. dan heb ik eigenlijk ook nog een manier nodig om op de hoofdpagina dit te kunnen inlezen, in allemaal berichten. dus op deze manier:

in het menu staan de catogorienamen.
je klikt op zo'n naam en dan geeft hij alle berichten onder die catogorie weer.
opmaak met css (dus als je in de wysiwyg editor bv <b></b> om een
woord zet dat css hem dik maakt, een soort bbcode).

Ik heb geen flauw idee hoe dit moet, [:o)] en ik ben ook niet zo bekend met javascript en php. Ik hoop dat het mogelijk is zoveel mogelijk php en andere serverside talen te vermijden....

Als iemand wil helpen, Eeuwige lof! en uiteraart krijg je een ereplekje in de website ;)
Sorry voor mijn veeleisende vraag, maar ik heb al veel geprobeert, en niets werkt :(

Hartelijk bedankt!!!

snake123
%Europe/Berlin %891 %2005, 21:23
hmmm, zonder serverside scripting lukt het denk ik niet... en MySQL is ook wel handig...
Je zou even op php.net kijken en daar even iets zoeken over databases.. Ik zou een soort MySQL database maken met tabellen en daar alles inzetten, het dan via PHP uitlezen, en daar iets van flash of whatever voor de layout overheenknallen.. Kijk anders even op PHP sites zoals www.phphulp.nl daar kunnen ze je wel helpen, maar dan moet je er niet bijzetten dat je bijna geen ervaring hebt met PHP, want dan krijg je toch wel als reactie terug dat je dan maar eers even ervaring op moet doen!

Zoiets:

- MySQl Database, alle info of whatever
-uitlezen met php, alles kan ook worden aangepast via PHP. WYSIWYG is mogelijk met PHP zonder al te veel puzzelen
-Als laatste dan Flash of whatever om het mooi te maken, want met PHP kun je bijna geen mooie dingen maken, Of je gebruikt PHP GTK, kan je vensters maken...

MvG,
///\\\///iek

Sapience
%Europe/Berlin %894 %2005, 21:27
Er zijn ook javascript editors zoals tiny-mce... maar het nadeel daarvan is dat ze niet op willen slaan... ik weet ook niet hoe ik dat zo moet organiseren.. Maar het is dus niet mogelijk om met flash en eventueel javascript naar een xml (=utf8 net als .txt) bestand te schrijven? als iemand weet hoe, please zeg het dan even...

groetjes, fabian ^^

snake123
%Europe/Berlin %902 %2005, 21:38
het is volgens mij wel mogelijk, ergens gelezen, maar dan moet je even zoeken op google.nl ( als je dat niet al gedaan hebt ) maar volgez mij wel mogelijk...

Sapience
%Europe/Berlin %532 %2005, 12:46
Is er echt niemand die hier iets meer van weet?
jammer P)

rackdoll
%Europe/Berlin %544 %2005, 13:04
je kan met flash toch gewoon XML schrijven?
dus waarom maak je niet met flash een XML editor...?

rackdoll
%Europe/Berlin %546 %2005, 13:06
moet je maar effe in de help [^]

Sapience
%Europe/Berlin %546 %2005, 13:07
Is dat mogelijk? Hoe dan? kun je mij helpen?
thnx!

snake123
%Europe/Berlin %918 %2005, 22:02
wat dacht je van dit: in flash laat je het XML bestand zien, en als het geweizigd moet worden allemaal ok, en als het dan allemaal gewijzigd is en er op [OK] geduwt wort, dan laat hij alle variabelen naar een php bestand (Met Post ) en da php bestand zet er dan XML dinge omheen en slaat het dan op als dinges.xml..
Zo zou het ook kunnen...

snake123
%Europe/Berlin %936 %2005, 22:28
Ok, ik ben al bezig voor je, om te zoeken, om paar dingen te maken, ik hoop dat ik er wel iets van snap :) en dan krijg je het binnenkort te horen!