Sapience
%Europe/Berlin %885 %2005, 21:14
Beste Mensen.
Ik ben op zoek naar een manier om een soort WYSIWYG editor te maken die naar xml bestanden schrijft, die ik vervolgens op de hoofdpagina kan inlezen.
het moet als volgd werken:
ik heb 2 dynamische textfields, eentje voor de title, en eentje voor het bericht.
in het xml document moet dan een soort structuur komen, zoals dit:
<catogorienaam>
<bericht>
<titel>Titel van bericht</titel>
<text>
tekst van bericht
</text>
</bericht>
</catogorienaam>
de editor moet dat gewoon kunnen schrijven. dan heb ik eigenlijk ook nog een manier nodig om op de hoofdpagina dit te kunnen inlezen, in allemaal berichten. dus op deze manier:
in het menu staan de catogorienamen.
je klikt op zo'n naam en dan geeft hij alle berichten onder die catogorie weer.
opmaak met css (dus als je in de wysiwyg editor bv <b></b> om een
woord zet dat css hem dik maakt, een soort bbcode).
Ik heb geen flauw idee hoe dit moet, [:o)] en ik ben ook niet zo bekend met javascript en php. Ik hoop dat het mogelijk is zoveel mogelijk php en andere serverside talen te vermijden....
Als iemand wil helpen, Eeuwige lof! en uiteraart krijg je een ereplekje in de website ;)
Sorry voor mijn veeleisende vraag, maar ik heb al veel geprobeert, en niets werkt :(
Hartelijk bedankt!!!
Ik ben op zoek naar een manier om een soort WYSIWYG editor te maken die naar xml bestanden schrijft, die ik vervolgens op de hoofdpagina kan inlezen.
het moet als volgd werken:
ik heb 2 dynamische textfields, eentje voor de title, en eentje voor het bericht.
in het xml document moet dan een soort structuur komen, zoals dit:
<catogorienaam>
<bericht>
<titel>Titel van bericht</titel>
<text>
tekst van bericht
</text>
</bericht>
</catogorienaam>
de editor moet dat gewoon kunnen schrijven. dan heb ik eigenlijk ook nog een manier nodig om op de hoofdpagina dit te kunnen inlezen, in allemaal berichten. dus op deze manier:
in het menu staan de catogorienamen.
je klikt op zo'n naam en dan geeft hij alle berichten onder die catogorie weer.
opmaak met css (dus als je in de wysiwyg editor bv <b></b> om een
woord zet dat css hem dik maakt, een soort bbcode).
Ik heb geen flauw idee hoe dit moet, [:o)] en ik ben ook niet zo bekend met javascript en php. Ik hoop dat het mogelijk is zoveel mogelijk php en andere serverside talen te vermijden....
Als iemand wil helpen, Eeuwige lof! en uiteraart krijg je een ereplekje in de website ;)
Sorry voor mijn veeleisende vraag, maar ik heb al veel geprobeert, en niets werkt :(
Hartelijk bedankt!!!