PDA

Volledige versie bekijken : Fash site omzetten voor iPhone?

goedventje
%Europe/Berlin %525 %2011, 12:36
Ik heb een flashwebite gemaakt en nu wil de klant dat deze ook zichtbaar is op iPhones.. en zoals we weten gaan flash en iPhones niet goed samen.

Nu is het niet zo'n ingewikkelde site maar ik zie geen snelle oplossing voor html..

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

zie hier de huidige site:
http://www.xs4all.nl/~bounce/hotfabrics/

eriknoorland
%Europe/Berlin %533 %2011, 12:48
Ik snap uberhaupt niet dat je voor Flash hebt gekozen bij deze website. Ik zie er niets Flashy's aan. Zeker omdat je ook steeds een nieuwe url laad in plaats van in de Flash applicatie te wisselen van pagina.

Niet een snelle maar een goede oplossing is om alles in HTML te maken.

goedventje
%Europe/Berlin %583 %2011, 14:00
maar dan wordt het hele flashgedeelte een plaatje (jpeg of gif)?
Ik zie anders niet hoe ik de ronde hoeken doe.

En als dat zo is zie ik weer niet hoe ik de button roll-overs moet doen.
En de site wordt dan wel een stuk trager.

(ik ben een niet zo'n heel ervaren webdeveloper).

eriknoorland
%Europe/Berlin %651 %2011, 15:37
Die ronde hoeken, met name linksboven zijn sowieso niet zo heel erg mooi afgewerkt. Je zou met een 3-tal div's kunnen werken in HTML om het effect te realiseren. Één div, top, met als achtergrond het bovenste stuk van de achtergrondplaat, net tot onder de ronding. Dit doe je ook voor de onderkant. Het midden geef je wat je overhoud (zonder rondingen) als achtergrond.

Maak gebruik van PNG files en je hebt transparantie (werkt niet in IE6, maar die browser is dan ook weer veel te oud).

Rollovers maken is niet zo moeilijk. Er zijn diverse Javascript of CSS oplossingen te vinden op het web.

Voor een website als deze heb je met snelheid niets te maken. Plaatjes worden net als Flash gedownload op de client en zitten dus in je cache. Voordeel van HTML is zoekmachine optimalisatie. Voordeel van Flash is er in dit opzicht niet (naar mijn mening).

goedventje
%Europe/Berlin %703 %2011, 17:53
het is gelukt!

met behulp van wat tutorial video's heb ik de hele site in html opnieuw gemaakt :)

dank voor de support