Volledige versie bekijken : Buttons movieclip verwijzen naar hoofdfilm
s4nder
%Europe/Berlin %669 %2005, 16:03
Na lang zoeken en proberen lukt het volgende nog steeds niet:
Ik heb een flashfilm met daarin een movieclip. Deze movieclip bevat buttons (play, pauze, next, etc). Een van deze buttons (in dit geval de play knop) moet ervoor zorgen dat de hoofd tijdbalk naar frame 2 springt.
Een voorbeeld dat niet werkt:
on (release) {
gotoAndPlay(2);
}
Dit werkt niet omdat de buttons dus in een movieclip staan, en deze kan ik er helaas niet uithalen. Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Harmke
%Europe/Berlin %676 %2005, 16:13
voor gotoAndPlay _root zetten :)
dan krijg je dus dit:
on (release) {
_root.gotoAndPlay(2);
}
theFlashWizard
%Europe/Berlin %677 %2005, 16:14
on (release) {
_root.gotoAndPlay(2);
}
als je hierover meer wilt weten staat in de collectie in me handtekening tuturials over hyrarchie..
Fatty Owl
%Europe/Berlin %680 %2005, 16:20
Je kan trouwens beter niet met root werken. Als je button in een mc staat die op de root staat kan je beter dit doen:
on(release){
this._parent._parent.gotoAndPlay(2)
}
Smartie
%Europe/Berlin %706 %2005, 16:57
Waarom kun je beter geen _root gebruiken? Ik heb al een paar keer gelezen dat je dat beter niet kunt doen, maar ik ben dus eigenlijk ook wel benieuwd waarom niet.
Fatty Owl
%Europe/Berlin %716 %2005, 17:11
Als je dan de swf in een andere swf laad, zal de ingeladen swf als deze ergens verwijst naar root, niet meer naar zijn tijdlijn, maar naar de tijdlijn van de hoofdmovie verwijzen. dan is alles in de war.
Roenes
%Europe/Berlin %782 %2005, 18:47
idd, _root kun je gerust gebruiken zolang je zeker weet dat je je swf nooit gaat inladen of zo. Maar als er een kans bestaat dat je je swf gaat inladen, dan moet je het gebruik van _root het liefst al omzeilen.
Ook wordt er wel eens beweerd dat als je geen _root gebruikt maar alleen relatieve paden (this en _parent), dat je dan beter inzicht hebt in de paden in je movie. Of dit zo is, tjah dat is een beetje persoonlijk denk ik :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.