PDA

Volledige versie bekijken : Augmented Reality: importeren in flash builder fail

ReBa
%Europe/Berlin %656 %2011, 15:45
Hallo,

Ik probeer al enkele dagen om de library van de FLARToolkit in mijn flash builder te krijgen. Maar op een of andere manier wil de flash builder dat niet accepteren.

Als ik mijn library in mijn project zet, en ik doe een import van bv. mijn FLARCode, dan krijg ik deze foutmelding:

“Definition org.libspark.flartoolkit.core.param:FLARCode could not be found.”

Terwijl bij het importeren van die definition flash builder wel degelijk de import kan doen:

http://img88.imageshack.us/img88/2320/flartoolkitproblem.jpg (http://img88.imageshack.us/i/flartoolkitproblem.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Nochtans denk ik dat ik alle logische zaken gedaan heb om flash builder die definition te kunnen laten vinden.

1. Flartoolkit downloaden
2. Flartoolkit in mijn actionscript project plaatsen
3. De code aanroepen en importeren

Ik doe nog iets verkeerd, maar zie totaal niet in wat.

Heeft ier iemand al meer ervaring in of is iemand dit probleem ook al tegengekomen?

Ik begrijp de fout zelf wel, maar ik begrijp niet hoe het komt dat hij die geeft, aangezien ik de flartoolkit wel degelijk heb geďmporteerd in mijn project.

Groeten!

Dauntless
%Europe/Berlin %739 %2011, 17:44
Exporteer je project eens als een zip. Dan kunnen we even kijken of we dezelfde fout krijgen.

Jan
%Europe/Berlin %776 %2011, 18:38
Staat of heb je die lib/swc niet als RSL aangemerkt? Want dan krijg je die wel te zien in de autocompletion maar wordt die niet mee gecompiled in je swf. (RSL= runtime shared library)

Bij source path of library path kan je dat onderaan instellen.

Heeft ier iemand al meer ervaring in of is iemand dit probleem ook al tegengekomen?
Ik. :D En bovenstaande was toen de reden.

Jan

ReBa
%Europe/Berlin %830 %2011, 19:55
Hallo,

alvast bedankt voor de reacties.

Sorry dat ik mijn project niet meegeef in de bijlage, maar deze is iets te groot in MB om mee te geven.

Enkele belangrijke screens/code:

package
{
import flash.display.Sprite;

import org.libspark.flartoolkit.core.param.FLARParam;

public class FlarDemo extends Sprite
{
[Embed(source="patt001.pat", mimeType="application/octet-stream")]
private var pattern:Class;

[Embed(source="camera_para.dat", mimeType="application/octet-stream")]
private var params:Class;

private var fparams:FLARParam;

public function FlarDemo()
{
//set up augmented reality project
setupFlar()
}

private function setupFlar():void{
//create 2 objects: 1 instance of flar-param class
// and the other is instance of flar-code class
}
}
}

Zoals je kan zien zou hij de fparams moeten kunnen instantieren. Maar hij geeft nu eenmaal deze fouten:

Description Resource Path Location Type
1046: Type was not found or was not a compile-time constant: FLARParam. FlarDemo.as /FlarDemo/src line 15 Flex Problem
1172: Definition org.libspark.flartoolkit.core.param:FLARParam could not be found. FlarDemo.as /FlarDemo/src line 5 Flex Problem

Mijn actionscript build path is:

http://img843.imageshack.us/img843/8877/flartoolkitproblem2.jpg (http://img843.imageshack.us/i/flartoolkitproblem2.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

De RLS staat aan, maar ik heb hem dan niet in de library paths gezet, maar in de source paths.

Hopelijk zijn jullie hier al heel wat meer mee?

Groeten,

ReBa

Dauntless
%Europe/Berlin %848 %2011, 20:21
Probeer een nieuw project te maken en daar de classes in te gebruiken. Als het niet werkt, maak daar dan een .zipje van en upload 'm hier. Als het wel werkt, vergelijk dan de settings van het nieuwe project met die van het huidige.

ReBa
%Europe/Berlin %883 %2011, 21:12
Ik heb mijn project kunnen verkleinen naar het absolute nodige.

In bijlage zit die dan ook.

Groeten,

ReBa

Dauntless
%Europe/Berlin %901 %2011, 21:37
Ik ken de structuur van de FLAR toolkit niet, maar als ik dit zie:
http://www.dauntless.be/p/64f60f698b4f715ca94f331f9a346ffe.png
gok ik dat je 1 folder te diep zit. Pas dit eens aan naar het pad zonder de /org ?

ReBa
%Europe/Berlin %469 %2011, 11:16
Hallo,

goed gezien dat de mappenstructuur niet juist zat. Voor diehene die dit probleem ook nog eens zouden tegenkomen op een windows 7 (ik kan hier geen absolute zekerheid geven dat dit op mac ook het geval is), moeten ze ervoor zorgen dat de "src"-map de map is om het project goed te laten werken.

Dank u, Dauntless, voor de oplossing. Dank u adnezz om te helpen zoeken!

ReBa
%Europe/Berlin %804 %2011, 19:19
Leuk dat dit werkt voor een actionscript project. Maar nu probeer ik dit in een flash professional project, met dezelfde mapstructuur enzo, en geeft hij opnieuw dezelfde foutmelding.

Nu begrijp ik wat ik de vorige keer misdeed, maar aangezien ik dit nu aangepast heb naar een juiste mappenstructuur dacht ik dat dit geen probleem meer mocht zijn.

Wat zou ik dan nog kunnen misdoen?

Groeten,

ReBa

Dauntless
%Europe/Berlin %812 %2011, 19:29
Kan je je project nog eens uploaden ?

ReBa
%Europe/Berlin %814 %2011, 19:33
In bijlage zowel de flashfolder als de flasbuilderfolder.

Hopelijk zien jullie wel wat ik niet zie!

Groeten (en bedankt)

ReBa

Dauntless
%Europe/Berlin %827 %2011, 19:50
Dat zijn gewoon je folders en niet je projecten. Als je het project exporteert zitten daar ook de FB settings e.d. bij.

ReBa
%Europe/Berlin %828 %2011, 19:53
Excuse me ;)

Bij deze het project!

Groeten,

ReBa

Dauntless
%Europe/Berlin %843 %2011, 20:15
Nu vind ik helemaal nergens een verwijzing naar de Flar SWC?

Het eenvoudigste is overigens om gewoon in je project een 'libs' folder toe te voegen, daar de .swc in te zetten en dan de /libs folder toe te voegen bij Project properties -> Build path -> Library Path -> Add SWC Folder

ReBa
%Europe/Berlin %580 %2011, 13:55
Ja, sorry, maar ik ben zoveel aan het proberen dat ik het soms allemaal een beetje dooreen sla.

Het probleem is als ik een swc toevoeg dit ook niet lukt.

Ik denk dat het nu is zoals je zegt. Maar dit werkt ook niet bij mij.

Alleszins bedankt voor je tijd,

ReBa

Jan
%Europe/Berlin %815 %2011, 19:34
In Flash bij publish settings ontbreekt de link naar die Flar swc in 'library path'.

Jan

ReBa
%Europe/Berlin %054 %2011, 01:18
Hij geeft nog altijd dezelfde errors als ik dat library path aanpas.

Damn, zo'n "stom" probleem, en het zou dan nog kunnen dat het in iets kleins zit, maar o zo logisch :s! Zou typisch zijn.

Ik probeer zoveel mogelijk te zoeken op fora naar gelijkaardige fouten die personen kregen, maar niets dat zodanig relevant is dat het me vooruit helpt.

Als jullie vinden wat het is zal ik alleszins zeer dankbaar zijn!

Groeten,

ReBa

ReBa
%Europe/Berlin %854 %2011, 20:29
Het is opgelost, maar vraag me niet hoe het komt. Ik voegde dus een ander project to aan mijn flash builder, en plots wist hij alle errors van de projecten en plots werkt alles.

Spijtiggenoeg weet ik nu niet hoe het komt, maarja, het werkt...

Dank u allen... hopelijk moet ik dit niet nog eens vragen. 'k Zal maar al hout vasthouden!

Dauntless
%Europe/Berlin %915 %2011, 21:58
Als een project raar doet helpt het overigens ook wel eens om
- Het project te openen / sluiten (rechtermuisknop -> close project)
- Het project te cleanen (Project -> Clean ...)