PDA

Volledige versie bekijken : Boeken over integratie photoshop / dreamweaver

gonzo
%Europe/Berlin %405 %2005, 10:43
Weet er soms iemand een goed boek die een duidelijke stap voor stap uitleg geeft tussen de integratie van photoshop 7.0 en dreamweaver mx2004?

Neon
%Europe/Berlin %422 %2005, 11:08
Wat bedoel je met intergratie?
Met welk doel wil je Photoshop en Dreamweaver samen gebruiken.
Ik denk om website's te maken ? :rolleyes:

Ik denk dat je verder komt met zoeken naar bijvoorbeeld Photoshop CS en Go Live CS.
Deze zitten sowieso in één pakket en is van Adobe, dus de intergratie met elkaar is al goed / beter.

Hoewel tegenwoordig Macromedia onder Adobe valt. ;)
Wellicht dat er in een volgende release van Adobe alles in één pakket zit.
Hoe de programma's van Adobe in bijvoorbeeld CS al met elkaar samenwerkte en hoe ze met elkaar geintergreerd waren. Dat was natuurlijk super!
Wellicht dat dat dus in een volgende pakket, waar de producten van Macromedia ook in zitten, ook gebeurd. ;)

Maar probeer even wat beter uit te leggen wat je met photoshop / dreamweaver intergratie bedoeld. Wat wil je gaan maken zeg maar. :D

gonzo
%Europe/Berlin %442 %2005, 11:37
Welja het is de bedoeling om dit te gebruiken voor websites te maken.
Photoshopkennis heb ik genoeg, maar ik zou enkel willen weten hoe dan een totale layout bijvoorbeeld gemakkelijk in dreamweaver kan worden gebracht om daarna op verder te werken. Hoe dit zich aanpast in dreamweaver of welke stappen je nog moet uitvoeren in dit programma voor de layout mooi hetzelfde te behouden.

Het is misschien ook niet meer de moeite om photoshop CS aan te schaffen, moest er binnenkort in de toekomst een beter pakket worden uitgebracht zodat de vroegere macromedia en adobe produkten beter op elkaar afgestemd zijn! ;)

Mitch
%Europe/Berlin %445 %2005, 11:42
Misschien gaat die echte intergratie nog wel ff duren hoor. Maar het is heel simpel om ps bestanden in flash te importeren met goeie kwaliteit.

Als het kan is .gif erg goed omdat het zo klein is.

.png is weer zo mooi omdat je transparant erin kan hebben.

en ja .jpg gewoon voor de foto's die geen kwaliteitsverlies mogen hebben

Meer hoef ik eigenlijk niet te weten hoor :S ik verdeel alles gewoon in aparte layers en exporteer dat naar flash, beslis dan in welk format ik ze het best in op kan slaan.

:eek: oops beter ff kunnen lezen :p

gonzo
%Europe/Berlin %471 %2005, 12:19
Jaja Mitch, hoe je dat doet voor flash weet ik ook wel, maar ik zou een boek willen vinden waar dat goed staat uitgelegd om layouts van photoshop naar dreamweaver te exporteren zonder dat die layout dan rare toeren gaat beginnen uithalen in dreamweaver! Dat alles strak blijft staan zoals je de layout had aangemaakt in PS!
Iemand een idee van enkele boeken waarin dit proces duidelijk wordt beschreven? :)

Neon
%Europe/Berlin %472 %2005, 12:20
Photoshopkennis heb ik genoeg, maar ik zou enkel willen weten hoe dan een totale layout bijvoorbeeld gemakkelijk in dreamweaver kan worden gebracht om daarna op verder te werken. Hoe dit zich aanpast in dreamweaver of welke stappen je nog moet uitvoeren in dit programma voor de layout mooi hetzelfde te behouden.
Ja ik maak website's nooit zo, maar je kunt in photoshop toch slicen?
Je weet vast wel hoe dat gaat neem ik aan.
Dan kun je ook opslaan als .html file.
Als je deze dan weer opent in Dreamweaver kun je het één en ander aanpassen. Alleen hoeft dit niet lijkt mij want alles is een afbeelding. :D
Hier zou je mee kunnen gaan stunten om te kijken of het werkt ....
Je kunt ook nog naar tutorials (over slicen) zoeken, er staat een heel mooi sticky topic in dit forum ;)

mech7
%Europe/Berlin %478 %2005, 12:28
Sowieso zal die integratie nooit goed verlopen, kijk maar naar een pakket als Go Live... mensen zullen toch nog voor een hele lange tijd met de hand moeten blijven coden, als je een beetje normaal resultaat wil halen.. slicen in photoshop geeft echt de gaarste code die je ooit hebt gezien... alles absulte gepositioneerd als kies je divs, alles tables met honderden achteggrond plaatjes, terwijl je gewoon een klein plaatje zou kunnen tilen.

Beste is met de hand knippen en dan met de hand coden in dreamweaver.

gonzo
%Europe/Berlin %509 %2005, 13:13
Beste is met de hand knippen en dan met de hand coden in dreamweaver.

De goeie ouderwetse manier dus ;)
@ Neon, van dat sclicen in imageready heb ik eigenlijk nog onvoldoende kaas gegeten, maar ik zal wel eens een paar tutorials uitproberen!
Toch al bedankt hier voor de reacties ;)

mech7
%Europe/Berlin %726 %2005, 18:26
Al wil je het goed doen wel, en moelijk is het echt niet css en html zijn vrij makkelijk om te leren, en met de code completion en code hints in dreamweaver is het helemaal makkelijk.

Ik zou dus wel aanraden om neit in design view te coden in dreamweaver maar als je begint, doe allebei zodat je de veranderingen ziet die je doet...

Zodra je tableless layouts gaat doen werkt die preview meestal helemaal voor geen meter meer en zul je echt moeten gaan previewen op verschillende browsers :)

De goeie ouderwetse manier dus ;)
@ Neon, van dat sclicen in imageready heb ik eigenlijk nog onvoldoende kaas gegeten, maar ik zal wel eens een paar tutorials uitproberen!
Toch al bedankt hier voor de reacties ;)