Volledige versie bekijken : Not enough memory error
Sneaker
%Europe/Berlin %509 %2011, 12:13
Ik word gek. Ik ben Flash 8 bezig. Het fla bestand is ongeveer 80 MB en heeft 60 frames met panorama foto's. Alles ging prima tot een paar dagen geleden. Ik kreeg ineens de volgende melding bij het publishing in een projector:
"Error creating Flash movie. There was not enought memory available."
Er is echter genoeg vrije ruimte (6GB vrijgemaakt. Er is genoeg intern geheugen (2GB) en ik heb zelfs het wisselbestand vergroot. De melding blijft echter maar komen.
Nu las ik op internet dat het wel eens een corrupte afbeelding zou kunnen zijn. Dus ik alles opnieuw overgezet in een andere fla met wisselende resultaten. Soms doet die het en maakt er zelfs een projector van dan weer niet. Soms lukt het overzetten van frames wel, dan loopt Flash weer vast. Ik word dus helemaal gek.
Hoe kan ik zien welk bestand of afbeelding corrupt is? Alle foto's zien er in de library normaal uit. Dus hoe herken je een corrupt bestand en hoe kom ik eindelijk van die melding af?
EDIT: Ik werk overigens met XP.
Sneaker
%Europe/Berlin %553 %2011, 13:17
Het is ook allemaal zo random. Zo kopieer ik net een hele set afbeeldingen er per vijf in, publish als een projector, niets aan de hand.
Een andere set van vijf, publish als een project en ja hoor. Error. Dus ik dacht dat het in één van die afbeeldingen zit. Per twee geprobeerd, bij één set een error. Dus de beide foto's één voor één ingevoegd, gepublished en geen error. Ik snap er echt helemaal niets meer van.
Zit er zelfs aan te denken om Flash opnieuw te installeren, de Repair optie boodt in ieder geval al geen uitkomst, maar ik denk niet dat het aan flash ligt, anders had hij andere fla's ook niet gepublished.
Ik wordt er gek van, wat kan ik doen om dit op te lossen?
Sneaker
%Europe/Berlin %547 %2011, 13:08
Het wordt zelfs nog vreemder, ik probeer het op desktop computer op zoder waar ook Flash 8 op staat en daar doet die het zonder problemen (tot nu toe). Maar die neem ik zo moeilijk mee naar mijn werk. Zou het dan toch aan Flash zelf liggen?
Dauntless
%Europe/Berlin %604 %2011, 14:30
Daar begint het dan toch op te lijken ja. Ik heb zelf ook even zitten googelen maar vind niet veel interessants.
Misschien eens tijd om eindelijk over te schakelen naar een nieuwere windows versie en dan meteen met een clean install te beginnen ? ;)
Je Flash versie zelf upgraden kan natuurlijk ook helpen (bepaalde limieten worden ook elke flash versie vergroot). Maar dat is natuurlijk al een pakje duurder dan windows upgraden.
Sneaker
%Europe/Berlin %610 %2011, 14:39
Herinstallatie van Flash werkt ook niet. Het vreemde is dat die andere PC ook Flash 8 én Windows XP heeft en daar werkt het dus wel. Ik heb het net op de desktop van mijn zusje geprobeerd die ook Flash 8 heeft, maar dan Vista en daar werkt het ook op, zonder error.
Wat zou het probleem kunnen zijn. Het enige verschil wat geheugen betreft is dat de desktop van mijn zusje 3GB heeft, de desktop boven 4 GB en de laptop die problemen geeft 2GB. Maar voor een bestand van onder de 100 MB moet dat toch genoeg zijn, en indien niet, dan zou het virtuele geheugen toch aangesproken moeten worden?
Sneaker
%Europe/Berlin %911 %2011, 21:51
Nee, ligt niet aan mijn computer. Ik probeer het net opnieuw op de twee andere computers, maar die geven nu wel de foutmelding. Ik snap er niets van en ben wanhopig. Er moet dus toch iets met het bestand zijn. Maar wat?
Dauntless
%Europe/Berlin %944 %2011, 22:40
Misschien ligt het probleem bij de foto's zelf dan? Geen leuke tijdsbesteding, maar je kan eens proberen om alle foto's te openen in PS en opnieuw op te slaan? In de hoop dat ze dan dus niet corrupt meer zijn. Daarna in een nieuwe .fla importeren en nog eens proberen.
Sneaker
%Europe/Berlin %972 %2011, 23:19
Nu sla ik de fla op in een lege map en nu doet die het ineens wel weer zonder error. Geen idee hoe lang die dat volhoudt, maar het is toch raar dat het programma zo wispelturig het wel en niet published. Mocht die straks weer de error geven dan probeer ik jou suggestie. Zijn wel meer dan 60 panorama's, maar hopelijk doet die het daarna gewoon weer.
Salvago
%Europe/Berlin %992 %2011, 23:49
Gelukkig bestaat daarvoor de batch functie binnen PS. Kost dan nog steeds even, maar scheelt al een hele hoop.
Sneaker
%Europe/Berlin %007 %2011, 00:10
Hoe gaat dat in zijn werk dan in PS? Hij doet het overigens nog steeds in die andere map. Echt te bizar voor worden. Zou het misschien kunnen liggen aan de andere bestanden en mappen in de map? Daar staat namelijk dik 1GB in en in de mappen op de andere PC's stond nog veel meer.
Dauntless
%Europe/Berlin %037 %2011, 00:53
Dat zou raar zijn. Wat wel soms voor problemen zorgt is als je totale pad lang wordt, maar daar zou windows normaal al voor moeten waarschuwen.
Sneaker
%Europe/Berlin %965 %2011, 23:10
Was inderdaad raar, vandaag de computer opgestart en ja hoor, daar was de error weer. Dus toen maar alle afbeeldingen opnieuw opgeslagen (met behulp van de superhandige Batch functie) en alle afbeeldingen in de library vervangen (via import). Bij twee gaf Flash een melding met iets van een application error. Dit twee verwijderd en gewoon de mc waar ze deel van uitmaakten overnieuw gemaakt. Daarna werkt alles weer.
Nu maar hopen dat dat zo blijft want ik begin echt te stressen door deze error.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.