PDA

Volledige versie bekijken : misschien in flash 8 ???

f.lecluse
%Europe/Berlin %683 %2005, 16:24
Hoi,
Onlangs is versie 8 alweer verschenen. Ik heb de nieuwigheden gelezen, en het ziet er allemaal wel goed uit. Maar, zou het niet eens tijd worden dat er een mogelijkheid ingebouwd wordt waarmee het mogelijk is om op je eigen (locale) harde schijf te browsen, om bijv. jpg's naar een server te sturen (uploaden). Tot nu toe moet je uitwijken naar html en php toestanden om zoiets mogelijk te maken, en daarmee je flashshell verlaten. Toch een beetje knullig vind ik persoonlijk. Aangezien een flashmovie altijd clientside loopt, moet dat toch geen probleem zijn voor die boys van macromedia.

gr. Fr@ns

Dauntless
%Europe/Berlin %688 %2005, 16:31
Dan heb je die nieuwe features niet goed bekeken ;).
FileReference (flash.net.FileReference)
Object
|
+-flash.net.FileReference

public class FileReference
extends Object

The FileReference class provides a means to upload and download files between a user's computer and a server. An operating-system dialog box prompts the user to select a file to upload or a location for download. Each FileReference object refers to a single file on the user's hard disk and has properties that contain information about the file's size, type, name, creation date, modification date, and creator type (Macintosh only).

Pointer
%Europe/Berlin %689 %2005, 16:32
Dit is mogelijk in Flash 8.
Keyword: FileReference (list)

Greetz://

Zucht dl :)

Roenes
%Europe/Berlin %689 %2005, 16:33
Flash 8 is in het bezit van een FileReference class die dit voor je kan regelen. Downloaden en uploaden naar een server een browsen door je harde schijf hoeft nu niet meer via php en dergelijke :)

ps. Ik weet niet helemaal zeker of dit de goede plaats voor deze topic is. :)

//Edit
zo, dat waren 2 berichten tijdens het typen die er voor kwamen :|

Dopefish
%Europe/Berlin %698 %2005, 16:45
wauw dat is nog eens een:

je stelt een vraag, die ik kan beantwoorden

Fatty Owl
%Europe/Berlin %719 %2005, 17:15
niet voor windows dus :(: (Macintosh only).

Jordy
%Europe/Berlin %730 %2005, 17:31
allemaal aan de mac dus !!!!! :D

Dauntless
%Europe/Berlin %735 %2005, 17:39
Nee, alleen dat creator type is macintoch only :).

f.lecluse
%Europe/Berlin %886 %2005, 21:16
Dat zijn nog eens een boel reacties in een korte tijd. Allemaal bedankt, flash 8 gaat het worden dan. Maar is het nu alleen voor de mac of toch ook voor pc's. dat is niet helemaal duidelijk vrees ik.

Dauntless
%Europe/Berlin %889 %2005, 21:21
Het werkt ook voor pc :).

Kijk HIER (http://www.flashfocus.nl/~images/flash8-technical-review/filereference.swf) maar eens :).