Volledige versie bekijken : position absoluut bug in firefox? :|
theFlashWizard
%Europe/Berlin %658 %2005, 15:48
ey mensjes,
Ik heb een styles changer gemaakt maar loop nu tegen een vervelend probleem aan..
wanneer ik text (vooral links) in een div plaats en die via css de position absolute meegeef.. en ik kies dan via me styleswitcher voor een groter lettertype lijkt er wat heel raars te gebeuren..
het ligt trouwens niet aan me styleschanger want als je het gewoon in firefox via view->page style krijg je dezelfde fout.
zoals jullie in de zip kunnen zien heb ik in bijde stylesheets nog n x de property position meegegeven maar dat helpt ook al niet.
Wie heeft hier ervaring mee? via google heb ik helaas niks kunnen vinden..
lord Greystoke
%Europe/Berlin %734 %2005, 17:37
Hi, gaat ie weer:
<script type="text/javascript">
function setSize(id,size)
{
document.getElementById(id).style.fontSize = size + "px";
}
</script>
<link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" href="normalFont.css" title="font_normal" />
<link rel="alternate stylesheet" type="text/css" media="screen" href="bigFont.css" title="font_big" />
</head>
<body>
<div class="holder" id="holder">
text <a href="#">link</a> text
<br />
<br />
<a href="#" onClick="setSize('holder','25');">font groter</a>
<br />
<a href="#" onClick="setSize('holder','12');">font normaal</a>
<br />
</div>
theFlashWizard
%Europe/Berlin %888 %2005, 21:18
hmm.. ik vind et n *** manier om nu me style opeens via javascript te moeten regelen.. maar hij werkt wel..
tis in dit geval een oplossing..
maar als ik ooit veel meer css kenmerken veranderen vink het niks..
heb je enig idee waarom het zo moet? of waarom het zo wel werkt?
mknol
%Europe/Berlin %556 %2005, 13:21
bij mij werkt het gewoon (je eerste script). tenminste alles wordt groter.
Wat moet er dan precies veranderen dat goed is ("lijkt er wat heel raars te gebeuren..")?
theFlashWizard
%Europe/Berlin %561 %2005, 13:28
in firefox, wanneer je het weer verkleint gaat het fout..
et vreemde vind ik ook dat int begin, in de echte site het al meteen fout gaat met groter maken..
mknol
%Europe/Berlin %566 %2005, 13:36
in firefox, wanneer je het weer verkleint gaat het fout..
et vreemde vind ik ook dat int begin, in de echte site het al meteen fout gaat met groter maken..
is het bij postition:relative ook? of dan niet?
theFlashWizard
%Europe/Berlin %617 %2005, 14:48
dan niet.. heel vreemd..
experimenteer maar als je wilt met het gezipte voorbeeld..
mknol
%Europe/Berlin %666 %2005, 15:59
dan niet.. heel vreemd..
experimenteer maar als je wilt met het gezipte voorbeeld..
ja inderdaad. vaag hoor
even offtopic: wat voor soort website ben je mee bezig (of juist allemaal verschillende?). Je stelt namelijk de leuke vragen, klinkt allemaal veelbelovend.
theFlashWizard
%Europe/Berlin %684 %2005, 16:25
hihi blij dat je me nog niet vervelend vind met al me vragen (a)
maar het is voor een site voor het bedrijf waar ik stage loop. Daar hebt me school (et GLA), mij als flashman neergezet terwijl ik nu net geen flash mag gebruiken omdat dat ten koste gaat van vindbaarheid in zoekmachines.
dus ik heb me noodgedwongen de laatste weken gestort op de nieuwe technieken om een website te maken zonder flash. Veel valide xhtml en css dus. maar ook seo (searchengine optimalisation), javascript en zelf een btje over: php, xml en xslt.
Nou heb ik dus wel redelijk veel theoretische kennis alleen nog maar weinig practice kennis en ervaring. dus dan loop ik nu tegen dit soort rare dingen aan ;)
mknol
%Europe/Berlin %697 %2005, 16:44
hihi blij dat je me nog niet vervelend vind met al me vragen (a)
maar het is voor een site voor het bedrijf waar ik stage loop. Daar hebt me school (et GLA), mij als flashman neergezet terwijl ik nu net geen flash mag gebruiken omdat dat ten koste gaat van vindbaarheid in zoekmachines.
dus ik heb me noodgedwongen de laatste weken gestort op de nieuwe technieken om een website te maken zonder flash. Veel valide xhtml en css dus. maar ook seo (searchengine optimalisation), javascript en zelf een btje over: php, xml en xslt.
Nou heb ik dus wel redelijk veel theoretische kennis alleen nog maar weinig practice kennis en ervaring. dus dan loop ik nu tegen dit soort rare dingen aan ;)
oei het gla, heb ik ook op gezeten :) lachen met cees de wit.
idd is html beter voor zoekmachines tov flash, maar toch kun je een flashsite ook goed vindbaar maken.
leuk om te weten wat men bezig houdt.
theFlashWizard
%Europe/Berlin %712 %2005, 17:05
idd oei.. nu ik al die artikels heb gelezen besef ik pas hoe achterhaalt de technieken waren die ze me daar hebben geleerd..
In de volgende vergadering die ik heb met actieGLA met de onder dirictriese ga ik dit zeker behandelen. Ik het hier over te kunnen hebben met de leraren die er les over geven.
We zulle de lararen is ff wat bijbrengen ;)
nouja.. das niet zo simpel..de content van een flash site indexeert google niet. dus je zal of een alternatiefe html pagina moeten maken. Of wanneer je html pagina's in je flash inlaad hiermee het alternatief kunnen bouwen, met dna andere css bestanden.. maar me baas is nogal moeilijk en had het gedult niet dus moet ik maar een "simpele" html pagina maken :S
ik denk dat ik je binnekort is toevoeg aan msn (als dat mag). Gen wel benieuwd hoe jij het gla hebt ervaren..
SubZero
%Europe/Berlin %815 %2005, 19:34
theFlashWizard, no offense, maar ben je dyslectisch? Want je typed nogal flink wat fouten, en dat leest niet altijd even prettig. Indien ja, dan weten we dat je er niet aan kan doen.
theFlashWizard
%Europe/Berlin %818 %2005, 19:38
nee ben niet dyslectisch, ook niet buitenlands.. me spelling is gewoon nie zo goed.. ik zal er proberen op te lette..
Ea.Z
%Europe/Berlin %047 %2005, 01:08
Wiz, om ff op je google leesbaarheid van flash in te gaan:
je mag je site dus cloaken (als dit ethisch in orde is) dmv van http_user_agent redirect.
dus bv je stelt de user agent met php of een ander server script vast, en afhankelijk ervan of het google is, of een gewone browser geef je respectievelijk bijna ongeformateerde html inhoud weer die google makkelijk kan lezen, of je flash pagina die je bezoeker zou willen zien...
(best is dan dat je dan wel alle gegevens in een database hebt, zodat je maximum 1 maal je gegevens moet updaten)
theFlashWizard
%Europe/Berlin %375 %2005, 09:00
ik weet et..
in flash 8 zelf zit al een check die kijkt of de gebruiker flash heeft, heeft ie dat niet kan je een alternatief geven..
ik wou alleen mijn menu bijv in flash doen.. alle links daarvan wou ik in een xml bestand zetten.. die kan ik namelijk netjes in flash inladen en als alternatief voor zoekmachines door php ook als gewone html laten neerzetten..
maar het onderzoek hiernaar duurde me baas te lang en die (zonder enige behoorlijke kennis what zo ever over html/flash/javascript) koos ervoor dat ik het menu maar in javascript moest doen.. en tja.. der is geen behoorlijke disgussie met der over mogelijk.. dus Eaz ik had et graag gedaan en ik denk ook wel dat het prima kan.. vooral alleen een menu.. maja.. als ik hier niet n btje luister naar de baas kan ik straks deze stage opnieuw gaan doen..
Ea.Z
%Europe/Berlin %430 %2005, 10:19
over dat laatste heb je natuurlijk gelijk, en natuurlijk kan wat basis kennis html/js nooit kwaad. tenslotte is het alleen meer ervaring die je meedraagt. En wat is nu mooier dan als je je skills tot een enorm lange lijst kan ontplooien?:)
theFlashWizard
%Europe/Berlin %476 %2005, 11:26
dat is zeker mooi.. :) Kleer erg veel bij zo natuurlijk.. wat ook eigenlijk het doel is van een stage.. :)
maar de reden is niet echt mooi.. :( als ik hier in een normale situatie had gewerkt had ik allang ontslag genome.. want elk gesprek dat ik met haar hebt loopt uit op ruzie.. maja.. Kga er maar et beste van make :)
mknol
%Europe/Berlin %528 %2005, 12:40
ik denk dat ik je binnekort is toevoeg aan msn (als dat mag). Gen wel benieuwd hoe jij het gla hebt ervaren..
Mag, alleen zit ik vrijwel nooit op msn.
Maar ik denk aan je reactie te horen, dat er niet veel veranderd is.
theFlashWizard, no offense, maar ben je dyslectisch? Want je typed nogal flink wat fouten, en dat leest niet altijd even prettig. Indien ja, dan weten we dat je er niet aan kan doen.
Hier bedoelt subZero vast niets :P geintje. ff stoken.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.