PDA

Volledige versie bekijken : mijn nieuwe site!

jannekevdh
%Europe/Berlin %653 %2005, 15:40
Hoi allemaal,

Ik ben een grafisch ontwerper en probeer mijn eigen site online te krijgen. Ben al een heel eind maar nog even aan t klooien met o.a. if frame loaded, de mailfunctie :(
Hij is dus nog niet af, maar ik wil graag al wel weten wat jullie ervan vinden, misschien heeft iemand opbouwende kritiek :P of tips.

Mijn site is www.jannekedesign.nl

groetjes janneke

Stuf
%Europe/Berlin %660 %2005, 15:51
hey janneke,

mooie portfolio, dat als eerste..

wat je site betreft: De afbeeldingen hebben geen mooie kwaliteit. Het ziet er een beetje pixelig uit.
En het menu is me niet helemaal duidelijk, wanneer ik bijv. op logo's klik, worden deze plaatjes beneden grijs en kan ik ze niet aanklikken. Ik moet dan eerst een ander plaatje aanklikken voordat ik de logo's kan aanklikken. Maar dan veranderen ze weer naar roze en zie ik niet meer goed wat nu precies de logo's zijn.
De logica ontgaat me een beetje.
Je site heeft een lekker sfeertje, maar qua functionaliteit mag het nog wel wat beter.

Succes verder..

jannekevdh
%Europe/Berlin %670 %2005, 16:05
ja je hebt gelijk, dat zijn dus de dingen waar ik mee aan t klooien ben, zolang dat niet af is maak ik m dus ook niet officieel bekend!
Ik ben er ook nog niet achter hoe de plaatjes beneden grijs blijven nadat je ze hebt aangeklikt...
en de afbeeldingen zelf ja, ik krijg vectorafbeeldingen niet mooi genoeg, gif en png zijn niet toereikend en jpeg dus al helemaal niet...
Wat een karwei!

WurmQ
%Europe/Berlin %671 %2005, 16:07
Leuk portfolio, je hebt lekker styltje

Verder zitten er aan je site nog wel wat puntjes die verbeterd kunnen worden (naast de punten van Stuf):
- De intropagina, het loaden duurde even maar niet zolang dat je wegklikt. Ik zou hiervoor nog een leuke preloader maken.
- centreer je site, nu heb je nog veel loze witte ruimtes links, rechts, boven en onder. Een beetje is wel oke!
Het laatste (waar ik altijd op terugkom)
- Zorg ervoor dat je site compitabel is voor de resolutie 1024x 768 (op 17 inch crt/ 15 inch flat) Dit is namelijk tot nog toe de meest gebruikte resolutie en schermgrote, dus zorg ervoor dat je mogelijke bezoekers niet teveel moeten scrollen. Dit is namelijk vrij irritant, tenminste zo ervaar ik het altijd.

Ik hoop dat je hier wat mee kan, daar post je je site immers voor

Ga zo door! En houdt ons op de hoogte;)

Edit// Na je 2e post heb ik een tip voor je: als je in Illustrator (of in een ander vector programma) afbeeldingen maakt, maak ze dan altijd groter dan je ze werkelijk wilt hebben! Hierdoor blijven de afbeeldingen bij het scalen altijd mooi helder, ook als je dit bv in photoshop zou doen. Suc6

Stuf
%Europe/Berlin %674 %2005, 16:11
verklein je de jpeg's in flash? Misschien is dat het probleem?

o1-jasper
%Europe/Berlin %674 %2005, 16:11
mooi gedaan..
alleen ikw eet niet of het bij andere mensen ookz o is..
maar bij mijbeeldscherm komt hij neit egt mooi uit..
ik krijg namelijk supereveel wit eromheen

jannekevdh
%Europe/Berlin %692 %2005, 16:37
Tof, bedankt voor jullie reacties, daar heb ik zeker wat aan!
Ik was al bezig met t maken van een preloader en daarna ga ik aan de slag met centreren. Ik denk dat ik alles een beetje verklein zodat t 17 inch compatible is.
De afbeeldingen zijn trouwens allemaal op ware grootte gemaakt, en niet gescaled in flash, dus ik begrijp echt niet waarom ze niet optimaal zijn, maar ga dan maar eens proberen om de dan in illustrator groter te maken en dan te verkleinen in flash.

WurmQ
%Europe/Berlin %713 %2005, 17:07
De grote van je scherm is vaak niet het probleem, de resolutie wel. Je kan bv op een 17 inch een resolutie hebben groter dan 1024x 768. Ik zou proberen hem compitabel te maken voor deze resolutie(1024x 768 );) Suc6

Dopefish
%Europe/Berlin %741 %2005, 17:48
joah de resolutie is slecht, en de hele logica van de site ontbreekt bij mij een beetje. verder is de witte achtergrond kleur nou niet echt tof.

maar verder ziet het er wel leuk uit, je hebt duidelijk je eigen stjil