PDA

Volledige versie bekijken : Soort begin van chatbox/Gastenboek..

Jaapje
%Europe/Berlin %623 %2005, 14:58
Ik ben een beetje bezig geweest met AS
Heb wat geknoeid en wou een soort van gasten boekje/ chat
Je kan er alleen voor jezelf wat tikken maar het is een beginnetje
(je kan niet praten met anderen)
Ik weet niet of je een chat/gastenboek kan maken zonder php maar nouwjah dat zie ik wel als ik wat meer tijd heb..

nu wil ik weten wat jullie van mijn gevalletje vinden..(het idee dan..)
Het is niet bedoeld om echt te gaan gebruiken maar gewoon zo even om wat meer van AS te leren..

http://img7.picsplace.to/img7/2/test.swf

Ik wil nog een scroll balk er in maken en een scheldwoorden filter..
ook een clear knop das niet zo moeilijk maar ik heb zo weinig tijd.. :S

Ea.Z
%Europe/Berlin %680 %2005, 16:19
hey
heb heeeeeel vlug wat getest.. vlug wat gepost..
maar geen antwoorden gekregen:p:p:p
kwa design is er niet veel te zien, maar daz niet erg..
waar ik toch wel ff op wil duwen (is een persoonlijke mening, maar kvind het wel een BELANGRIJK detail)
op het moment dat je tekst gepost wordt, zou de text uit het invoervak moeten verdwijnen... zodat de zender direct kan voorttypen. Wat al heel goed is dat hij post bij een enter, en de focus er blijft...
maar dus de 'clear on post' (om het maar even zo te noemen), anders al geod bezig. je maakt geode vorderingen... :)
ik hou dit in de gaten;)

//edit: gastenboek of chat gaan niet zonder php, asp, cfm, of flashcom... duss... tzal wel moeten :p

Dopefish
%Europe/Berlin %697 %2005, 16:44
heb je leuk gedaan jelmuh!!!

ik ga dit ook even in de gaten houden!

Jaapje
%Europe/Berlin %755 %2005, 18:07
heb je leuk gedaan jelmuh!!!

ik ga dit ook even in de gaten houden!

Oke dan..

Jaapje
%Europe/Berlin %756 %2005, 18:09
hey
heb heeeeeel vlug wat getest.. vlug wat gepost..
maar geen antwoorden gekregen:p:p:p
kwa design is er niet veel te zien, maar daz niet erg..
waar ik toch wel ff op wil duwen (is een persoonlijke mening, maar kvind het wel een BELANGRIJK detail)
op het moment dat je tekst gepost wordt, zou de text uit het invoervak moeten verdwijnen... zodat de zender direct kan voorttypen. Wat al heel goed is dat hij post bij een enter, en de focus er blijft...
maar dus de 'clear on post' (om het maar even zo te noemen), anders al geod bezig. je maakt geode vorderingen... :)
ik hou dit in de gaten;)

//edit: gastenboek of chat gaan niet zonder php, asp, cfm, of flashcom... duss... tzal wel moeten :p
Oke bedankt voor de tip, ik zal nog ff verder werken met mijn "dingetje"..

gastenboek of chat gaat niet zonder php, asp, cmf of flashcom... duss... tzal wel
moeten :P

Deahm.. P) [}:|]

Jaapje
%Europe/Berlin %758 %2005, 18:12
Enne op het begin als je je naam in wilt voeren dan wil hij neit verder met een "enter"
foutje in het script :$
als je op de linkerpijl drukt(op je toetsenbord) wil het wel.. :P

FantasTies
%Europe/Berlin %764 %2005, 18:21
En mischien het tekst invoer vak enal naar beneden verhuizen :P ik stoor me er enorm aan! :P maar dat is vrij persoonlijk

Jaapje
%Europe/Berlin %772 %2005, 18:31
Ok..

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %807 %2005, 19:22
hey, best leuk dit!
alleen als je een lang bericht typt zie je het niet, dan moet je het selecteren, als je begrijpt wat ik bedoel.. en idd dat clearen van je tekstvak...

en natuurlijk een php ding mee maken zodat je het ook écht kunt gaan gebruiken enzo! :D

Jaapje
%Europe/Berlin %683 %2005, 16:23
hey, best leuk dit!
alleen als je een lang bericht typt zie je het niet, dan moet je het selecteren, als je begrijpt wat ik bedoel.. en idd dat clearen van je tekstvak...

en natuurlijk een php ding mee maken zodat je het ook écht kunt gaan gebruiken enzo! :D
key.. Bedankt naamgenoot.. :P

Garpie
%Europe/Berlin %903 %2006, 21:41
Ik heb ook de moeite gedaan om zoiets te gaan uitproberen, zie http://www.garpie.be/chat/chatroom.swf ,er is nog veel werk aan maar je kan wel al met anderen chatten. 2-3 dagen geleden pas begonnen met een drag te maken, nu al bezig met zulke zaken... er komt vordering :)

Garpie
%Europe/Berlin %095 %2006, 02:16
Paar verbeteringen gedaan... voorlopig kan je alleen nog maar tegen jezelf praten... PHP moet er nog in verwerkt worden maar dat is maar een koud kunstje.
Hier is alvast de nieuwe link: http://www.garpie.be/chat/chat2.swf

Het lukt me nog steeds niet om te scrollen als er teveel lijnen staan :(

Willen jullie alvast eens kijken naar eventuele fouten en wat er aan kan verbeterd worden?

Thx

alexju
%Europe/Berlin %466 %2006, 11:11
LoL zet hem snel in de sig, dan hebben we iendelijk een chat op de forum lol :p Jah leuk gemaakt dat laatste, werkt die register-functie? Veel succes verder

deresen
%Europe/Berlin %478 %2006, 11:28
Ziet er leuk uit, register dingetje lijkt niet te werken. Voor de rest werkt het goed, ziet er leuk uit.

Alleen je kan beter even een nieuw topic aanmaken, dit mag volgens mij namelijk niet (ophalen van oude posts).

Suc6

zuyp
%Europe/Berlin %483 %2006, 11:36
Schoonheidsfoutje: De eerste dat je je getypte tekst entert springt hij iets in in het 'verschijnvak'.

Garpie
%Europe/Berlin %705 %2006, 16:55
werkt die register-functie? Veel succes verder
Nog niet, die komt later verwerkt met PHP
Alleen je kan beter even een nieuw topic aanmaken, dit mag volgens mij namelijk niet (ophalen van oude posts)
Heu... is dit dan al oud?
Schoonheidsfoutje: De eerste dat je je getypte tekst entert springt hij iets in in het 'verschijnvak'
Wat? Waar? Hoe? Wanneer? 'k Snap je reactie niet echt :O