PDA

Volledige versie bekijken : Geen font zichtbaar

kefin
%Europe/Berlin %565 %2005, 13:34
Hoi, ik heb een flash menu gemaakt en gebruik daarbij een apart font dat op mijn computer staat. Maar als ik nu het geheel upload en bekijk op een andere pc dan werkt dat font niet. Hoe kan ik die mee exporteren of werkt dat helemaal niet. Ik werkt met flash 8

Stuf
%Europe/Berlin %585 %2005, 14:02
je moet je font embedden.

Selecteer het tekstveld en in je properties panel zie je de knop "embed" staan. Eénmaal in het menu klik je op autofill en dan ok. Dit doe je dan met elk tekstveld. Let wel: je filesize wordt hierdoor wel groter.

Harmke
%Europe/Berlin %674 %2005, 16:10
je kan het ook met Microsoft WEFT proberen
http://www.microsoft.com/typography/web/embedding/weft3/default.htm

-KLIL-
%Europe/Berlin %677 %2005, 16:14
je kunt je tekst toch ook "breaken" tot het fills zijn?

Harmke
%Europe/Berlin %677 %2005, 16:15
ja maar dan wordt het aanpassen van de tekst een beetje lastig toch?

LH-Productions
%Europe/Berlin %695 %2005, 16:41
Haha, dat probleem had ik dus ook een week geleden. Ik moest voor school iets maken voor de monitoren. Het ging de hele school door, dus ik heb het zo mooi mogelijk gemaakt. Toen de (alleen tekst) animatie af werd gespeeld, was de lettertype veranderd, en alles opgeschoven. Zo'n lelijk flash filmpje had ik nog nooit gezien! :(.

Nou zie ik hier dus dat het ook kan met de embed-button, maar ik had het opgelost door de Swf. file niet vanaf de harde schijf van de computer te draaien, maar vanaf de cd. Daarna is het (bij mij) wel gelukt.