Fatty Owl
%Europe/Berlin %859 %2010, 20:37
Ik werk momenteel aan een website waarbij ik alle content uit een MySQL database haal. Speciale characters zoals de é kwamen verkeerd binnen in Flash, dus heb ik hierop verder gezocht en ontdekt dat het een charset probleem was.
Nu heb ik de charset van mijn tabel veranderd naar uft-8 general en heb ik dit toegevoegd aan mijn php-code:
header ('Content-type: text/html; charset=utf-8');
Voor de zekerheid heb ik ook nog deze query uitgevoerd:
mysql_query("SET NAMES 'utf8'");
Wanneer ik nu de php-pagina rechtstreeks open in de browser worden alle characters correct weergegeven. Vanaf het moment dat ze in Flash worden ingeladen zijn het weer vreemde symbolen.
Ik verzend en haal de data op via ActionScript op deze manier:
sendData.host = host;
sendData.username = username;
sendData.password = password;
sendData.dbname = dbname;
urlLoader = new URLLoader();
urlLoader.dataFormat = URLLoaderDataFormat.VARIABLES;
urlLoader.addEventListener(Event.COMPLETE, connectionComplete);
urlLoader.load(urlRequest);
Ik heb me al doodgezocht op dit probleem en de enige oplossing die ik tot nog toe ben tegengekomen is elk character replacen. Zie ik hier misschien iets over het hoofd?
Nu heb ik de charset van mijn tabel veranderd naar uft-8 general en heb ik dit toegevoegd aan mijn php-code:
header ('Content-type: text/html; charset=utf-8');
Voor de zekerheid heb ik ook nog deze query uitgevoerd:
mysql_query("SET NAMES 'utf8'");
Wanneer ik nu de php-pagina rechtstreeks open in de browser worden alle characters correct weergegeven. Vanaf het moment dat ze in Flash worden ingeladen zijn het weer vreemde symbolen.
Ik verzend en haal de data op via ActionScript op deze manier:
sendData.host = host;
sendData.username = username;
sendData.password = password;
sendData.dbname = dbname;
urlLoader = new URLLoader();
urlLoader.dataFormat = URLLoaderDataFormat.VARIABLES;
urlLoader.addEventListener(Event.COMPLETE, connectionComplete);
urlLoader.load(urlRequest);
Ik heb me al doodgezocht op dit probleem en de enige oplossing die ik tot nog toe ben tegengekomen is elk character replacen. Zie ik hier misschien iets over het hoofd?