PDA

Volledige versie bekijken : Muziek / Geluid in swf

raadjeniet
%Europe/Berlin %511 %2005, 12:17
Hallo,
Wij zijn op school bezig om een spelletje te maken in flash. Nu lukt alles aardig alleen zitten we nu met een probleempje. In het menu (een swf) kan je kiezen tussen verschillende achtergrond muziekjes. Dit werkt perfect. Nu is het probleem als je op start klikt (dan laad je level.swf in) dan hoor je het achtergrond muziekje wel maar niet meer de geluidjes van het level.swf (bijvoorbeeld als je schiet). Hoe kan je dit het makkelijkst oplossen?
Groeten Martin

Roenes
%Europe/Berlin %643 %2005, 15:25
Ik gok dat je de muziekjes inlaad in een Sound object in je hoofdmovie? Zo jah, dan kun je het volume bepalen met setVolume(getal). dus my_sound.setVolume(50) zet het volume op 50 procent voor dat sound object. Zo kun je het geluid per sound apart regelen :)

raadjeniet
%Europe/Berlin %440 %2005, 10:34
Ik gok dat je de muziekjes inlaad in een Sound object in je hoofdmovie? Zo jah, dan kun je het volume bepalen met setVolume(getal). dus my_sound.setVolume(50) zet het volume op 50 procent voor dat sound object. Zo kun je het geluid per sound apart regelen :)

Dat is het volgens mij niet. (weet het ook niet zkr want ik ben nog maar 2 weken met flash bezig). Maar in de hoofd swf laad ik het spel met het volgende commando "loadMovieNum("fire.swf", 1);" Hij speelt hem verder ook helemaal goed alleen geen geluid :S En als je hem gewoon opent hoor je hem wel schieten..

Roenes
%Europe/Berlin %774 %2005, 18:35
En die geluiden in fire.swf, hoe zijn die toegevoegd? Via AS of gewoon? :)