PDA

Volledige versie bekijken : .fla niet meer te openen in flash CS5 na zippen

Iridium77
%Europe/Berlin %452 %2010, 10:51
Beste iedereen!

Sinds vorige week gebruik ik Flash CS5. Echter vandaag ontdekte ik een "probleem" met flash. Ik weet nog niet of het aan mijn flash ligt, of dat het een algemeen probleem is. Op google kom ik verschillende topics erover tegen.

Het volgende doet zich voor:

Ik heb een flash CS5 .fla bestand en die zip ik ( ik werk op een mac dus rechtermuis>compress ) echter kwam ik erachter dat als ik daarna de .fla weer wil openen flash de volgende error geeft:

--

Failed to open document./Volumes/WORK/02-WORK/2010/QUIZCONTROL/GOSSIP TRAINER/Flash/QuizControl-intro-03.1.fla.
The following JavaScript error(s) occurred:

In file "/Users/helana/Library/Application Support/Adobe/Flash CS5/en_US/Configuration/Javascript/ObjectFindAndSelect.jsfl":
Cannot find file /Volumes/WORK/02-WORK/2010/QUIZCONTROL/GOSSIP TRAINER/Flash/QuizControl-intro-03.1.fla.

--

Voor zowel de .fla die vervolgens in de zip zit als het origineel die nog in de directory staat. Ik heb gecontroleerd en het bestand staat ook echt op die locatie.

Iemand enig idee of dit op te lossen valt? Ik heb flash nog niet opnieuw geïnstalleerd, zou graag willen weten of dat een oplossing is, of dat het iets anders is? Owja, ik heb ook flash ge-update naar de laatste update.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Helana

Dauntless
%Europe/Berlin %595 %2010, 14:18
Ik heb er nog niet van gehoord.

Heb je al eens op een andere computer geprobeerd?
Zijn de rechten van de .fla correct?
Heb je al geprobeerd om het bestand te kopiëren (het origineel)
Kan je de .fla met ons delen ?

digitalecartoons
%Europe/Berlin %622 %2010, 14:56
Via wikipedia kwam ik erachter dat in CS5 een Fla bestand eigenlijk al een Zip bestand is geworden (nieuw sinds cs5):
In Flash Pro CS5, the fla file format is a zip container of an XML-based project structure.

Als je het zip bestand uitpakt dan krijg je dus een fla bestand. Hernoem .fla eens tot .zip en pak dit (nu zip bestand geworden) vervolgens weer uit.

Je zou dan een folder moeten krijgen waaruit het fla bestand is samengesteld. Met behalve een xfl bestand diverse folders. Bin, Library etc. en ook enkele losse bestandjes zoals publishsettings.xml. Al deze bestanden en folder schijnt Flash te gebruiken om het Flash bestand weer samen te stellen als je een .fla opent.

Het schijnt wel eens voor te komen dat een cs5 bestand corrupt wordt (meestal als je een cs4 bestand in cs5 verwerkt). Als je bij het openen van het .xfl bestand nog een foutmelding krijgt dan kan je wellicht de stappen doorlopen die je op deze pagina vind: http://www.pippoflash.com/index.php/2010/08/

Iridium77
%Europe/Berlin %691 %2010, 16:35
Onwijs bedankt voor jullie reactie!

@ Dauntless, ik kwam erachter dat mijn collega de .fla niet kon openen die ik als zip via de mail stuurde, dus op zijn mac werkte het ook niet. Rechten van de .fla zijn correct :) Kopieren ook geprobeerd! Dat laatste is niet meer nodig, digitalecartoons komt met de oplossing!

Bedankt voor het meedenken!

@ Digitalecartoons, geweldig! Dat is inderdaad de oplossing! Na de in eerste instantie corrupte .fla van extensie te veranderen nin .zip en die uit te pakken kreeg ik inderdaad een aantal files + een .xfl, deze kon ik weer met flash openen en kreeg mijn animatie te zien zoals bedoeld was.

Ik ben heel blij dat de oplossing voor handen lag, dan weet ik dit voor de toekomst!

Super bedankt voor het meedenken!