Volledige versie bekijken : inrichten van website
primo
%Europe/Berlin %894 %2005, 21:27
Hallo!
Ik wil een website voor mijn tuinbedrijf waarbij je ook je eigen tuin kunt inrichten (2D of 3d). Hierbij is het de bedoeling dat:
- je eigen tuinmaten kunt invoeren en dus je 'eigen' tuin virtueel hebt;
- een database komt met hierin alle bloemen, planten en bomen uit het assortiment die geplaats kunnen worden in de virtuele tuin en die gesorteerd kunnen worden op soort en op de periode waarin ze bloeien;
- een database waarin de overige producten in staan en dus geplaats kunnen worden in de virtuele tuin, zoals vijvers, stene voor paden en bestrating, tuinmeublair, tuinhuisjes, etc.;
- een kostenplaatje van wat het kost om de tuin zo in te richten.
Mijn vraag aan jullie is nu of dit mogelijk is en zo ja, hoeveel mij dit gaat kosten wanneer ik dit door een bedrijf laat doen of dat ik het beter zelf kan leren.
Alvast bedankt voor jullie reactie!!
Laiverd
%Europe/Berlin %946 %2005, 22:42
Ik - en als het goed is niemand hier - gaat zich wagen aan bedragen, maar je kunt verwachten dat je behoorlijk in de buidel moet tasten om iets dergelijks professioneel te laten realiseren. Klinkt overigens wel als een leuk plan, maar als je bereid bent (en de tijd hebt en het ook nog leuk vindt) om wat dingen zelf te leren, zou ik wat simpeler beginnen. Zorg er nou eerst gewoon voor dat je een nette website krijgt die er verzorgd uitziet, en maak pas dan een volgende stap. Als je al deze dingen in een keer wilt, en je wilt het zelf doen, reken dan snel met minimaal een jaar o.i.d. voordat je hebt wat je nu in je hoofd hebt (en dan ga ik ervan uit dat je al wel een stevige basis hebt in zaken als HTML, Photoshop, design etc.) ... tenzij je natuurlijk diep in de al genoemde buidel kunt tasten. Hoe diep: ik zou zeggen: werk het plan uit en stap er eens mee naar wat goede freelancers. Voor een bedrijf met personeel zou ik jouw geval in elk geval op voorhand al bijna niet kiezen; daar zit zoveel overhead dat de uurtarieven voor een klein bedrijf niet grappig meer zijn. Freelancer: ca 50-60 Euro/u is een redelijk tarief; bedrijf : 150 Euro/u is niet zeldzaam.
Succes,
John
w00
%Europe/Berlin %963 %2005, 23:06
Ik dacht dat webdesigners niet per uur rekenden maar hoeveel kb je website is. Dus alle images die ze gemaakt hebben + alle .php/.html pagina's + de .swf bestanden en alles wat ze nog meer maken.
Maarja hoe dan ook, je idee zal niet goedkoop zijn :)
behived
%Europe/Berlin %356 %2005, 08:32
als ik in kb mocht tellen voor tarieven zou er geen een van mijn sites te downloaden zijn :)
Het is juist een eigenschap van een goed webdesigner dat je site zo klein (in kb) mogelijk is en er toch goed uitziet. Dus het aantal kb heeft dus niks te maken met de prijs van een site...
Laiverd
%Europe/Berlin %359 %2005, 08:37
Hele grappige invalshoek inderdaad ;)
w00
%Europe/Berlin %738 %2005, 17:42
Nu moet ik toevallig een website gaan maken voor een sportschool. Het is vrij basic, wel in flash maar gewoon wat info over de sportschool en de zalen en hier een daar wat fotos enzo. Maar ik heb echt geen idee wat ik hiervoor zou kunnen vragen.
Wat zou een redelijke prijs zijn om sowieso mee te beginnen?
Dopefish
%Europe/Berlin %738 %2005, 17:43
hmm.. maar ik kan mij herrineren dat er zo'n kerel was. die bij de zomercompititie iets had gemaakt in de trant van een zandkasteel bouwen. Kan je dat ook niet bij zo iets al deze man doen, maar dan dat je elke keer als je een bloem uit de 'libary' haalt dat er dan een bedrag bji komt ofzo?
ik zou in 2d blijven denken btw
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.