PDA

Volledige versie bekijken : Preloader Fotoboek

GvanL
%Europe/Berlin %759 %2005, 18:13
Hallo,

ik heb een fotoboek gemaakt (de standaard van Flash FX PRO 2004, deze heb ik andere kleuren gegeven) alleen nu wil ik daar een preloader voor hebben. Ik een preloader gemaakt en geprobeert het fotoboek swf bestand in het derde frame van de preloader te plaatsen (zowel als movieclip als gewoon 'plaatsen') echter werkt dan de hele navigatie niet meer. Hoe krijg ik nu voor mijn foto's een preloader [?] Het fotoboek is te vinden in het introscherm, heb niks aan de actionscript veranderd.

Alvast bedankt! :P

Guido

Mitch
%Europe/Berlin %761 %2005, 18:16
Waarschijnlijk zit er in de AS verwijzingen naar frames. Check ff door.
Post ons ook wat meer informatie we zijn niet telepatisch :D

GvanL
%Europe/Berlin %774 %2005, 18:35
Heb gebruik gemaakt van een preolaoder met actionscript:

totaal = _root.getBytesTotal();
geladen = _root.getBytesLoaded();
procent = Math.round(geladen/totaal*100);
procentgeladen = procent + "%";
if (procent eq 100){
gotoAndStop(3);
}

Nu wil ik in de het derde frame het bestand van mijn in een andere fla gemaakt fotoboek laten laden, zodat de preloader het fotoboek laad. Maar als ik de .swf in het derde frame zet als movieclip, werkt de hele navigatie niet meer van het fotoboek.

Er staan inderdaad framenummers in het AS, maar die kloppen met de framenummers van de movieclip (begint gewoon bij 1). Ik heb dus de movieclip van het fotoboek gezet in het derde frame.

Dit werkt niet, hoe krijg ik dan een fatsoenlijke preloader voor mijn fotoboek?

ThE_GrIb
%Europe/Berlin %928 %2005, 22:17
Heb gebruik gemaakt van een preolaoder met actionscript:

totaal = _root.getBytesTotal();
geladen = _root.getBytesLoaded();
procent = Math.round(geladen/totaal*100);
procentgeladen = procent + "%";
if (procent eq 100){
gotoAndStop(3);
}

Nu wil ik in de het derde frame het bestand van mijn in een andere fla gemaakt fotoboek laten laden, zodat de preloader het fotoboek laad. Maar als ik de .swf in het derde frame zet als movieclip, werkt de hele navigatie niet meer van het fotoboek.

Er staan inderdaad framenummers in het AS, maar die kloppen met de framenummers van de movieclip (begint gewoon bij 1). Ik heb dus de movieclip van het fotoboek gezet in het derde frame.

Dit werkt niet, hoe krijg ik dan een fatsoenlijke preloader voor mijn fotoboek?

kijk anders hier eens staat een video uitleg over een loaderbar gotoandlearn (http://www.gotoandlearn.com/index.html)

Jordy
%Europe/Berlin %947 %2005, 22:44
komt omdat je _root gebruikt, je zou of al je paden moeten aanpassen of lockroot() moeten gebruiken. Zoek even hier op flashfocus, zijn veel topics over :)