PDA

Volledige versie bekijken : AS weekly opdracht: RSS reader

gbolssens
%Europe/Berlin %689 %2005, 16:32
Voor wie dus interesse heeft:

De RSS reader in flash.

WAT IS RSS?

RSS is een manier om artikelen van een nieuwssite of blog te kunnen bekijken zonder dat je naar die site moet surfen. Je hebt een apart programmaatje (een RSS-reader) dat die informatie van die site ophaalt. Dat ophalen gebeurt d.m.v. een XML bestand dat op een bepaalde manier gestructureerd is. De specifikatie waar de structuur van dat XML bestand mee is vast gelegd noemt men RSS.

RSS is dus niets anders dan een specifieke toepassing van XML.

HOE ZIET DIE XML ER DAN UIT?

De standaard structuur van een RSS file is globaal zo:

<rss version="2.0">
<channel>
<title>titel van de feed</title>
<link>url van de site</link>
<description>beschrijving van de feed</description>
<image/>
<item/>
</channel>
</rss>

Hierbij wordt de <image />-tag als volgt uitgewerkt:

<image>
<title>naam site</title>
<width>120</width>
<height>35</height>
<link>url van de site</link>
<url>url van de afbeelding</url>
</image>

Er is maar één <image>-tag, maar er kunnen meerdere <item> tags met inhoud zijn. Deze worden als volgt uitgewerkt:

<item>
<title>Titel van het artikel</title>
<link>link naar het artikel</link>
<pubDate>Sun, 13 Mar 2005 15:28:20 GMT</pubDate>
<description>inleiding/stuk artikel</description>
</item>

Er kunnen eventueel nog andere tags bijkomen (voor permalinks enzo), maar deze hierboven worden het meest gebruikt.

Voorbeelden van RSS files zijn bvb:
nieuwssite:
http://rss.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/systeem/rss/nnII_nieuws_hoofdpunten/index.xml

blog:
http://weblogs.macromedia.com/mesh/index.xml

forum:
http://www.mmug.be/forum/rss.php

Kijk er maar eens naar voordat je aan iets begint te programmeren, dan zie je een beetje waarmee je bezig bent.
Zoals je ziet hoeft een RSS bestand niet de extensie RSS of XML te hebben. Het kan ook een PHP script zijn die XML produceert volgens de regeltjes van RSS.

WAT IS DE OPDRACHT?

Maak een RSS reader in Flash. geef van één rss feed de informatie weer die je voor jezelf wilt weergeven (lekker wat vrijheid inbouwen dacht ik zo, maar de titel is min of meer verplicht; anders weet je niet wat je aan 't lezen bent).

Je kan bvb voor elk artikel de eerste 100 karakters van de <description> tag weergeven als teaser met de titel die dan als link naar het item op de oorspronkelijke website functioneert of zoiets.
Doe maar wat en dan zien we over een week of 2 wel wat er allemaal uit de bus komt.

Einddatum: 22/11 (eigenlijk is het dan een two-weekly, maar ik vond zelf een week nogal kort, vandaar)

Ik hoop dat er mensen zijn die meedoen om er iets van bij te leren; stommer kan je er iig niet van worden :p :D

greetz,
GB

Dauntless
%Europe/Berlin %691 %2005, 16:35
Sticky! :)

Ik ga waarschijnlijk wel meedoen :).

gbolssens
%Europe/Berlin %692 %2005, 16:37
@Dauntless: Merci. ;)

Fatty Owl
%Europe/Berlin %701 %2005, 16:49
ik doe niet mee denk ik...Ik hou niet zo van scripttalen die niet op actionscript lijken :p

gbolssens
%Europe/Berlin %707 %2005, 16:59
@Fatty Owl:
Is goed, ik kan me voorstellen dat niet alle opdrachten iedereen liggen. Daarom moeten we er toch wel om de 2 weken eentje hebben zodat iedereen wel eens aan wat kan sleutelen.

greetz,
GB

Flasher
%Europe/Berlin %718 %2005, 17:14
Ik maak wel zo'n RSS reader denk ik, als ik een keer niks beters te doen heb:D

Roenes
%Europe/Berlin %747 %2005, 17:56
Als ik de tijd er voor heb, knal ik zo'n ding in elkaar! Eindelijk eens de gelegenheid om eens wat dieper in dat rss gebeuren te duiken :)

datbenik
%Europe/Berlin %780 %2005, 18:44
Kan dit met 100% AS of moet/mag je ook Serverside scripting gebruiken?

Dauntless
%Europe/Berlin %783 %2005, 18:48
Dit kan 100% AS :)

Laten we anders de rss feed van flashfocus nemen? :D

Jordy
%Europe/Berlin %783 %2005, 18:48
leuke weekly! :) dit ga ik ook doen !! :D Ook handig voor jezelf om te gebruiken :)

datbenik
%Europe/Berlin %802 %2005, 19:16
Laten we anders de rss feed van flashfocus nemen?

Waarom niet rss feeds in het algemeen. Dat je de rss feed op kunt geven en dat ie dan alles gaat uitlezen. Anders is het denk ik wel erg gemakkelijk...

Dauntless
%Europe/Berlin %805 %2005, 19:19
Welja, iemand die niet veel ervaring heeft met flash kan 'alleen' die van flashfocus inladen. Anderen maken hem dynamisch (zoals ik).

't Was ook maar ff om te zeggen dat FF dus OOK een rss feed heeft, en dat ze daar ook mee kunnen knutselen :).

Flasher
%Europe/Berlin %810 %2005, 19:27
't Was ook maar ff om te zeggen dat FF dus OOK een rss feed heeft, en dat ze daar ook mee kunnen knutselen :).
Waar staat die??

Dauntless
%Europe/Berlin %813 %2005, 19:32
http://flashfocus.nl/forum/faq.php?faq=vb_board_usage#faq_vb_rss_syndication
;)

Cowerd
%Europe/Berlin %819 %2005, 19:39
Ik ga het zeker proberen:D
maar wat bedoel je met dynamisch DL?

Folkert
%Europe/Berlin %820 %2005, 19:41
mag deze ook ? mxnaSideBar (http://www.swapdepths.nl/mxna/mxnaSide.swf).
de data haalt die van de webservice van mxna (http://weblogs.macromedia.com/mxna/Developers.cfm#web) die weer via nusoap en amfphp voor flash geregelt word.

2nd day
%Europe/Berlin %921 %2005, 22:07
nou... ik ga ook maar eens mijn betrokkenheid bij dit forum tonen... ik heb net ff wat info gezocht over rss en ik heb er net even voor gezorgt dat ik alle headlines van nu.nl / wetenschap al in flash kan bekijken... hier kan ik zeker iets moois van maken!

Dauntless
%Europe/Berlin %930 %2005, 22:20
Dynamisch? Dat je eendert welke rss feed ingeeft en dat hij de feed defitig laat zien :).

Cowerd
%Europe/Berlin %935 %2005, 22:26
woie dat ga ik ook maken:)

SaphuA
%Europe/Berlin %964 %2005, 23:08
Hmmm..
Ik zal kijken of ik mee doe, heb alleen weinig tijd en voel niet echt veel voor een RSS dingetje :)

Misschien volgende weekly meer kans ;)

behived
%Europe/Berlin %352 %2005, 08:26
ik ga er zeker eentje maken! zal een goeie oef. zijn voor mij!

Doc
%Europe/Berlin %364 %2005, 08:44
Kijk, dat is nog eens een kicke weekly! vet verzonnen hoor :)
Mss dat zelf ik een poging ga doen om dit in elkaar te knutselen!

Flasher
%Europe/Berlin %372 %2005, 08:56
dynamisch wordt lastig denk ik, want ik ben nog geen 2 rss-feeds tegengekomen die precies hetzelfde opgebouwd zijn:D
die van FF gebruikt bv een <content:encoded> tag en geen <description>

gbolssens
%Europe/Berlin %495 %2005, 11:53
.....<content:encoded> en geen <description>....

Dan is die rss feed van FF die jij bedoelt blijkbaar niet volgens de rss2.0 spec opgebouwd, en zou ik die dus ook niet nemen als voorbeeld.

De spec voor rss2.0 staat hier best goed uitgelegd:
http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss

Als je uit een bepaalde rss file sommige tags niet begrijpt of niet nodig hebt, hoef je die niet te gebruiken, natuurlijk (bvb <dc:....> of <guid>)

greetz,
GB

behived
%Europe/Berlin %485 %2005, 11:38
als je het dynamisch wil kruipt er toch wat werk in...
+ de rss 2.0 van ff zou misschien beter aangepast worden aan de regels :)

maar ik geef nog niet op!

SaphuA
%Europe/Berlin %516 %2005, 12:23
Is het misschien iets als iemand wat sites geeft waar je deze RSS informatie vandaag kunt halen? Dan hoeft niet iedereen zelf te zoeken :)

behived
%Europe/Berlin %655 %2005, 15:44
Mijn eerste poging... maandag ga ik er mee verder...

Fatty Owl
%Europe/Berlin %678 %2005, 16:17
leuk gedaan :) ik vind em bijna mooier als het normale forum :p nee grapje :p

Roenes
%Europe/Berlin %776 %2005, 18:38
Moet die RSS reader eigenlijk helemaal in AS gemaakt worden? (kweet niet of dat al gemeld was?) :)

Roenes
%Europe/Berlin %596 %2005, 14:18
Even kleine mededeling: ik ben zojuist bezig geweest hiermee, dus dit keer zal ik wel meedoen aan de weekly (in tegenstelling tot de snake weekly ;):P) En volgens mij komt die EventDispatcher mij dit keer erg van pas (hebben al die voorbeelden van MediaMonkey toch wat bij me losgemaakt ;))

Enne behived: ik heb ff je rss reader bekeken en moet zeggen dat je lekker op weg bent! :)

Dauntless
%Europe/Berlin %610 %2005, 14:39
Ik hoop dat ik kan meedoen... 'k Heb het namelijk nogal druk :S

(Psst: Roenes, als wij twee nu eens om de beurten meedoen? [}:|] :D )

Roenes
%Europe/Berlin %640 %2005, 15:21
hehe :P neej joh juist tegelijk :P maakt het voor ons ook spannender omdat je dan meer en meer functies erin moet bouwen ;)

Cowerd
%Europe/Berlin %696 %2005, 16:43
Ik weet niet of ik nog meedoe.. toetsweek:S

gbolssens
%Europe/Berlin %875 %2005, 21:00
Moet die RSS reader eigenlijk helemaal in AS gemaakt worden? (kweet niet of dat al gemeld was?) :)

Voor een "AS Weekly" leek me dat wel leuk, anders is het een "AS/PHP Weekly"..... of zoiets ;-)

greetz,
GB

gbolssens
%Europe/Berlin %876 %2005, 21:02
Is het misschien iets als iemand wat sites geeft waar je deze RSS informatie vandaag kunt halen? Dan hoeft niet iedereen zelf te zoeken :)

Zoals ik al zei, enkele posts geleden:

De spec voor rss2.0 staat hier best goed uitgelegd:
http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss

greetz,
GB

Roenes
%Europe/Berlin %913 %2005, 21:56
Voor een "AS Weekly" leek me dat wel leuk, anders is het een "AS/PHP Weekly"..... of zoiets ;-)Ik bedoelde eigenlijk of echt alles in AS moet. Dus ook tekstvakken en zo. Maar ik zag dat behived dat ook niet had, dus doe ik dat ook niet :P

TheDutch
%Europe/Berlin %253 %2005, 06:05

RSS 0.91
http://www.flashfocus.nl/forum/external.php?type=rss

RSS 2
http://www.flashfocus.nl/forum/external.php?type=rss2

behived
%Europe/Berlin %331 %2005, 07:56
als alles in as moet dan haak ik af, ben eigenlijk een designer eh!

SaphuA
%Europe/Berlin %498 %2005, 11:58
Zoals ik al zei, enkele posts geleden:

Bla bla bla

greetz,
GB
Nee, bedoelde dus TheDutch zijn post ;)

TheDutch, thnx :)

Mediamonkey
%Europe/Berlin %587 %2005, 14:06
Hoera! ik heb weer internet!!
Beetje lullig dat ik van 't weekend 2 dagen aan een complexe RSS reader heb besteed en vervolgens niet zou kunnen posten :P Hij is overigens wel af, maar ik wil de UI nog opleuken en wat meer opties inbouwen. Ja ja, het wordt een compleet product :D

Misschien een tikke overdreven voor zo'n weekly, maar ik kan de classes die er uit komen rollen wel mooi gebruiken.

behived
%Europe/Berlin %599 %2005, 14:23
heb er nog en beetje aan gewerkt...
als ik nog tijd heb ga ik er nog wat aan sleutelen

Roenes
%Europe/Berlin %657 %2005, 15:46
Hoera! ik heb weer internet!!
Beetje lullig dat ik van 't weekend 2 dagen aan een complexe RSS reader heb besteed en vervolgens niet zou kunnen posten :P Hij is overigens wel af, maar ik wil de UI nog opleuken en wat meer opties inbouwen. Ja ja, het wordt een compleet product :DMonkey, wat kan jouw rss reader? Want ik wil mijne nog gaan aanpassen dat je locaal bepaalde rss feeds kan toevoegen. Op dit moment leest mijne alleen nog maar die van FF uit :)

Maar ik zou niet weten wat ik er nog meer in kan stoppen :)

behived
%Europe/Berlin %670 %2005, 16:05
ben wel benieuwd naar jullie resultaten...

Roenes
%Europe/Berlin %673 %2005, 16:09
Ik wilde gister een voorproefje neerzetten, maar die flipte online. Dus van de week werk ik em iets verder uit en zet ik een voorproefje online :)

Mediamonkey
%Europe/Berlin %733 %2005, 17:36
Monkey, wat kan jouw rss reader? Want ik wil mijne nog gaan aanpassen dat je locaal bepaalde rss feeds kan toevoegen. Op dit moment leest mijne alleen nog maar die van FF uit :)

Maar ik zou niet weten wat ik er nog meer in kan stoppen :)

Die van mij kan nu al meerdere urls inladen (xml queue & loader), opslaan in een localObject, straks ook locale xmlbestanden browsen (flash 8 he :P) en een mooie, geheel scalable UI bevatten. [:o)] En natuurlijk werkt alles met de EventDispatcher. Verder maak ik gebruik van XPath, een SplitPane en een aantal standaard componenten.

Hmm.. dit projectje begint nu wel erg grote vormen aan te nemen :S

Mediamonkey
%Europe/Berlin %966 %2005, 23:12
Hier nog een overzichtje van mij todo-lijstje, misschien komen jullie nog op ideeën.

functioneel:
. maak van author ook een link, met als href de php query naar de authorpage
. maak velden elastisch om de stage te stretchen (voor in form)
. Date uitparsen met RegExp ipv handmatig
. xmlstructuur door Xpath laten uitlezen en automatisch data laten genereren
. manier om makkelijk te switchen tussen feeds (toevoegen, verwijderen, browse lokaal)
. &quot;-tokens uitparsen naar html

layout:
. vette style er overheen knallen
. htmlcellrenderer voor List component om text mee op te leuken
. gebruik SplitPane component
. animatie tussen componenten?
. filters
. parse root url uit, zoek favicon.ico op en plaats die als icon bij de RSS-titel

behived
%Europe/Berlin %591 %2005, 14:11
. &quot;-tokens uitparsen naar html
hoe doe je dat?

http://www.creative-web.be/rss
ben niet helemaal tevreden van de layout, maar heb niet zoveel inspiratie...

Roenes
%Europe/Berlin %600 %2005, 14:25
Behived, hoe doe jij de rss laden van andere servers? Door de oplossing die gegeven is in mijn topic of had je zelf al een oplossing daarvoor?

En MediaMonkey, jouwe wordt wel iets uitgebreider als die van mij hoor ik wel weer :p

behived
%Europe/Berlin %601 %2005, 14:26
ik kan er maar 2 inladen: ff en macromedia/mesh dus zal ik jouw topic even moeten opzoeken

Roenes
%Europe/Berlin %605 %2005, 14:32
Mijn topic (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=6351) :)

Maar hoe kun je die 2 wel al inladen? Door een policy file te downloaden? Want nu maak je me nieuwsgierig :p

behived
%Europe/Berlin %608 %2005, 14:35
ik laad ze rechtstreeks in, heb geen idee waarom dit bij mij wel werkt...
hier zijn de files:

Roenes
%Europe/Berlin %610 %2005, 14:38
Ik zal er later even naar kijken waarom het in eerste instantie wel werkt. Beetje raar iig :)

behived
hou me maar op de hoogte :)

dioneo
%Europe/Berlin %873 %2005, 20:57
Ik heb al eens een dynamische rssreader gemaakt, die persoonlijke feeds onthield, maar die is aan vernieuwing toe. ik zal kijken of ik m morgen kan tinkeren. Leuk, zon weekopdracht, voor als ik niets te doen heb :D

michaberkman
%Europe/Berlin %443 %2005, 10:38
Leuk, een RSS weekly, heb recentelijk zoiets gemaakt met XSLT. Kwam hier terecht omdat ik fotopresentatie aan het maken ben waar foto's en tekst dynamisch via XML ingeladen moeten worden. Heb wat af kunnen kijken uit de fla van behived.

behived
%Europe/Berlin %449 %2005, 10:46
ben blij dat het voor iemand nuttig is :)

dioneo
%Europe/Berlin %507 %2005, 12:10
hier (http://www.dioneo.net/123rss.html) staat mijn versie.
source ook opvraagbaar.
Je kunt je eigen bookmarks maken/verwijderen, en ook podcasts beluisteren.
Er zijn nog wat schoonheidsfoutjes, maar over het algemeen werkt het goed.

Ik heb een php gemaakt die een lokaal kopietje maakt van de feed, en te oude feeds weer netjes verwijdert.

graag reacties...

Roenes
%Europe/Berlin %544 %2005, 13:04
Behived, ik heb nog ff naar je RSS reader gekeken en ik denk dat het ligt aan het feit dat FF en macromedia waarschijnlijk een crossdomain policy file op de server hebben staan. Ik weet dat Narie er laatst 1 op FF heeft geupload en die daardoor werkt. Waarschijnlijk heeft macromedia die er ook staan. Voor de rest zou ik anders niet weten hoe het komt dat je die dingen (zonder omweg) kan inladen :)

//Edit
Net even getest: volgens mij ligt het aan die policy file, want eerder kon ik online de rss van FF niet laden en nu wel. Maar voor alle andere rss feeds zul je dus via php moeten werken :)

behived
%Europe/Berlin %574 %2005, 13:46
ok,
bedankt voor de info!

2nd day
%Europe/Berlin %691 %2005, 16:35
nou hier (http://thomas.zeal-music.com/rssreader/) is mijn toevoeging aan dit topic... het was de moeite waard en ik ben er wel trots op. Ik hoop dat jullie m ook wel kunnen waarderen... als je nog suggesties hebt dan hoor ik t graag!

Flasher
%Europe/Berlin %830 %2005, 19:56
mooi... alleen werkt hij niet in FF :S
je moet je html file nakijken denk ik

2nd day
%Europe/Berlin %909 %2005, 21:49
mmm... als ik m vanaf mn hardeschijf in FF bekijk werkt t wel...

Roenes
%Europe/Berlin %958 %2005, 22:59
Vanmiddag werkte ie inderdaad niet in Firefox. Nu doet ie het echter perfect in IE en FF. Ik moet zeggen: ziet er aardig uit en werkt lekker. Goed werk :)

2nd day
%Europe/Berlin %444 %2005, 10:39
bedankt :D

ja ik heb wat kleine wijzigingen gemaakt in html... maar ik ben vergeten wat...

ninetynine
%Europe/Berlin %455 %2005, 10:56
zeer mooi behived en 2nd day

@2nd day , je moet eens klikken op een onderwerp voor dat het er helemaal is ;) :)
misschien beschouwen als bug

Roenes
%Europe/Berlin %545 %2005, 13:05
Tot wanneer hadden we? de 22e toch he? En niet de 20e? Want ik moet nog het een en ander eraan doen :)

Fatty Owl
%Europe/Berlin %608 %2005, 14:35
Einddatum: 22/11 (eigenlijk is het dan een two-weekly, maar ik vond zelf een week nogal kort, vandaar)

:):)

Roenes
%Europe/Berlin %611 %2005, 14:40
Gelukkig :)

Ik hoop dat ik de dingen die ik er nog wil inbouwen, ook op tijd nog erin kan zetten. Maar ben bang dat ik te weinig tijd heb daarvoor :(

Mediamonkey
%Europe/Berlin %645 %2005, 15:29
moi aussi.. 't weekend moet je natuurlijk wel gebruiken om te relaxen, programmeren doe ik wel tijdens m'n werk ;) Damn, ik moet echt een hoop ideeën aan de kant zetten of later nog toevoegen wil ik dit nog afkrijgen..

2nd day
%Europe/Berlin %815 %2005, 19:33
@2nd day , je moet eens klikken op een onderwerp voor dat het er helemaal is ;) :)
misschien beschouwen als bug

:O had ik niet gezien... goed dat je t zegt... ik fix t meteen! :)

Roenes
%Europe/Berlin %814 %2005, 19:33
Nah, ik ga mijn RSS reader maar posten. Ik ben totaal niet tevreden over het resultaat omdat dit het begin moest zijn waarop ik verder wilde bouwen. Maar ik heb gewoon geen tijd meer gehad om eraan te werken, dus is het heel erg basic...

Hij leest nu de RSS feed van FF uit en plaatst die in een textarea. Stelt dus niet zoveel voor. Ik wilde er nog inbouwen dat je zelf feeds kon toevoegen, feeds kon verwijderen, feeds opslaan in een SharedObject, de weergave aanpasbaar maken, enz... Maarjah, helaas geen tijd meer voor gehad. Misschien dat ik em later eens ga uitbouwen als ik zin heb :)

Alle bestanden kun je hier vinden:
[HTML] (http://home.planet.nl/~polma288/flashfreaks/RSS/reader.html)
[SWF] (http://home.planet.nl/~polma288/flashfreaks/RSS/reader.swf)
[FLA] (http://home.planet.nl/~polma288/flashfreaks/RSS/reader.fla)
[FLA (mx 2004 versie)] (http://home.planet.nl/~polma288/flashfreaks/RSS/reader mx 2004.fla)
[RSSData.as] (http://home.planet.nl/~polma288/flashfreaks/RSS/RSSData.as)
[RSSViewer.as] (http://home.planet.nl/~polma288/flashfreaks/RSS/RSSViewer.as)

Misschien heeft iemand er toch iets aan :)

gbolssens
%Europe/Berlin %547 %2005, 13:07
Nah, ik ga mijn RSS reader maar posten. Ik ben totaal niet tevreden over het resultaat omdat dit het begin moest zijn waarop ik verder wilde bouwen. Maar ik heb gewoon geen tijd meer gehad om eraan te werken, dus is het heel erg basic...

Als er geen andere AS-weekly's staan te drummen , doen we er toch gewoon nog een weekje bij? Zeg maar, hoor; 't is tenslotte jouw feestje (en ook dat van Dauntless of course ;-) ).

greetz,
GB

Roenes
Dat zou niet helemaal eerlijk zijn natuurlijk ;) ik stel gewoon voor om de afgesproken deadline te houden anders wordt dat bij iedere weekly mee geschoven. En 2 weken tijd zou op zich voldoende moeten zijn :)

Maar ondanks dat ik er vrij weinig aan gewerkt heb, vind ik het wel een leuke weekly. Het is weer eens wat anders als normaal! :)

Mediamonkey
%Europe/Berlin %660 %2005, 15:50
Dude, heb je werkelijk je XMLLoader class naar RSSData hernoemd? :D
I was just joking!

Zal vanavond m'n spul uppen, hopelijk kan ik het nog een beetje netjes afraffelen, maar veel zin heb ik niet meer.

Roenes
%Europe/Berlin %662 %2005, 15:54
Dude, heb je werkelijk je XMLLoader class naar RSSData hernoemd? :D
I was just joking!I know, ik heb em ook niet hernoemd :) Ik was met die RSSData class destijds bezig en toen bedacht ik me dat het wel eens handig was om een XMLLoader class te maken. Dus die heb ik achteraf pas gemaakt. Die XMLLoader class heb ik gewoon zo gelaten hoor ;) Die naam ga ik heus niet aanpassen :p

Ik heb beide classes dus gewoon op mijn pc staan. Maar volgens mij lijken ze wel veel op elkaar :p is dus ook niet zo vreemd omdat ik door die rss class op het idee kwam van de xmlloader ;)

Fatty Owl
%Europe/Berlin %665 %2005, 15:58
wanneer ik mag maak ik een weekly over optische illusie scripten, dus deadline deze avond ;)

Roenes
%Europe/Berlin %668 %2005, 16:03
wanneer ik mag maak ik een weekly over optische illusie scripten, dus deadline deze avond ;)dat is een illusie dat jij die weekly gaat starten ;):P

Fatty Owl
%Europe/Berlin %669 %2005, 16:03
wedden :D?

Roenes
Haha weet waar je aan begint. Ik heb special forum powers weet je nog ;)

"Huh, waar is me topic heen? achjah, dan open ik een nieuwe.
...
Huh, is die nieuwe topic nu ook al weg? P)"

:D

behived
%Europe/Berlin %674 %2005, 16:10
cool fatty, ik doe mee!

Fatty Owl
%Europe/Berlin %674 %2005, 16:11
Haha weet waar je aan begint. Ik heb special forum powers weet je nog ;)

"Huh, waar is me topic heen? achjah, dan open ik een nieuwe.
...
Huh, is die nieuwe topic nu ook al weg? P)"

:D
LOOL:D

dat gaat je reputatiepunten kosten :p:p

cool fatty, ik doe mee!
yeey :)

Roenes
%Europe/Berlin %675 %2005, 16:13
dat gaat je reputatiepunten kosten :p:pOok daarvoor heb ik special powers ;):P:D

Anyway, genoeg geouwehoerd in deze topic. Weer terug naar de RSS readers :)

Fatty Owl
%Europe/Berlin %524 %2005, 12:35
tis gedaan wanneer komt de enquete :)

behived
%Europe/Berlin %414 %2005, 09:57
ik denk dat Roenes zijn special powers opgebruikt zijn, want hij kan de poll niet starten!

Roenes
%Europe/Berlin %507 %2005, 12:10
Moet er dan perse na iedere weekly een poll komen om een "winnaar" te kiezen? Weekly's zijn toch bedoelt om te oefenen en experimenteren? Niet om perse een winnaar te kiezen..

Maar ik vind het best om een enquete te starten. Maar dat mag gbolssens bepalen of die er komt :)

behived
%Europe/Berlin %516 %2005, 12:23
voor mij hoeft het ook niet hoor (had je alleen iets horen zeggen dat je ging winnen :) )
Ik denk dat fatty zit te wachten op de enquete om een nieuwe weekly te starten...

Fatty Owl
%Europe/Berlin %663 %2005, 15:55
of mag ik nu al een nieuwe starten?

behived
%Europe/Berlin %665 %2005, 15:57
van mij wel :)

Fatty Owl
ok dat doe ik :)

Roenes
%Europe/Berlin %747 %2005, 17:56
jah hoor, stel regels op en start een topic voor nieuwe weekly. Dan maakt DL of ik em wel sticky :)

Superjoep
%Europe/Berlin %023 %2006, 00:33
Ik ben benieuwd jongens! Ik zelf doe (weer) niet mee. Nog veel te veel andere dingen te doen. Maar deze weekly brengt me wel op ideeën. Zou het goed kunnen gebruiken voor een aankomend project!
Ik ga het dus goed volgen, zodat ik er ook wat van leer :)
Ben nieuwsgierig geworden, naar wat er allemaal met RSS kan. Nog niet echt in verdiept eigenlijk :s
Succes allen!

Cowerd
%Europe/Berlin %035 %2006, 00:50
ehm.. dit is zeg maar een weekly van vorig jaar:D

Superjoep
%Europe/Berlin %399 %2006, 09:35
Ja ik kwam er meteen achter nadat ik gepost had..was weer eens ergens anders met mijn gedachten ;)
Ik ga het topic toch doorlezen :D

kj.web
%Europe/Berlin %683 %2007, 17:23
Ok! Wie heeft er een gemaakt?
(en mag ik die zien)?

Erwinzzz
%Europe/Berlin %760 %2007, 19:15
Er word al eerder gereageerd dat dit topic oud is. Laat deze reactie ook nog eens meer dan een jaar oud zijn. Het topic is al zo'n 2 jaar oud, je kan er niet van uitgaan dat mensen die destijds een inzending gedaan hebben, je post zullen lezen. Laat staan dat ze toevallig de bestanden nog op hun pc hebben staan.

Voortaan a.u.b. even wat beter letten op de datum van een topic ;)

Deze ga ik sluiten voor de overzichtelijkheid