PDA

Volledige versie bekijken : multi line dynamische text in html zonder textarea?

theFlashWizard
%Europe/Berlin %634 %2005, 15:14
ey mensjes
weten jullie of er mischien nog een andere manier is om javascript text in html neer te laten zetten zonder het gebruik van een textarea? De text kan ook lang zijn dus soms moet hij verdeelt worden over regels. en het mag eigenlijk geen invloed hebben op de rest van de site.

ik gebruik nu dus wel een textarea om javascript wat informatie over links te laten weergeven. het probleem is alleen dat ik niet kan voorkomen dat je in firefox (niet in IE) een scrollbalk ziet wanneer deze uitleg te lang wordt. deze zal zelfs horizontaal een scrollbalk neerzetten bij een te lang woord.
Het atribuut wrap is helemaal raar ondersteunt, die doet in firefox heel wat anders dan in IE. en dat vertellen verschillende sites me ook als ik dit opzoek. dus het atribuut wrap is geen optie.

nu heb ik als noodoplossing in javascript een scriptje geschreven dat checkt hoeveel characters er in de text staan en breekt het zonodig af:

if(content.length > maxlimit){
content = content.substring( 0, maxlimit)+"..";
}
document.myForm.infoInput.value = content;

maar het punt is dat de ene letter breder is dan de andere, vergelijk de m maaris met de i. Dus dat is ook geen nette oplossing.
Ook kan ik deze niet laten chechen op te lange woorden.

de informatie die ik trouwens wil weergeven komt uit het title atribuut van de <a tag. Dus ik hoopte dat ik het zo kon maken dat ik die niet perse kort hoefte te houden.

mknol
%Europe/Berlin %690 %2005, 16:34
weten jullie of er mischien nog een andere manier is om javascript text in html neer te laten zetten zonder het gebruik van een textarea?

document.write ("hallo flashfocus") ?

theFlashWizard
%Europe/Berlin %694 %2005, 16:39
dat vervangt toch de huidige inhoud van de site?
en zou je dit bijv in een div met een bepaade id kunnen neerzetten?

theFlashWizard
%Europe/Berlin %806 %2005, 19:21
iemand? (A)

lord Greystoke
%Europe/Berlin %983 %2005, 23:36
Hi,

<div id="container" style="width:300px;height:200px;"></div>

<script type="text/javascript">

document.getElementById('container').innerHTML = "De tekst die je erin wilt zetten";

</script>

Weet niet precies wat je wilt doen, kan ook via een functie:

<html>
<head><title></title>
<script type="text/javascript">
function setText(id,string)
{
document.getElementById(id).innerHTML = string;
}
</script>
</head>
<body>
<div id="container" style="width:300px;height:200px;"></div>
<input type="button" onclick="setText('container','De tekst die je erin wilt zetten');">
</body>
</html>

suc6 ;)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %003 %2005, 00:04
whow thnx! :)