Volledige versie bekijken : Flash versie compatibiliteit
Stipto
%Europe/Berlin %392 %2010, 10:25
Hallo allen,
Ik heb flink rondgezocht op het forum, maar kon nergens een goed antwoord vinden op mijn vraag. (misschien zoek ik met de verkeerde termen)
Ik heb een site gemaakt in CS5 en gepubliceerd naar flash player 10 (staat ie default op). Na de site in een testomgeving online te zetten, kreeg ik veel testgebruikers te horen die flash player 10 niet hadden geïnstalleerd en dus de inhoud niet konden bekijken. Je zou zeggen "installeer dan gewoon de nieuwste versie" maar een hoop mensen haken gelijk af als ze dit tegenkomen. Dus ik de fla opnieuw publiceren naar flash player 9, zijn een aantal van mijn teksten niet meer zichtbaar.
Is dit te wijten aan een verschil in de methode om lettertypes in te sluiten? En is het sowieso beter om altijd naar een lagere versie van de flash player te publiceren?
Bedankt alvast!
Stipto
%Europe/Berlin %338 %2010, 09:07
Bumperdebump? Anyone?
Davkebelgium
%Europe/Berlin %375 %2010, 10:00
volgens mij moet je nog uw lettertype embedden.
dan lijkt het me uitgesloten dat je een versie9 er anders gaat uitzien dan 10. Ik heb zelf ook regelmatig dit ervaren en daarin laks geweest. Maar dit is toch wel pure noodzaak.
Klik hier om meer uitleg daarover... (http://help.adobe.com/en_US/flash/cs/using/WSb03e830bd6f770ee21a3597d124daee0526-8000.html)
greetz
Stipto
%Europe/Berlin %377 %2010, 10:03
Relaxed, ik zal het gelijk uitproberen. Dankje!
Stipto
%Europe/Berlin %424 %2010, 11:10
Ik kom er helaas niet uit... Heb het font ingesloten zoals het hoort, maar hij wordt niet getoond in mijn combobox en textinput components. Ik heb ze zelf geskinned, misschien dat het daaraan ligt?
Heb de volgende code om de components het juiste font mee te geven:
var myTextFormat2:TextFormat = new TextFormat();
myTextFormat2.font = "Arial";
myTextFormat2.color = 0x000000;
myTextFormat2.size = 10;
txtWeight.setStyle("textFormat", myTextFormat2);
txtMeter.setStyle("textFormat", myTextFormat2);
txtCentimeter.setStyle("textFormat", myTextFormat2);
Hierbij is "Arial" een ingesloten font in de library. txtWeight/txtMeter/txtCentimeter zijn de textinput components.
Als ik publiceer naar flash player 10 is de tekst gewoon zichtbaar.
Thanks voor de hulp!
Stipto
%Europe/Berlin %631 %2010, 16:09
Heb van alles geprobeerd, maar kom er helaas niet uit... Weet iemand hoe je de fonts van textInput components op de juiste manier kan stylen?
Ik heb dus de skins van de components aangepast en nu is de tekst niet meer zichtbaar. Maar dan alleen als ik naar FP 9 publiceer. Bij FP 10 is de tekst zichtbaar.
Bovenstaande code zou toch moeten werken zou je zeggen. Of moet ik ergens addChild neerzetten?
Stipto
%Europe/Berlin %463 %2010, 12:06
Probleem opgelost! Heb hulp gekregen van buitenaf.
Voor anderen die dit tegenkomen:
Het probleem: dynamische tekstvelden worden niet zichtbaar wanneer je publiceert naar Flash Player 9.
Het probleem lag hem in het feit dat ik de MovieClip waar de comboboxes (dus de dynamische tekstvelden) in zaten gemaskerd had op de "oude" manier. Dus een laag als masker selecteren.
Als je dit via ActionScript doet, werken de textfields wel goed.
Voor degenen die nog niet weten hoe dit werkt: Je maakt een MovieClip aan die je bv. mc_mask noemt. Die zet je in een aparte laag boven de inhoud die je wilt maskeren (bijv. mc_main). Dan doe je in AS: mc_main.mask = mc_mask;
Alle dynamische tekstvelden die dan in mc_main staan doen het naar behoren.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.