Volledige versie bekijken : Streaming basic vraagje
janpeter
%Europe/Berlin %478 %2005, 11:29
Hallo allemaal,
Ik heb een simpele vraag over het opzetten van een live stream.
Ik vind het nog al verwarrend hoe de setup moet zijn. Zoals ik het zie...
Ik heb lokaal een server waar de livestream op binnenkomt. Op die server heb ik Flash Media Server geinstalleerd om het signaal te converteren naar een internet-geschikt bestand. Vervolgens stuur ik dat signaal naar mijn webserver (externe locatie). Op die webserver heb ik Flash Media server geinstalleerd die zorgt voor de verdere verspreiding over internet.
Klopt dit verhaal?
Bedankt voor de info.
Jan P.
Ultim-o
%Europe/Berlin %591 %2005, 14:11
Je moet een webcam of een videocam hebben met usb, die als streaming opneem ding gebruiken en deze rechtstreeks connecten met de Flash Media Server (via een swf)
En opdie manier kan je live streams broadcasten...
Wat is jouw binnenkomende stream?
janpeter
%Europe/Berlin %602 %2005, 14:27
Ik heb er even een schets van gemaakt. Is nu situatie 1 of 2 correct. Of geen van beide :)
Bedankt
Ultim-o
%Europe/Berlin %484 %2005, 11:37
Situatie 2 lijkt erop.. MAARRRrrrr je hebt gewoon een swf die overal kan staan (meestal op je webserver) en die swf connect naar de flash media server (die meestal op een andere aparte server staat)
janpeter
%Europe/Berlin %618 %2005, 14:50
Laat ik de vraag dan heel simpel anders stellen. Kan iemand stap voor stap uitleggen wat te doen bij het opzetten van een live stream. Ik heb een proffesionele camera (geen webcam) en dan ....
Ultim-o
%Europe/Berlin %629 %2005, 15:06
moet je zorgen dat je die op je usb kan aansluiten , of firewire.. Je profi camera moet als een webcam device dienen.
Vervolgens maak je een broadcast-swf. Die puur de stream broadcast :
De swf connect met flash media server, maakt een netstream aan, en broadcast de stream onder een naam.
En dan heb je een afspeel-swf nodig.. Dit is voor de mensen die willen kijken :
De swf connect ook met de flash media servern, en connect daarna naar je stream.
xpelair
%Europe/Berlin %131 %2006, 04:09
op die bewuste server waar de flash server op moet staan, kan dat de webserver zijn en hoe installeer in dan de flash media server op de webserver?
ik heb liever niet mijn eigen pc als "flash media server" want das ***.
groetjes, mark.
xpelair
%Europe/Berlin %132 %2006, 04:11
of moet ik echt van mijn eigen pc een flash media server maken, en er apache, php en amfphp , en de flash media server installeren?
OF is het zo dat die versie van die server gewoon helemaal niet werkt? ofzo? dat je er goudgeld voormoet neerleggen? want dan ga ik toch van deze pc maar een flashserver maken...
groetjes, mark
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.