Siggyman
%Europe/Berlin %388 %2010, 10:18
Wat ik al heb:
Een SWF bestand en een TXT bestand. de teskt die in het TXT bestand wordt geplaatst, wordt netjes weergegeven in het SWF bestand.
Probleem:
Diegene die die teksten aan moeten passen zijn niet vertrouwd met HTML codes, en hebben ook geen toegang tot bv. Dreamweaver. Zij passen de tekst dus aan in het TXT bestandje via Notepad, maar regelmatig hossen ze per ongeluk wel eens in die code en kunnen ze dat zelf niet oplossen.
Wat ik graag wil:
Ik wil graag hetzelfde principe behouden... en SWF bestandje dat zijn tekst gaat halen uit een externe file.
Mijn grootste vraag is nu: Wat is de gebruiksvriendelijkste manier om dat voor mekaar te krijgen?
Ik wil dus graag bv. ipv in notepad, dat ze dat in een soort van internet based formulier kunnen invullen, op die manier dat ze niet in de codes kunnen hossen (ze die codes dus zelfs niet zien staan), maar dat ze enkel de tekst die ze willen zien verschijnen in de SWF moeten invullen.
Ik neem aan dat PHP daar zeker voor geschikt is, maar ondanks mijn beperkte kennis (kan het niet schrijven, wel iets bestaands aanpassen) hebben we ook geen mogelijkheid tot het draaien van een bepaalde server die PHP nodig heeft.
Ik heb ook al heel wat gelezen over XML, maar ook daar ben ik niet mee vertrouwd... ik weet dus niet precies hoe ik daar iets gebruiksvriendelijks mee kan maken.
- Is het mogelijk om met Flash zelf een soort SWF formulier op te stellen waarvan de ingevulde tekst wordt ingelezen door een ander SWF bestand?
- Of is het mogelijk mij een link naar een perfecte tutorial te bezorgen die dit probleem aan kan pakken?
- Of is er iemand die misschien een heel kort voorbeeldje kan opstelllen of al heeft, zodat ik dat zelf even kan ontleden en kan gebuirken?
Moest het nuttig zijn... dit staat momenteel in mijn TXT file:
planningText=
Laatst gewijzigd: 10:42 21/09/2010
<span class="title">G1</span><span class="prio"> Prioriteit: 1 </span>
verder het systeem volgen, mixer wordt woensdag opnieuw gemonteerd
<span class="title">X1</span><span class="prio"> Prioriteit: 1 </span>
product 15203 draaien
<span class="title">X2</span><span class="prio"> Prioriteit: 3 </span>
slitten 2850, nadien ST slitten 330 mm x 220 mm, voor eigen gebruik
<span class="title">C3</span><span class="prio"> Prioriteit: 2 </span>
96150D, we gaan stoppen op 270.000 stuks
<span class="title">CV1</span><span class="prio"> Prioriteit: / </span>
stil
<span class="title">V2</span><span class="prio"> Prioriteit: / </span>
stil
<span class="title">V3</span><span class="prio"> Prioriteit: 1 </span>
A ploeg doet de 100 procent controle van de 2153 ivm slechte seals.
568665 rollen
dubbele controle op nieuwe stuks
<span class="title">Varia</span><span class="prio"> Prioriteit: / </span>
<span class="center">---------- einde ----------</span>
Moest iemand nog graag andere info willen, laat het me aub weten.
THX!!!
Een SWF bestand en een TXT bestand. de teskt die in het TXT bestand wordt geplaatst, wordt netjes weergegeven in het SWF bestand.
Probleem:
Diegene die die teksten aan moeten passen zijn niet vertrouwd met HTML codes, en hebben ook geen toegang tot bv. Dreamweaver. Zij passen de tekst dus aan in het TXT bestandje via Notepad, maar regelmatig hossen ze per ongeluk wel eens in die code en kunnen ze dat zelf niet oplossen.
Wat ik graag wil:
Ik wil graag hetzelfde principe behouden... en SWF bestandje dat zijn tekst gaat halen uit een externe file.
Mijn grootste vraag is nu: Wat is de gebruiksvriendelijkste manier om dat voor mekaar te krijgen?
Ik wil dus graag bv. ipv in notepad, dat ze dat in een soort van internet based formulier kunnen invullen, op die manier dat ze niet in de codes kunnen hossen (ze die codes dus zelfs niet zien staan), maar dat ze enkel de tekst die ze willen zien verschijnen in de SWF moeten invullen.
Ik neem aan dat PHP daar zeker voor geschikt is, maar ondanks mijn beperkte kennis (kan het niet schrijven, wel iets bestaands aanpassen) hebben we ook geen mogelijkheid tot het draaien van een bepaalde server die PHP nodig heeft.
Ik heb ook al heel wat gelezen over XML, maar ook daar ben ik niet mee vertrouwd... ik weet dus niet precies hoe ik daar iets gebruiksvriendelijks mee kan maken.
- Is het mogelijk om met Flash zelf een soort SWF formulier op te stellen waarvan de ingevulde tekst wordt ingelezen door een ander SWF bestand?
- Of is het mogelijk mij een link naar een perfecte tutorial te bezorgen die dit probleem aan kan pakken?
- Of is er iemand die misschien een heel kort voorbeeldje kan opstelllen of al heeft, zodat ik dat zelf even kan ontleden en kan gebuirken?
Moest het nuttig zijn... dit staat momenteel in mijn TXT file:
planningText=
Laatst gewijzigd: 10:42 21/09/2010
<span class="title">G1</span><span class="prio"> Prioriteit: 1 </span>
verder het systeem volgen, mixer wordt woensdag opnieuw gemonteerd
<span class="title">X1</span><span class="prio"> Prioriteit: 1 </span>
product 15203 draaien
<span class="title">X2</span><span class="prio"> Prioriteit: 3 </span>
slitten 2850, nadien ST slitten 330 mm x 220 mm, voor eigen gebruik
<span class="title">C3</span><span class="prio"> Prioriteit: 2 </span>
96150D, we gaan stoppen op 270.000 stuks
<span class="title">CV1</span><span class="prio"> Prioriteit: / </span>
stil
<span class="title">V2</span><span class="prio"> Prioriteit: / </span>
stil
<span class="title">V3</span><span class="prio"> Prioriteit: 1 </span>
A ploeg doet de 100 procent controle van de 2153 ivm slechte seals.
568665 rollen
dubbele controle op nieuwe stuks
<span class="title">Varia</span><span class="prio"> Prioriteit: / </span>
<span class="center">---------- einde ----------</span>
Moest iemand nog graag andere info willen, laat het me aub weten.
THX!!!