PDA

Volledige versie bekijken : Buttons functioneren niet met AS-code.

Marcel van L.
%Europe/Berlin %944 %2005, 22:39
Hallo luitjes,

Vraagje: Ik heb de volgende code op de main-timeline staan, waar ook de buttons staan met de in de code vermelde instancenamen. Volgens mij moet het goed zijn zo, maar toch functioneren de buttons niet.

Kan iemand mij zeggen wat ik fout doe? Ik maak gebruik van versie 8.

Groet, Marcel

Code:

this.volgende_btn.onRelease = function(){
_parent.gotoAndStop(11);
};
this.terug_btn.onRelease = function(){
_parent.gotoAndStop(10);
};

theFlashWizard
%Europe/Berlin %956 %2005, 22:56
zet er is boven:

trace(this.volgende_btn);

komt hier indefined uit dan kan hij de buttons, op dat moment of onder die naam niet vinden.. komt hier iets anders uit vind hij de knoppen wel en ligt het probleem ergens anders..

probeer anders is
this._parent ipv alleen _parent

:)

Marcel van L.
%Europe/Berlin %963 %2005, 23:06
Helaas hebben beide acties geen resultaat :-(... Moeilijk.

Laiverd
%Europe/Berlin %964 %2005, 23:09
Als er helemaal niks uit de trace komt en het output venster niet open gaat, dan zou ik de namen van m'n buttons nog maar eens checken. Dat 'this' lijkt me trouwens echt overbodig.

Overigens als je die code op de main timeline hebt staan, dan heeft _parent geen zin, want er is geen parent van een main timeline tenzij die door loadMovie() o.i.d. in een movieclip is geladen.

John

Jobu
%Europe/Berlin %965 %2005, 23:10
Een wilde gok, maar laat die this. eens weg ...

theFlashWizard
%Europe/Berlin %969 %2005, 23:16
als er helemaal geen reactie komt wordt het hele script niet uitgevoert en lijkt flash niet eens te proberen onRelease's te verbinden aan die knop..
weet je heel zeker dat flash langs dat frame komt?
en idd parent heeft geen zin.. want dan dan probeer je de parent van de hoofdtijdlijn aan te spreke, met this._parent spreek je pas de parent van de mc/button waaraan je de onRelease toewijst.