PDA

Volledige versie bekijken : removeChild werkt niet...

Jelmerholland
%Europe/Berlin %573 %2010, 14:45
Beste medemens en buitenlui.. ik ben nieuw op 't forum met de volgende vraag[:o)]

Ik ben bezig met een spelletje (let op! ik ben nieuw met flash) en daarbij moet je een vliegtuigje vliegen.. deze moet je verderop in het spel landen, en in de volgende stage moet je weeropstijgen, vliegen, landen.. en je krijgt steeds meer obstakels (dat is het plan) voorlopig heb ik alleen nog maar een vliegtuigje die vliegt en balletjes die als 'grond' dienen. Nou worden deze balletjes gespawned met de volgende code:

function addScene():void{
if(count == 3){
var High = 10;
var Low = -50;
// Create your variable and datatype it to the linkage id
var Lvl:MovieClip = new LevelClass();
Lvl.y = 700 + (Math.floor(Math.random()*(1+High-Low))+Low);
Lvl.x = 900;
Lvl.addEventListener(Event.ENTER_FRAME, moveScene);
stage.addChild (Lvl);
count = 1;
}else{
count++;
}
}
En deze wordt verplaatst met de volgende code:

function moveScene(e:Event):void{
// Tell Flash the event target is a MovieClip.
var target:MovieClip = e.target as MovieClip;
stage.setChildIndex(target,0);
target.x -= xvel * 3;
//if(target.x < 600){
target.parent.removeChild(target);
//}
}
nou loop ik alleen tegen een probleem aan. de target.parten.removeChild(target); werkt niet.. hoe kan ik dit oplossen?

Ik krijg deze error:

ArgumentError: Error #2025: The supplied DisplayObject must be a child of the caller.
at flash.display::DisplayObjectContainer/setChildIndex()
at flash.display::Stage/setChildIndex()
at MethodInfo-8()
Kan iemand mij uit de brand helpen?

eriknoorland
%Europe/Berlin %592 %2010, 15:13
Welkom op het forum.

probeer eens:

(e.target.parent as MovieClip).removeChild(e.target);

of

(e.target.parent as MovieClip).removeChild(e.target as MovieClip);

Jelmerholland
%Europe/Berlin %601 %2010, 15:26
Welkom op het forum.

probeer eens:

(e.target.parent as MovieClip).removeChild(e.target);
of