Volledige versie bekijken : bordspel
kaspermols
%Europe/Berlin %837 %2005, 20:05
Hey ik heb een bordspel gemaakt van papier en toen d [8ball] ik misschien kan ik die maken in flash en ik ben niet zo goed in actionscript events en zo kan iemand helpen?
w00
%Europe/Berlin %888 %2005, 21:19
Ik denk niet dat iemand je gaat helpen met het hele spel. Je kan het beste eerst wat oefenen en mocht je met iets vast komen te zitten kan je dat altijd nog vragen.
Je kan altijd beginnen met de handleiding in flash zelf, daar staan goede tips en tricks in.
SaphuA
%Europe/Berlin %968 %2005, 23:15
Begin eens met uit te leggen wat voor een spel het precies is :)
kaspermols
%Europe/Berlin %598 %2005, 14:21
de bedoeling is dat je maar 1 stap per beurt kan doe in elke richting en dat je geld moet vedienen om een sleutel te kopen om een kist te maken en dat er een sort opdrachten zijn op de meeste vakjes en dat er ook een soort duellen zijn (met dobbelstenen bijvoordbeeld) wie het laagst gooit is een leven kwijt en je hebt er 3 of 4 per duel zon idee is het :)
theFlashWizard
%Europe/Berlin %645 %2005, 15:29
owke... en heb je wellis andere dinge gemaakt in flash?
iets in de richting van een spel als dit?
want em.. dit is niet zo simpel als het lijkt..
kaspermols
%Europe/Berlin %660 %2005, 15:50
nee niet echt ik maak vooral filmpjes daarom vraag ik het aan jullie
theFlashWizard
%Europe/Berlin %680 %2005, 16:19
tja.. de truc is vaak dat jij het maakt en dat wij een btje helpen.. ;)
dus dan zal je eerst in de actionscript moeten duiken.. er staan bovenaan in mijn collectie in mijn handtekening wat goede voor beginners :)
SaphuA
%Europe/Berlin %697 %2005, 16:44
Mjah idd, ben het wel met wizard eens..
Dit forum is bedoeld voor als je hulp wilt, niet als je wilt dan anderen iets voor je maken. Als je dat wilt moet je er geld voor gaan lappen, en zoveel geld hebben 12-jarige nog niet :) Probeer zelf eens Flash te leren en het zelf te maken.
En uhm, zou je zo vriendelijk willen zijn die HUGE banner van je 80x kleiner te willen maken? :)
gbolssens
%Europe/Berlin %703 %2005, 16:53
Een game maken in Flash betekent vooral dat je voor jezelf goed ALLE spelregels moet gaan opschrijven (een specificatie noemen ze dat, of kortweg een spec (spreek uit als "spek")). Je zult al snel zien dat als je alles gaat documenteren dat je een behoorlijk lang verhaal krijgt.
Als je eens wil oefenen maak dan eens een spec van een heel simpel spelletje zoals mens-erger-je-niet of eenentwintigen ofzo. Je zal merken dat het behoorlijk wat moeite kost om exact in woorden op te schrijven wat je precies moet doen en welke spelsituaties er allemaal kunnen ontstaan.
Eens je die tekst klaar hebt ga je hem nog eens helemaal lezen om te kijken wat je precies gedaan hebt.
Daarna ga je bepalen in welke programmeertaal je je game gaat maken; in jouw geval wordt het actionscript, dus daarmee weet je al het een en ander. Je gaat dan van elk spelaspect bekijken wat je er voor nodig hebt; bvb:
"iets om 2 dobbelstenen mee te simuleren"
of
"een mannetje dat beweegt als ik de pijltjestoetsen indruk (plus ook:wat gebeurt er als ik de pijltjestoetsen loslaat)"
of
"Een database waarin de scores moeten worden bijgehouden van de beste honderd spelers"
Bij deze stap maak je je nog geen zorgen over of je dit zelf wel kan programmeren; dat komt later.
Dan ga je van alles bepalen hoe je dat zou programmeren, hierbij kom je ongetwijfeld beperkingen tegen, maar dat is niet erg. Maak zelf wat je zelf kan, en vraag hulp bij hetgene wat je niet kan. De clou is meestal dat je precies in woorden omschrijft wat je wil dat er gebeurt en dat je dat dan a.h.w. "vertaalt" naar ActionScript.
Ik wil je hiermee niet je moed afpakken, maar begrijp goed dat een game schrijven geen eenvoudige klus is. Begin met eenvoudige dingen en gaandeweg leer je meer en meer complexe dingen maken.
greetz,
GB
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.