PDA

Volledige versie bekijken : Flash & mySQL

Jildert
%Europe/Berlin %811 %2005, 19:28
Ik zit nu al een tijd te kloten, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik wil een dynamic textfield waarin de titel van het laatste nieuwsbericht verschijnt.
Nu heb ik dit als PHP-script:

<?

include("incl/config.php");

$sql = "SELECT titel FROM blog ORDER BY id DESC LIMIT 1";
$query = mysql_query($sql) or die("Fout met MySQL-Database<br>We proberen het snel op te lossen!");
$row = mysql_fetch_array($query);
{

$titel="$row[titel]";
echo"&titel=$titel";
}

?>

Dit heb ik toegevoegd op de eerste regel van mijn flashmovie:

titel = "data laden...";
loadVariables("phpflash.php", this);

Mijn textfield heb ik "titel" genoemd. Als ik de boel test komt er niets in het dynamic textfield te staan, zelfs dat "data laden" niet. Iemand enig idee wat ik fout doe?

brossiekoppie
%Europe/Berlin %854 %2005, 20:31
zoek eens op het forum naar loadvars.

Honderden topics zullen je tegemoetkomen met een antwoord :D

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %878 %2005, 21:04
hoe heb je je textfield "titel" genoemd, heb je de instance name "titel" genoemd of de variabele naam?

Instancename (links in het plaatje onder dynamic text) of varname rechts onder anti-alias for readability:
[flashpic=dynamictekstbalk]

En de code moet denk ik zijn:
titel.text = "data laden...";

Krijg je nu wel "data laden..." in je textfield?

Folkert
%Europe/Berlin %889 %2005, 21:21
$titel = $row["titel"];

Jildert
%Europe/Berlin %891 %2005, 21:23
Ik heb de variabele "titel" genoemd.
En nee, er staat nog steeds geen "data laden" in, nadat ik jouw manier uitgeprobeerd heb :(

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %903 %2005, 21:40
$titel = $row["titel"];
Dat is dacht ik niet persé nodig. Ik werk ook altijd met wel quotes en geen quotes door elkaar bij arrayselecties ik merk nooit verschil 8~

Ik heb de variabele "titel" genoemd.
En nee, er staat nog steeds geen "data laden" in, nadat ik jouw manier uitgeprobeerd heb :(Ok dus de instance name is leeg, vul bij instance name is "titel" in en bij variabele "titelvar". Wat doet het nu?

w00
%Europe/Berlin %918 %2005, 22:02
Je hebt dit niet goed gedaan

$row = mysql_fetch_array($query);
{

$titel="$row[titel]";
echo"&titel=$titel";
}

?>

Het moet assoc zijn of object, zo te zien in jouw geval bedoel je assoc.
Ik heb er ook een while loop van gemaakt, is overbodig ook in dit geval omdat je alleen maar 1 resultaat eruit wilt halen. Maar het idee opzich moet wel werken verder.

while($row = mysql_fetch_assoc($query));
{

$titel="$row[titel]";
echo"&titel=$titel";
}

?>

latino
%Europe/Berlin %352 %2005, 08:27
eigenlijk $titel= $row['titel']; ipv ""

Jildert
%Europe/Berlin %376 %2005, 09:01
Hm, ik geloof niet dat het hem aan de php-file ligt, want de databesegegevens worden daarin wel goed weergegeven, kijk zelf maar: http://www.jivisstudios.nl/phpflash.php (dat "Hèhè" is dus de titel van het laatste nieuwsbericht).

Het moet hem dus in de Flash zitten, wat ik me ook afvraag is waarom het me niet lukt om via een string iets in de dynamic tekst in te laden. Heb nu dit nog steeds:

titel.text = "data laden...";

En dit zijn de properties van mijn dynamic textfield:

http://www.jivisstudios.nl/troep/propscreen.gif

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %408 %2005, 09:48
Ok dus de instance name is leeg, vul bij instance name is "titel" in en bij variabele "titelvar". Wat doet het nu?Doet dit eens dan!! (ik quote even mezelf ;) )

Jildert
%Europe/Berlin %475 %2005, 11:24
Had ik al geprobeerd, werkt niet...

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %479 %2005, 11:30
hmmm....is er een mogelijkheid dat je de fla even kan posten hiero?

Jildert
%Europe/Berlin %491 %2005, 11:47
http://www.jivisstudios.nl/troep/title.fla

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %497 %2005, 11:55
Je moet even 'Render as HTML' uitzetten (dat is dat knopje '<>' bij je textfield properties naast 'Single line' en 'Ab') en dan alsnog de instance name 'titel' zetten en de var name 'titelvar'.

Jildert
%Europe/Berlin %505 %2005, 12:07
Ohja, inderdaad. Daar zat hem het probleem.
Ik kan nu ook gewoon de var "titel" noemen, zonder instance name en dan verschijnt dat data laden eventjes en komt daarna de titel uit de databese ook in het tekstvak te staan.

Mijn enige probleem is nu nog dat alleen de eerste letter van de titel in het tekstvak verschijnt en de rest niet? Wat kan ik hier aan doen?

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %517 %2005, 12:25
Dit komt waarschijnlijk door je speciale tekens, ik weet even niet zo 1-2-3 waarom dat niet werkt, het heeft in ieder geval met unicode te maken, zoek even op het forum daarop.

Daarnaast wil ik je nog aanraden om gebruik te gaan maken van het LoadVars object, er zijn hierover vele topics te vinden, loadVariables is namelijk niet echt handig om veel data mee in te laden, met LoadVars heb je veel meer controle, maar je moet maar even kijken.

Jildert
%Europe/Berlin %536 %2005, 12:52
Maar ik hoef ook niet echt veel data te laden?

Over dat Unicode: kun je dat bij "character" niet instellen?

Jildert
%Europe/Berlin %841 %2005, 20:12
Ben ik weer met een vraagje.

Ik wil graag dat in mijn SWF de titel van een nieuwsbericht, in een dynamic field verschijnt. Dit is niet zo moeilijk, maar ik wil graag dat het id van het nieuwsbericht bepaald wordt en dat de bijbehorende titel van het nieuwsid in het dynamic text field verschijnt.

Met php doe je dat in een query zo:

$sql = 'SELECT * FROM blog WHERE id = '.$id . '';

Alleen, hoe zorg ik dat dit me ook in Flash lukt? Hoe bepaal ik het id van de pagina en hoe verzend ik het naar Flash (beetje vaag uitgelegd allemaal, maar het is k^t om goed onder woorden te brengen :P)?

moonwalker
%Europe/Berlin %969 %2005, 23:16
.swf?<? echo "$id"; ?>

Zet je achter je .swf file die je in een PHP pagina stopt...

mw

Jildert
%Europe/Berlin %626 %2005, 15:02
Thanks, zal het zo even proberen :)