PDA

Volledige versie bekijken : mailinglist

khalidelmeknesi
%Europe/Berlin %562 %2005, 13:29
Ik wil graag in een bestaande flashwebsite een mailinglist maken. Dus gewoon heel simpel ergens in een hoekje een textbox waar een bezoeker een emailadres kan intikken en op ok klikt. En dan zijn mailadres word toegevoegd aan een lijst met alle andere emailadressen. Ik neem aan dat dit jullie bekend voor komt. Weet iemand hoe het moet en of er meschien een tutorial van is.. Alvast bedankt voor jullie hulp

Dopefish
%Europe/Berlin %595 %2005, 14:18
ik weet er zogauw geen tutorial voor.
maar het lijkt me dat je met php moet gaan werken, dus dat dit topic in serverside moet komen. Wat je namelijk moet doen is zoiets als dit..
euhm ik wilde met php beginnen maar ik weet het even zogauw niet, misschien later als niemand het weet

maar je geeft je textveld een variable. Dan knal je in je actionscript zoiets als dit
$emailadres insert into je emaillijsttable in je MySQL of MSSQL

stepter
%Europe/Berlin %727 %2005, 17:27
hej..
jah ik wil eigenlijk ook wel een mailinglist op men site....
dus please iemand moet het weten!! 8)

Dopefish
%Europe/Berlin %730 %2005, 17:31
google eens op mailinglist..

voor de grap

w00
%Europe/Berlin %732 %2005, 17:35
Je kan inderdaad het beste php en een SQL database hiervoor gebruiken. Wat je dus kunt doen is een textveld maken in flash en een button eronder. Als er op die button is geklikt neem je het email adres mee in je URL naar een nieuwe pagina die het script uitvoerd om het email adres toe te voegen aan de database.
Ik weet niet of je php kent, maar als je een voorbeeld wilt kan ik die wel maken voor je.

stepter
%Europe/Berlin %815 %2005, 19:35
ik werk nog niet zo lang met flash en php enzo dus kweet nog geen scripts en stuff

Jordy
%Europe/Berlin %823 %2005, 19:45
het komt ook niet vanzelf, je moet er wat voor doen :) Zoals gezegt ga eerst zelf even op onderzoek en uit stel daarna je vragen hier

stepter
%Europe/Berlin %319 %2005, 07:39
okeej.... ga ik proberen;)

damarez
%Europe/Berlin %330 %2005, 07:55
ik heb ooi es zo een script geschreven
is wel heel lang
uit het boek php voor flash
en het werkte niet
mischien kan jij me helpen ik zet m later online
succes

stepter
%Europe/Berlin %634 %2005, 15:14
kheb site gevonde met mailformulier:) beetje aanpassen en klaar:)http://www.bourgondien.nl/webklus/cursus/lessen/les.php?viewles=9