PDA

Volledige versie bekijken : buttons mee laten scalen

lucien1966
%Europe/Berlin %882 %2010, 22:11
Ik heb mijn achtergrond (foto) zo ingesteld, dat hij altijd 100% is op een beeldscherm, maar de buttons blijven op een statische plek staan en zitten dan soms gewoon door mijn logo heen...

stage.scaleMode = 'noScale';//om aan te geven dat alles niet gewoon groter moet worden
stage.align = 'TL';//links boven in is het 0 punt
//
var origWidth:Number = Background.width;
var origHeight:Number = Background.height;
//
stage.addEventListener(Event.RESIZE, resizeListener);//luisteren wanneer stage geresized word
//
resizeListener(new Event("resize bij opstarten"));//alles positioneren
//
function resizeListener(event:Event):void {
Bio_btn.x = 145;
Bio_btn.y = 240;
Crea_btn.x = 130;
Crea_btn.y = 270;
Port_btn.x = 141;
Port_btn.y = 290;
Stil_btn.x = 128;
Stil_btn.y = 310;
Exhi_btn.x = 148;
Exhi_btn.y = 340;
Cont_btn.x = 135;
Cont_btn.y = 360;
scaling();
}
//
function scaling():void {
var Scaling:Number = Math.max ((stage.stageWidth/origWidth), (stage.stageHeight/origHeight));
Background.scaleX = Scaling;
Background.scaleY = Scaling;
Background.x = stage.stageWidth/2;
Background.y = stage.stageHeight/2;
}

Hoe kan ik dit goed oplossen? Want ik wil natuurlijk dat de buttons automatisch mee scalen. En niet iedere keer een handmatige value aan een button hoeven te geven

lucien1966
%Europe/Berlin %653 %2010, 16:40
Niemand die me op weg kan helpen??? :s

tijmen_4real
%Europe/Berlin %815 %2010, 20:34
Misschien goed om dan ook de buttons ten opzicht van de Stage te positioneren, net als je achtergrond. Houdt hierbij dus wel rekening met de afmetingen van je logo, dat ze hier niet op/voor kunnen belanden... Succes! :)

lucien1966
%Europe/Berlin %867 %2010, 21:48
Misschien goed om dan ook de buttons ten opzicht van de Stage te positioneren, net als je achtergrond. Houdt hierbij dus wel rekening met de afmetingen van je logo, dat ze hier niet op/voor kunnen belanden... Succes! :)

Ik snap niet precies wat je hiermee bedoelt?n Maar ik zal kijken of ik eruit kom
Mijn background is toch mijn stage? En mijn logo is een onderdeel van mijn achtergrond.
Alleen de buttons zijn losse onderdelen

lucien1966
%Europe/Berlin %748 %2010, 18:58
Ik zie dat er heel veel mensen kijken, maar is er dan helemaal niemand die me hiermee kan helpen? Of hiervoor een goede, duidelijke tutorial weet???

marcvz
%Europe/Berlin %005 %2010, 01:07
Je stage is je stage.. niet je background.
Google even op full browser flash. Dan kom je vast wel wat tuts tegen die je hiermee verder kunnen helpen.

lucien1966
%Europe/Berlin %039 %2010, 01:57
Je stage is je stage.. niet je background.
Google even op full browser flash. Dan kom je vast wel wat tuts tegen die je hiermee verder kunnen helpen.

Ohh ik dacht dat deze site ook was om te helpen bij flash-vragen/problemen (ook als je beginner bent)...maar verkeerd begrepen dus

Salvago
%Europe/Berlin %435 %2010, 11:27
Misschien goed om dan ook de buttons ten opzicht van de Stage te positioneren, net als je achtergrond. Houdt hierbij dus wel rekening met de afmetingen van je logo, dat ze hier niet op/voor kunnen belanden... Succes! :)Ik snap niet precies wat je hiermee bedoelt?n Maar ik zal kijken of ik eruit kom
Mijn background is toch mijn stage? En mijn logo is een onderdeel van mijn achtergrond.
Alleen de buttons zijn losse onderdelen
Je zet je background op een resize op
Relatief aan de stage grootte dus. Je buttons zet je nu nog op een vaste positie. Wat tijmen dus zegt is om de buttons op een zelfde manier te behandelen als je de background gedaan hebt: positioneer ze relatief aan de afmetingen van je stage.

lucien1966
%Europe/Berlin %750 %2010, 19:00
Je zet je background op een resize op
Relatief aan de stage grootte dus. Je buttons zet je nu nog op een vaste positie. Wat tijmen dus zegt is om de buttons op een zelfde manier te behandelen als je de background gedaan hebt: positioneer ze relatief aan de afmetingen van je stage.

Moet ik dan de waardes van de buttons, verwerken als in

Bio_btn.x = stage.stageWidth ???;
Bio_btn.y = stage.stageHeight ???;