Volledige versie bekijken : Zelfstartende CD
De Plaat
%Europe/Berlin %543 %2005, 13:03
Ik wil een FLA op een cd zetten.
De CD moet zelfstartend zijn zelfs zonder dat Flash is geinstalleerd met volledig beeld.
Weet iemand hoe ik dat kan realiseren.
jaapoost
%Europe/Berlin %575 %2005, 13:48
Allereerst moet je in je movie een scriptje ergens plaatsen voor full-screen:
Plaats dit script op de eerste frame van je movie:
fscommand("fullscreen", "true");
Wanneer je niet wilt dat de gehele movie vergroot word kun je deze er ook nog onder plaatsen:
Stage.scaleMode = "noScale";
Een .exe bestand maken zodat je geen flash nodig hebt om af te spelen:
Je kunt in flash een swf ook als .exe exporteren. Ga naar file --> Publish Settings (of ctrl+shift+F12) en vink daar "windows projector (.exe)" aan. Nu moet je weer naar file, en vevolgens op publish drukken (via ctrl+enter maakt hij geen .exe aan) Nu komt er op de plek waar ook altijd je swf komt te staan ook een .exe te staan van jouw movie.
Een autostart voor een cd maken:
De manier waarop ik het altijd doe is gewoon een autorun.ini van een originele instalatie cd van een willekeurig programma af plukken, openen in kladblok en aanpassen. Je kunt hem ook even zelf typen, heel gemakkelijk:
[autorun]
OPEN=denaamvanjemovie.exe
Dit sla je op als "autorun.ini" en plaats je samen met de .exe van je flash movie direct op een bestands cd (dus niet in een map). Even bakken, en klaar is kees.
Je kunt nog meer functies in je autorun gooien, zoals een icoontje voor je CD, die zie je dan wanneer je in deze computer kijkt bij de cd-speler, maar, daar is www.google.nl goed voor.
suc6
Dopefish
%Europe/Berlin %599 %2005, 14:22
al met al een complete uitleg!
De Plaat
%Europe/Berlin %400 %2005, 09:36
Groots. Het werkt. Alleen krijg ik wel een foutmelding als ik op dat commando.
Wellicht moet ik nog meer invullen. maar heb nog nooit met action scipt gewerkt.
Ik maak allerlei presentaties zonder Action script.
Zeer bedankt voor je antwoord.
jaapoost
%Europe/Berlin %793 %2005, 19:02
Ok, is de foutmelding al opgelost? Anders kun je het best even de .fla opsturen of online zetten zodat ik kan kijken wat er fout is
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.