Volledige versie bekijken : Site voor een kennis
Anoesj
%Europe/Berlin %888 %2010, 22:19
Hallo,
Ik ben met behoorlijk wat sites bezig, maar ik weet niet precies of ik dit design wil aanhouden op de volgende site:
http://zingen-met-plezier.nl/
Wat vinden jullie?
Thnx!
nancy_kelpie
%Europe/Berlin %936 %2010, 23:28
De achtergronden zijn nu bloemen, misschien veranderen in iets wat met muziek te maken heeft? Bijvoorbeeld golvende lijnen met muzieknoten.
Verder vind ik het bovenste menu erg hoog. De content zou ik veel hoger laten beginnen en het menu smaller maken qua hoogte. Nu heb je wel erg veel loze ruimte.
Ik bekijk de site op 1024 pixels en ik moet ietsjes scrollen, erg zonde. Er staat nog niks belangrijks onderaan maar voor de vormgeving is het ook zonde. Wordt de grootte van het kader aangepast aan de content? Dat zou wel mooi zijn! Als er veel content is is het niet erg om te scrollen, maar als het allemaal op het scherm past moet het dat ook doen vind ik op een 1024 scherm.
De foto vind ik een beetje algemene foto... dat kan elk koor zijn. Veel leuker om daar echt persoonlijke foto's met gezichten en indrukken van wat voor gebouw het is voor te nemen. Dat als je de website bezoekt meteen denkt "oh dat ziet er gezellig uit! Daar wil ik bij horen!" ;) Misschien zelfs een slideshow maken van een paar foto's die automatisch langzaam afwisselen?
Verder lijkt het me een prima simpele website voor zangles. Zijn ze straks vast blij mee!
Anoesj
%Europe/Berlin %052 %2010, 02:15
Bedankt voor de reactie :).
Het menu ga ik veranderen, daar stond eerst een dropdown maar die hoefde niet meer.
Content krijgt dus inderdaad meer ruimte.
1024px in de hoogte bedoel je dus? Hmm... Goed om in de gaten te houden.
De foto gaat random worden, ik krijg binnenkort een serie foto's aangeleverd die ik ga selecteren, die selectie wordt random.
Waarschijnlijk zal ik ook een andere lightbox kiezen, een die iets flexibeler lijkt en toch crossbrowser is.
Oh en de achtergrond is ook een goed idee, denk je dat ik dan beter vervaagde lijnen kan gebruiken of met scherpere randjes (zoals nu met die bloemen)?
Heel erg bedankt voor de feedback :D.
Anoesj
nancy_kelpie
%Europe/Berlin %427 %2010, 11:15
Oh sorry, met 1024 bedoelde ik 1024x768. Oftewel de website niet langer dan 768 pixels in de hoogte maken, tenzij er onder ook nog echt tekst enzo staat. Ik weet niet hoe hoog je site nu is, maar hoger dan 768 pixels terwijl er dus geen tekst staat.
Over de lijnen... ehm dat moet je denk ik beetje experimenteren. Ik denk dat vervaagd ook wel mooi kan zijn omdat het immers wel de achtergrond is.
ath92
%Europe/Berlin %509 %2010, 13:13
Over de achtergrond: Lijnen met muzieknoten zou ik persoonlijk niet doen. Dat is inmiddels zo vaak gebruikt dat het echt een cliché aan het worden is en het je ontwerp meer afbreekt dan goed doet.
Wel zou je kunnen proberen de bloemen (of iets anders) wat vaker terug te laten komen in de website. Je zou ze bijvoorbeeld licht onderin het contentvak kunnen plaatsen, ik noem maar iets.
Verder zul je eigenlijk ook wat content in je website moeten plaatsen om een goed beeld te kunnen krijgen van hoe het er straks uit gaat zien. Dingen als padding en margin, lettergrootte etc. zijn van groot belang voor een layout en moet je ook zeker niet zien als bijzaak.
Verder inderdaad een goede simpele website, in veel gevallen is meer gewoonweg niet nodig.
Anoesj
%Europe/Berlin %852 %2010, 21:27
Ik denk dat ik sowieso wat betere bloemen patronen kan zoeken, die links-onderin vind ik persoonlijk eigenlijk helemaal niet passen bij de rechter, dus wil ik de linker vervangen met iets anders...
Ik heb in een vorige versie margins, paddings en lettergroottes afgestemd op bepaalde headers zodat ik met <h2> bijvoorbeeld makkelijk een bepaalde titel ofzo kan aangeven, dus daar heb ik inderdaad al aan gedacht [:o)].
Ik ga verder ook experimenteren met verschillende resoluties vanaf nu, zodat er inderdaad zo min mogelijk gescrolled moet worden.
Misschien dat alsnog wat "waves" op de achtergrond zet, in het midden dan, zodat het er nog net iets gelikter uitziet, maar de muzieknoten denk ik niet te gaan gebruiken... Misschien voor een eventuele fotogalerij ofzo..
Bedankt voor de feedback :)
nancy_kelpie
%Europe/Berlin %871 %2010, 21:54
Die bloemen met slierten zijn niet cliché ath92? ;)
Die kom ik juist nou overal tegen... inclusief brushes zodat je ze niet eens zelf hoeft te ontwerpen.
Anoesj
%Europe/Berlin %069 %2010, 02:39
Hehe ja dit zijn brushes :P. Maar wel voor GIMP dus minder opvallend ;).
Ik ben niet goed in dat soort designs, maar waves zijn te doen, ik kijk nog wel even verder voor de achtergrond... Misschien toch muzieknootjes..
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.