PDA

Volledige versie bekijken : Mitch wilt leren pixelen :D

Mitch
%Europe/Berlin %499 %2005, 11:59
Ik kwam gisteren via flashfocus op het programma graphicsgale en dacht laat ik het maar weer eens proberen.

Ik heb wel eerder pixel art gemaakt maar nooit echt goed voor gezeten. Ik zag dat poppetje met dat zwaart op hun site en dacht bij me zelf laat ik dat ook eens proberen.

Het programma krijg je snel onder de knie (15 min tutorial in het programma zelf).

Ik heb hier ongeveer 2 uurtjes (rustig aan met muziekie :D) aan gewerkt. Ik wil alweer aan een nieuwe beginnen met animatie, maar ik wou jullie dit even laten zien. Misschien hebben sommige tips of willen het ook gaan proberen (post dat dan gerust in dit topic, misschien komt er wat leuke discussies op gang).

Het begon met schetsen op mijn wacom in het programma (ik had voor mezelf al een klein tekening gemaakt op papier).
http://www.mitch.flashcousins.nl/flashfocus/showcase/pixelproef/Image2.gif

Daarna op een nieuwe layer kleuren plus schaduw en daarna de lijnen en donkere schaduw.
http://www.mitch.flashcousins.nl/flashfocus/showcase/pixelproef/Image3.gif

Daarna begon ik de achtergrond te maken
http://www.mitch.flashcousins.nl/flashfocus/showcase/pixelproef/Image4.gif

BDisOKE
%Europe/Berlin %503 %2005, 12:04
sh*t... jij bent goed bezig man! :D
Animeren maar die handel, ik zie een hele evil penguin mofo aankomen...
Pixel warriortje springt in de lucht, slowmotion, pakt zijn zwaard en komt al crashend en hakkend neer.

Hij onthoofd de penguin.
Die blijft staan en er spuit een stroom bloed uit zijn romp... *woei*

Mitch
%Europe/Berlin %508 %2005, 12:12
Tof dat je ut goed vind BD, geeft toch weer de benodigde boost :D

Hmm ja deze wordt moeilijk te animeren omdat ik zo stom was om weinig layers te gebruiken :X . Maar ik ga zeker proberen zo snel mogelijk een character alla final fantasy te maken en te animeren. Eerst maar eens neutraal laten bewegen en dan komt de vete hack en slash sh*t wel :D

Neuro
%Europe/Berlin %517 %2005, 12:24
Mitch kan pixelen!
ziet er echt goed uit, het figuurtje en de achtergrond vormen een mooi geheel :)

BDisOKE
%Europe/Berlin %520 %2005, 12:29
Kan je is een zoom in shot van het laatste plaatje plaatsen?

Bart
%Europe/Berlin %525 %2005, 12:37
Dat ziet er Wreed uit!!! Goed gedaan!!

Mitch
%Europe/Berlin %532 %2005, 12:47
http://www.mitch.flashcousins.nl/flashfocus/showcase/pixelproef/vergroot-pixel.gif

Dit is uhm vergroot, hier zie je ook het handige van het programma! De preview je ziet meteen 100% wat je tekend. Daarnaast kan je ook met short keys tussen de frames bladeren.

Cowerd
%Europe/Berlin %551 %2005, 13:14
Whaha BD krijgt helemaal penguin visioenen:P

Maar zeker mooiMitch!

Dark Angel
%Europe/Berlin %560 %2005, 13:27
Ziet er echt mooi uit, inspireerd mij ook om na het werk het te gaan proberen. :)

Dopefish
%Europe/Berlin %584 %2005, 14:01
nou en of.. ik ga maar eens kijken of ik ook iets leuks hier kan posten

@Mitch, helemaal met je wacom getekend?

Mitch
%Europe/Berlin %586 %2005, 14:04
nou en of.. ik ga maar eens kijken of ik ook iets leuks hier kan posten

@Mitch, helemaal met je wacom getekend?

Ja ik gebruik nu voor bijna alles mn wacom, schaduw maken met wacom is helemaal voordeel. Dit zou anders te technisch worden om met de muis te worden en meer tijd kosten.

Dopefish
%Europe/Berlin %587 %2005, 14:06
Maar het is toch puur een kwestie dat je nu je muis bedient met een pennetje?
Ik zelf zie opzich het voordeel erniet van, maar misschien moeti k ook maar eens zo'n dingetje kopen om te proberen.
met de muis kan ik(lees: vind ik) aardig tekenen.

Mitch
%Europe/Berlin %589 %2005, 14:08
Maar het is toch puur een kwestie dat je nu je muis bedient met een pennetje?
Ik zelf zie opzich het voordeel erniet van, maar misschien moeti k ook maar eens zo'n dingetje kopen om te proberen.
met de muis kan ik(lees: vind ik) aardig tekenen.

Ja ik kan ook wel met mijn muis tekenen maar met zo'n pen beter ;)
In de design wereld gebruiken ze allemaal pennen hoor, in de auto industrie helemaal :) En het is wat minder krampachtig, hoewel ik nooit last krijg van mijn polsen met de muis.

Roenes
%Europe/Berlin %660 %2005, 15:51
Vette zooi mitch! En dat in 2 uurtjes tijd :) Misschien kan dit ook best wel eens een oplossing zijn voor mij. Aangezien ik niet kan tekenen maar wel scripten, kan ik via pixelart tekeningen er bij maken ;) Maar daar gaat dan volgens mij heel veel tijd in zitten :p

Maar kun je eens een link naar dat progje plaatsen? En zit daar ook een tut in met de basisregeltjes van pixelen? Waar je op moet letten en dat soort dingen? Want dan ga ik daar ook eens naar kijken als ik wat tijd heb :)

En als jij de tijd hebt, werk dan BD's zijn idee uit ;) Kzie het al helemaal voor me :P

Mitch
%Europe/Berlin %669 %2005, 16:04
Hoebedoel je? Het tekenen zelf is echt geen werk.

Ik loop nu alleen een beetje te kloten met het animeren het lukt wel alleen erg moeilijk. Ik weet nu wel hoe ik het de volgende keer moet aanpakken maar zonden om deze niet af te maken.

En ik wil zo'n hack en slash actie wel een keer maken :D maar ff aankijken hoeveel werk dat is.

Oja in de help staat een basis tutorial. Over het tekenen zelf heb ik gewoon goed gekeken naar andere pixelart en verder gewoon zelf aan de slag gegaan.

FantasTies
%Europe/Berlin %671 %2005, 16:07
Gaaaaaaaaaf! :D vooral die kleur verschillen zo :P.
En BD gebruikt geen pennetje zei hij en die tekent toch als een gek! :P

Roenes
%Europe/Berlin %674 %2005, 16:10
Oke, dan ga ik wel eens met die help tut aan de gang. Maar heb je nog wel even een linkje voor mij en alle anderen? ;):)

Mitch
%Europe/Berlin %675 %2005, 16:12
http://www.humanbalance.net/gale/us/

Fantasties valt me een beetje tegen dat je pixel en vector tekenen met elkaar vergelijkt ;)
BD heeft trouwens ook een wacom :D

Dopefish
%Europe/Berlin %677 %2005, 16:14
heb het progje ook gedownload en ga er mee prutsen,. het is freeware, maar als je het koopt kun je het ook als gif opslaan en ico en euh nog iets

Dauntless
%Europe/Berlin %703 %2005, 16:52
WAUW

Cool mitch!!

Nu moeten we zéker nog een pixel game met elkaar maken :D

En dat in 2 uurtjes tijd! Vind ik zot!!

(Dit vind ik nog een tikkeltje zotter:
http://www.khulsey.com/royalcarib.html
:p)

Mitch
%Europe/Berlin %705 %2005, 16:56
DL we moeten eerst nog onse andere game afmaken ;)

En NEE we gaan geen spel maken in een cruise schip!

Ik heb alleen de rest van de dag gewerkt aan een animatie die niks is :P :( best wel stom aangezien het tekenen zelf niet veel tijd kost.

Shit ik kijk op klok en moet rijen :p

FantasTies
%Europe/Berlin %705 %2005, 16:56
http://www.humanbalance.net/gale/us/

Fantasties valt me een beetje tegen dat je pixel en vector tekenen met elkaar vergelijkt ;)
BD heeft trouwens ook een wacom :D

Ik vergelijk het niet want je zei dat bijna iedereen in deze wereld er een heeft ofzo :P
En dan heeft BD gelogen :P of ik ben gewoon dom (reken op het laatste;))

Flashingback
%Europe/Berlin %729 %2005, 17:30
Nice mitch dat animatietje moet er ook zeker komen :p

ninetynine
%Europe/Berlin %785 %2005, 18:51
yes die link heb je van mij mitch :D

Echt wel vet gedaan, je komt een pixelpro als je zo verderdoet :), eigenlijk nu ook al ;)

Tenshu
%Europe/Berlin %800 %2005, 19:12
Ziet er goed uit Mitch voor je eerste goeie pixelart :)

BDisOKE
%Europe/Berlin %887 %2005, 21:18
Ik heb alleen een lease wacom op het moment... ;)
Waar blijven die animatie's Mitch? :D

Cowerd
%Europe/Berlin %889 %2005, 21:20
hmm een pixel animatie lijkt me best veel werk dus ik denk dat dat even kan duren..

Mitch
%Europe/Berlin %892 %2005, 21:24
Het valt mee ik heb veel geexperimenteerd... Maar ik met mn grote mond dat ik dat wel ff snel fix :D
Echt **** dat ik mrg naar school moet :@
Ik denk dat ik het wel snap hoe je zo'n animatie moet maken. Ik wou het alleen met deze proberen en kwam tegen het probleem dat ik hier bijna alles op één layer had gemaakt, op een gegeven moment zat ik dus met allemaal gaten enz. Stom van me dat ik niet gewoon helemaal overnieuw was begonnen...
Ik gok zelf als ik weer een dag de tijd heb en alles onder de knie heb niet zo heel moeilijk moet zijn.

Ach ja volgende keer dat ik tijd heb internet en msn uit en dan knallen :D

Het grote voordeel van vector is dat je bijv. een arm heel makkelijk kan buigen. Hier moet je hem gewoon overtekenen en ervoor zorgen dat ie toch de zelfde verhouding heeft. Maar het gaat me eens lukken!

Ach ja ik moet nie zeiken met eerste dag dit programma :D denk dat ik het maar ga kopen voor 1 yen ;)

Flashgirl
%Europe/Berlin %945 %2005, 22:41
Heeel erg mooi, Mitch! *applaus*!

Cool om te zien dat je ook in andere stijlen kunt werken!

Mitch
%Europe/Berlin %953 %2005, 22:52
Heeel erg mooi, Mitch! *applaus*!

Cool om te zien dat je ook in andere stijlen kunt werken!

Thnks, ik zie dat ook als een nieuwe uitdaging ;) dus ik ga ook proberen meer dingen onder de knie te krijgen. Maar het blijven nog steeds alleen characters die ik maak misschien ook eens tijd om andere dingen te gaan maken.

M'n huisstijl behoud ik natuurlijk ook :D mijn nieuwe site wordt immers 100% die stijl.

Fatty Owl
%Europe/Berlin %762 %2005, 18:17
Je eerste pixelart??? ik zou na 100 jaar oefenen niks zo mooi kunnen maken :p

Ea.Z
%Europe/Berlin %897 %2005, 21:31
vet mitch..
ja, je hebt wel talent wat het tekenen betreft... errrrruuuughhh kool:D;)
animeren dat ding...
(BD's pinguin lijkt me wel leuk, maar of dat in Final Fantasy past weet ik nog niet :p)

vectorboy
%Europe/Berlin %655 %2005, 15:43
Penguins zijn evil [}:|]

Ziet er cool uit Mitch!

cevain
%Europe/Berlin %685 %2005, 16:27
Mensen die animaties maken in pixelart hebben geen leven. Dat is mijn mening :D.

Mitch
%Europe/Berlin %935 %2005, 22:27
Mensen die animaties maken in pixelart hebben geen leven. Dat is mijn mening :D.

Ik denk echt dat het relatief meevalt :) is maar hoe gek je het zelf maakt.

zillionz
%Europe/Berlin %657 %2006, 15:47
Moet je zo'n figuurtje nou pixel p pixel inkleuren?

Mitch
%Europe/Berlin %844 %2006, 20:15
Gewoon brushen, het valt wel mee. Het licht meer aan je eigen tempo.

Maar ik doe alleen het afwerken van de outlines echt pixel voor pixel.

b-here
%Europe/Berlin %498 %2006, 11:57
Echt netjes! Ziet er proffi uit! Bedankt voor het linkje ga er ook es mee aan de slag!

nejo
%Europe/Berlin %626 %2006, 16:02
Ik vin het echt mooi!
maar... waar stond die tutorial in het programma:D

ninetynine
%Europe/Berlin %644 %2006, 16:27
geen maandenoude topics in de lucht steken pls [V] [V] [V]

leggoz
%Europe/Berlin %878 %2006, 22:05
Ey Mitch ziet er vet uit.
Nadat je me die tip gaf over die grafishe tijdschriften had ik 'advanced photoshop' gekocht..stond ook heel stuk over pixelart in. Dus misschien binnekort ook maar eens proberen!

groet

Mitch
%Europe/Berlin %883 %2006, 22:12
Thnks :) kuch, topic is bijna een jaar oud :p Doet me pijn maar ik gooi mijn eigen topic maar dicht :D

Tip met pixelen: zonder je een middag af van de buitenwereld, muziekie op en aan de slag.