PDA

Volledige versie bekijken : Items toevoegen aan ASD en Tutorials nu mogelijk.

Richard
%Europe/Berlin %868 %2005, 21:50
Het is weer mogelijk voor leden om tutorials te plaatsen en scripts toe te voegen aan het ActionScript Depot (ASD)

Hoe kun je dat doen?
Je maakt een nieuw topic op de juiste plek. Daarin zet je de tutorial of het script.
In het geval van een script kan je gebruik maken van de [ as ] [/ as ] tags. Maar dan zonder spatie natuurlijk. Je opmaak blijft dan behouden en in de toekomst willen we een Color syntax gaan toepassen.

Als je dat hebt gedaan zul je niet je topic zien. Het lijkt of er iets fout gegaan is.
Maar dat is niet het geval. Je topic moet namelijk goed gekeurd worden.

Zodra hij is goedgekeurd kan je hem zien.

Tutorials op twee plaatsen.
De tutorials die afkomstig zijn van de oude server zijn via het menu bovenaan elke pagina bereikbaar. De tutorial sectie bestaat dus tijdelijk uit 2 gedeelten.

Eigendom scripts en tutorials
De scripts en tutorials die je toevoegd blijven jouw eigendom.
Je kunt dus ten alle tijde om verwijdering vragen.

En verder hopen we dat iedereen veel plezier en nut zal beleven aan het ASD en tutorial sectie!

ASD (http://www.flashfocus.nl/forum/forumdisplay.php?f=37)
Tutorials (http://www.flashfocus.nl/forum/forumdisplay.php?f=59)

Dauntless
%Europe/Berlin %874 %2005, 21:58
Is het de bedoeling dat je daar je vragen post ivm de tutorial, of moet je daarvoor terug gewoon een topic openen in het juiste forum?

Richard
%Europe/Berlin %878 %2005, 22:05
Met een link op het gewone forum lijkt me geen probleem. :)

mknol
%Europe/Berlin %525 %2005, 13:37
De maximale grootte van een tutorial moet onder de 90Kb zijn. Nu heb ik een tutorial en deze is al groter, er staan nl meerdere flashvoorbeelden in met .fla. Deze tutorial kan ik niet uploaden. Hoe kan dit opgelost worden?

Richard
%Europe/Berlin %855 %2005, 21:31
mknol2000, het is de bedoeling dat je de tutorial in het topic zet. Niet als bijlage.

davyvh
%Europe/Berlin %496 %2005, 12:54
Is het ook toegelaten een bestaande tutorial van de oude ff site (die nu in die lijst op flashfocus.be/tutorials staat) opnieuw toe te voegen aan de nieuwe tutorial sectie op vBulletin?

Roenes
%Europe/Berlin %507 %2005, 13:10
Is het ook toegelaten een bestaande tutorial van de oude ff site (die nu in die lijst op flashfocus.be/tutorials staat) opnieuw toe te voegen aan de nieuwe tutorial sectie op vBulletin?Dit is volgens mij niet nodig omdat van alle tut's een backup is gemaakt voordat de overstap plaats vond. Dus als het goed is moeten deze of al op de site staan, of alsnog komen. Maar volgens mij hoef je hier zelf niets voor te doen :)

Correct me if I'm wrong ;)

davyvh
%Europe/Berlin %510 %2005, 13:15
Dit is volgens mij niet nodig omdat van alle tut's een backup is gemaakt voordat de overstap plaats vond. Dus als het goed is moeten deze of al op de site staan, of alsnog komen. Maar volgens mij hoef je hier zelf niets voor te doen :)

Correct me if I'm wrong ;)

Die staan inderdaad op de site, maar ze staan er nogal onordelijk op vindt ik... Je kan bijvoorbeeld de zoekfunctie niet gebruiken... je moet eerst alles downloaden voor je kan lezen wat de tutorial juist inhoudt...
kortom de fla en tutorial sectie die gebackupt is van vorige site vindt ik totaal ongebruiksvriendelijk.
Daarom een voorstel:
Als je nu eens vraagt aan alle mensen die een tutorial op de vorige site hadden, om deze over te plaatsen naar de nieuwe tutorial sectie, dan wordt alles terug een pak overzichtelijker.

Roenes
%Europe/Berlin %742 %2005, 18:48
Dat het nog ongebruiksvriendelijk is komt doordat dit systeem waar FF nu op zit nog druk in ontwikkeling is. De secties zullen in de loop van de tijd een beter uiterlijk krijgen en ik denk zelf dat het iets in de richting is van zoals het eerst was.

Alleen denk ik dat iemand van de technische afdeling hier meer over kan vertellen (narie?) :)

davyvh
%Europe/Berlin %877 %2005, 22:03
Ok, bedankt Roenes, goede vooruitzichten dus...
Komen de oude tutorials dan terug in de nieuwe sectie? want het zou spijtig zijn dat deze 'verloren' gaan (nuja, verloren, ze staan in een open dir, maar m'n mening hiervan staat hierboven).

Roenes
%Europe/Berlin %950 %2005, 23:48
Voor zover ik weet is het de bedoeling dat alles (dus oude en nieuwe tut's) strax gewoon weer in 1 complete sectie staan met de nodige features. Op welke wijze dit wordt ingedeeld weet ik niet maar daar komen we vanzelf achter ;)