Volledige versie bekijken : Installatie red5 op online host
Rvdb
%Europe/Berlin %912 %2010, 22:53
Beste flashers,
De afgelopen dagen ben ik me aan het inlezen in het gebruik van SharedObjects in as3 die worden verstuurd tussen verschillende swfs op de client-side. Ik heb gekozen om red5 hiervoor te gebruiken.
Mijn vraag is, waar ik ook niet veel over kan vinden: hoe installeer je red5 op je online hosting? en je hebt daar een speciaal hosting pakket voor nodig die rtmp toelaat?
Alvast bedankt voor de hulp.
cornedor
%Europe/Berlin %914 %2010, 22:56
dat lukt je meestal niet op je standaart webhost (zo ver ik weet), je zal daar wel een speciale hosting voor moeten vinden die red5 host.
Rvdb
%Europe/Berlin %947 %2010, 23:44
Dat dacht ik ook, iemand die dit kan bevestigen?
marcvz
%Europe/Berlin %950 %2010, 23:48
Jup. Gaat niet lukken op een normale host.
Ik weet niet of er speciale red5 hosting pakketten zijn te vinden.
Maar anders kun je een dedicated servertje of co-locatie overwegen.
mech7
%Europe/Berlin %192 %2010, 05:37
Als je een VPS huurt kan je installeren wat je wilt.. :) Met alle risico's van dien :p maar je kan eerst testen in een virtual machine.
eriknoorland
%Europe/Berlin %319 %2010, 08:40
Bij http://www.flashon.nl (http://www.flashon.nl/) een red5 server hebben draaien.
Dit krijg je niet zomaar voor elkaar bij een "normale" webhost.
Rvdb
%Europe/Berlin %419 %2010, 11:04
Ok, dan ga ik eerst maar eens lokaal aan de slag om het te testen. Installatie van red5 is toch alleen het plaatsen van de red5 map in de applicatie folder op de mac ( Snow leopard )? Of moet je ook daadwerkelijk de server aan zetten?
Naar mijn zoeken is er niet veel te vinden over hoe de installatie nu echt werkt. Als iemand me dit een beetje kan uitleggen zou dat super zijn!
eriknoorland
%Europe/Berlin %421 %2010, 11:07
Ondanks dat ik zelf MacOS gebruik heb ik Red5 nooit geprobeerd te installeren. Maar ga er vanuit dat het net als met Windows werkt en dat je inderdaad je server/service moet starten.
Rvdb
%Europe/Berlin %832 %2010, 20:59
Ok, idd de server moet in snow leopard opgestart worden met het programma dat te vinden is in het .dmg bestand op google code. start deze op, en zorg dat in de applications folder ( let op, dus niet de programma map maar onder users/applications) de map van red5 staat met de source en de test .swf bestanden.
Vanuit die map kan je beginnen met het installeren van de test bestanden en het instellen van de server.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.