PDA

Volledige versie bekijken : Break on Type Coercion error (Flash Builder)

adebDev
%Europe/Berlin %566 %2010, 14:35
Ik heb een redelijk uitgebreide applicatie waarin ergens een type coersion error plaatsvindt:

TypeError: Error #1034: Type Coercion failed: cannot convert path.to.project.dto::FlashReturnObjectDTO@1c9edc41 to path.to.project.dto.GenericTimedObjectDTO.

Ondanks uitgebreid speurwerk kan krijg ik de plaats des onheils niet naar boven.
Ik vroeg mij daarom af of het mogelijk is de debugger te laten stoppen wanneer deze runtime foutmelding zich voordoet. Visual Studio heeft bijvoorbeeld uitgebreide mogelijkheden om te stoppen bij runtime errrors, maar ik kon niks vinden voor de Flash Builder IDE.

Jan
%Europe/Berlin %573 %2010, 14:46
Als je in 'debug' mode compilet en de swf in de debuggerversie van de Player afspeelt krijg je altijd vanzelf een line number bij de errors. Je moet zo'n error zeker niet zelf gaan zitten zoeken.

Jan

adebDev
%Europe/Berlin %614 %2010, 15:45
Jan: bedankt voor je snelle reactie.
Deze melding krijg ik tijdens het debuggen, in de Debug player. Helaas wordt er geen lijn nummer gegeven...

adebDev
%Europe/Berlin %708 %2010, 18:00
Als ik een TypeError genereer in een testproject (flash builder web, sdk4) dan krijg ik wel een degelijke runtime error waarbij de debug sessie stopt met de bekende rode tekst plus lijn nummer.

Toch is de SWF wel gecompiled met debug=true, en kan ik breakpoints zetten etc. De runtime error wordt alleen weergeven zoals een standaard trace("") call in de Console.

Het lijkt dus een debug probleem probleem te zijn in dit specifieke project.
Helaas doet het probleem zich momenteel niet meer voor.
Als ik er achter kom post ik de oplossing hier nog even.

Jan
%Europe/Berlin %738 %2010, 18:43
Gebruik je misschien externe libraries (swc) die niet met -debug gecompiled zijn?

Jan

adebDev
%Europe/Berlin %766 %2010, 19:23
Ja, maar ik weet zeker dat de foutmelding uit eigen (niet vooraf gecompileerde) broncode komt.