Volledige versie bekijken : Mappen en textures maken.
FlashL
%Europe/Berlin %863 %2005, 20:43
Hey gasten. Ik ben dus bezig met deze unit
Maar ik heb hem nu gemodeleerd zoals ik hem wil hebben.
Nu ben ik bezig met het texturen van dit ding. Maar ik wil geen overall textures erop ik wil een uitslag van het hele ding en dan met photoshop invullen en dan weer eromheen vouwen.
Weet een van jullie hoe dat moet. Ik kan er nergens een goeie tutorial over vinden :(
http://flashleon.nl/v3/test15.jpg
w00
%Europe/Berlin %868 %2005, 20:50
Bedoel je dat je dus op sommige plekken van je draak bijvoorbeeld vlekken wilt hebben, ofzo iets?
FlashL
%Europe/Berlin %872 %2005, 20:56
ja idd gewoon nog meer details erin verwerken
en delen doorzichtig maken. bv gaten in de vleugels
en tatoeages op sommige plekken
w00
%Europe/Berlin %885 %2005, 21:15
Dan kan je de polygonen selecteren en wat je dan geselecteerd heb kan je een apparte ID geven. Vervolgens kan je in de Material Editor op die ID andere images toepassen.
Dit kan je doen door het object te selecteren wat je wilt aanpassen, dan ga je naar de modify tab en vanuit de dropdown menu kies je "edit mesh".
Dan krijg je natuurlijk een menu eronder en dan klik je "Polygon" aan, dat is dat rode vierkantje wat nog bovenaan het menu staat.
dan ga je naar je portview en klik je de gebieden aan die je wilt editen, met ctrl ingedrukt kun je er dus grotere vlaktes mee selecteren.
Als je het hebt geselecteerd ga je terug naar het menu van edit mesh en scroll je naar onder naar surface properties. Daar kan je het geselecteerde gedeelte dus een ID geven.
In de Material Editor kan je dus dat ID een bepaalde kleur geven.
FlashL
%Europe/Berlin %892 %2005, 21:25
pfew dat is een werk. k zit al over de 1000 surfaces. Ik krijg daar ook niet het resultaat mee wat ik wil. Je kan iets doen met uvw wrapping ofzo dan render je hem in 2d uit ofzo
w00
%Europe/Berlin %911 %2005, 21:52
Het enige dat ik weet is dat je met UVW Map een image kan strechen als je die hebt toegevoegd met de Material Editor. Je kan er uiteraard nog veel meer mee maar zover ben ik ook nog niet.
INKA
%Europe/Berlin %036 %2005, 00:51
hoi,
je bedoelt uv mapping en unwrapping.
Goeie tutorials zitten bij je programma ingesloten, een verklaring wat er allemaal mogelijk is vind je in de F1 onder "unwrapping uvw modifier", op www.3d-palace.com staat een goeie videotutorial over unwrapping, en verder is google een goeie help!
Wat W00 bedoelt heeft nx met unwrapping van doen,wel goed bedoelt.
Een raad: neem dit niet te licht op, het vereist nogal oefening!! veel plezier.
inka
FlashL
%Europe/Berlin %758 %2005, 18:12
Ja ik had ondertussen al meerdere tutorials gevonden. Maar allemaal van hoofden. Ben er nu iig al achter dat je het wel in meerdere deleen moet doen... En wat een monniken werk als ik hem helmaal zelf moet uitvouwen. Maar resultaat mag er dan wel zijn denk ik.
Alleeen in vraag me af hoe werkt dat nou precies k unwrap hem dan kan je een printscreen maken en inkleuren in photoshop. maar Hoe kan het dan dat hij er zo omheen past? Als je toch zelf die texture maakt met behulp van een vierkante jpg kan iemand mij dat uitleggen?
FlashL
%Europe/Berlin %519 %2005, 12:28
Ik heb de oplossing al gevonden. Ik had bij textures dus de materialen niet op vertex verdeling staan. dan wordt een uvwmap niet toegepast ookal heb je hem gemaakt
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.