PDA

Volledige versie bekijken : tekst

lucien1966
%Europe/Berlin %981 %2010, 00:33
Hoi,

Ik ben bezig om een site in flash te maken, nu krijg ik mijn teksten niet goed gecentreerd op mijn hoofdpagina en de foto niet over de gehele beeldscherm te zien, kan iemand me hiermee helpen? (zie bijlage *.swf)

stage.scaleMode = 'noScale';//om aan te geven dat alles niet gewoon groter moet worden
stage.align = 'TL';//links boven in is het 0 punt
//
var origWidth:Number = Photograph.width;
var origHeight:Number = Photograph.height;
//
stage.addEventListener(Event.RESIZE, resizeHandler);//luisteren wanneer stage geresized word
//
resizeHandler(new Event("resize bij opstarten"));//alles positioneren, de functie resizehandler verwacht een event dus geef ik die zo even mee, niet netste manier maar het werkt
//
function resizeHandler(event:Event):void {
Menu.y = stage.stageHeight-Menu.height;
Menu.x = 0;
Copyright.y = stage.stageHeight-Copyright.height;
Copyright.x = stage.stageWidth/2;
scaling();
}
//
function scaling():void {
var Scaling:Number = Math.max ((stage.stageWidth/origWidth), (stage.stageHeight/origHeight));
Photograph.scaleX = Scaling;
Photograph.scaleY = Scaling;
Photograph.x = stage.stageWidth/2;
Photograph.y = stage.stageHeight/2;
}

groet,
Lucien

marcvz
%Europe/Berlin %998 %2010, 00:57
Volgens mij staat je document size gewoon niet goed ingesteld.
Modify > Document... (CRTL+J)

lucien1966
%Europe/Berlin %019 %2010, 01:28
Volgens mij staat je document size gewoon niet goed ingesteld.
Modify > Document... (CRTL+J)

Ondanks het aanpassen van de document size, krijg ik het niet goed in beeld en ook niet beeldvullend.

Ik wil dus dat de foto over het gehele beeldscherm te zien is en de tekst mee verplaatst..

lucien1966
%Europe/Berlin %140 %2010, 04:22
Ik heb mijn achtergrond beeldvullend gekregen, met een button genaamd "menu", alleen als ik over de button heen ga met mijn muis, dan verspringt het van positie, terwijl ik de button toch goed gealligned heb, weet iemand hier een oplossing voor?

en mijn dynamische tekst "copyright" wordt afgebroken, qua tekst..

marcvz
%Europe/Berlin %550 %2010, 14:12
Of het ligt aan de grootte/scaling van je swf.
Of je gebruikt formules in actionscript om elementen te positioneren. En dan kloppen die formules niet.

Upload anders je fla even.

lucien1966
%Europe/Berlin %554 %2010, 14:19
Of het ligt aan de grootte/scaling van je swf.
Of je gebruikt formules in actionscript om elementen te positioneren. En dan kloppen die formules niet.

Upload anders je fla even.

fla-bestand toegevoegd als zip-bestand..

marcvz
%Europe/Berlin %557 %2010, 14:22
Zoals ik dus in mijn eerste reactie al zei klopt je document size niet.
Je document is 550x400, wat gewoon de default afmeting voor een nieuw document is.
Terwijl je image 640x480 is.

lucien1966
%Europe/Berlin %560 %2010, 14:27
Zoals ik dus in mijn eerste reactie al zei klopt je document size niet.
Je document is 550x400, wat gewoon de default afmeting voor een nieuw document is.
Terwijl je image 640x480 is.

Okay ik dacht dat ik dat aangepast had, maar niet dus.
Heb nu document size aangepast naar 640x480 of moet ik de image aanpassen naar 550x400??

Na het aanpassen van het document size, kwam er achter mijn image een grijze stage en daar heb ik mijn image opgeplaatst, is dat goed??

marcvz
%Europe/Berlin %564 %2010, 14:33
Het witte gedeelte is je 'canvas'.
Het grijze valt er buiten.
Dus het witte gedeelte moet net zo groot zijn als je image. En dan positioneer je de image en je andere elementen zo dat je geen wit meer ziet.

lucien1966
%Europe/Berlin %573 %2010, 14:46
Het witte gedeelte is je 'canvas'.
Het grijze valt er buiten.
Dus het witte gedeelte moet net zo groot zijn als je image. En dan positioneer je de image en je andere elementen zo dat je geen wit meer ziet.

Okay het menu-gedeelte heb ik nu goed op z'n plaats gekregen, maar weet jij misschien hoe het komt, dat mijn copyright-gedeelte, qua tekst afgekapt wordt, terwijl ik toch in mijn fla-bestand gewoon de gehele tekst zie.

marcvz
%Europe/Berlin %574 %2010, 14:47
Waarschijnlijk dezelfde oorzaak als de andere problemen..
Verkeerde positionering.

lucien1966
%Europe/Berlin %596 %2010, 15:19
Waarschijnlijk dezelfde oorzaak als de andere problemen..
Verkeerde positionering.

Ik heb het met align op "align horizontal center" en met "align bottom edge" gepositioneerd, maar voor mijn gevoel staat het toch meer naar rechts dan in het midden van het beeldscherm :(

iig bedankt so far voor je tijd

lucien1966
%Europe/Berlin %604 %2010, 15:31
Heb net gekeken naar de site www.eyemlucien.com (http://www.eyemlucien.com) op een notebook, maar de achtergrond (image) wordt niet mee vergroot/verkleind, wat doe ik hier in fout?

marcvz
%Europe/Berlin %606 %2010, 15:33
Misschien is het een idee om eerst wat basis tutorials te proberen..
Maar goed, als je de hele browser wil vullen met je swf. Moet je even zoeken op full browser flash. Daar is onwijs veel info over te vinden op zowel flashfocus als google.

lucien1966
%Europe/Berlin %623 %2010, 15:57
Misschien is het een idee om eerst wat basis tutorials te proberen..
Maar goed, als je de hele browser wil vullen met je swf. Moet je even zoeken op full browser flash. Daar is onwijs veel info over te vinden op zowel flashfocus als google.

okay ik snap de hint!!

en ik begrijp dat dit niet goed is om mijn background full browser te krijgen'

stage.scaleMode = 'noScale';//om aan te geven dat alles niet gewoon groter moet worden
stage.align = 'TL';//Mogelijkheden T, B, L, R, TL, TR, BL, BR
//
var origWidth:Number = Photograph_mc.width;
var origHeight:Number = Photograph_mc.height;
//
stage.addEventListener(Event.RESIZE, resizeHandler);//luisteren wanneer stage geresized word
//
resizeHandler(new Event("resize bij opstarten"));//alles positioneren, de functie resizehandler verwacht een event dus geef ik die zo even mee, niet netste manier maar het werkt
//
function resizeHandler(event:Event):void {
Menu.y = stage.stageHeight-Menu.height;
Menu.x = 0;
Copyright.y = stage.stageHeight-Copyright.height;
Copyright.x = stage.stageWidth/2;
scaling();
}
//
function scaling():void {
var Scaling:Number = Math.max ((stage.stageWidth/origWidth), (stage.stageHeight/origHeight));
Photograph_mc.scaleX = Scaling;
Photograph_mc.scaleY = Scaling;
Photograph_mc.x = stage.stageWidth/2;
Photograph_mc.y = stage.stageHeight/2;
}