PDA

Volledige versie bekijken : browser link binnen flash bepalen

bacon7
%Europe/Berlin %635 %2005, 15:14
Hallo Mensen,

Weet iemand hoe je binnen een flash film op de een of andere manier de huidige php link waar de flash film in staat kan bepalen of opvragen???

Dus...

binnen je flashfilm, de link van die in je browser staat opvragen

alvast bedankt..

bacon

TheDutch
%Europe/Berlin %672 %2005, 16:07
Met javascript :).

<script type="Javascript">
alert(window.locaton.href);
</script>

bacon7
%Europe/Berlin %685 %2005, 16:27
ik heb een php pagina waar ik een flash film in heb zitten

in deze php pagina worden gegevens uit database gehaald
dus de php link kan er zo uitzien www.test.nl/index.php?idcode=30

deze link kan voor elke gebruiker anders zijn

vanuit flash laad ik de variabelen uit de database vanuit php in
dit doe ik dmv de loadvars methode....

dit werkt ...alleen als ik een vaste link opgeef

maar omdat elke keer die link anders is moet ik dus een manier zien te vinden om dit probleem op te lossen , misschien dat je jouw oplossing nu wat beter kan uitleggen ...

TheDutch???

groeten BACON

TheDutch
%Europe/Berlin %692 %2005, 16:37
Wat is de link waar de Flash movie in staat en wat is de link die gegevens uit de database haalt? Begrijp ik dat je vanuit de Flashmove de url van de PHP waar de Flashmovie instaat wilt halen?

bacon7
%Europe/Berlin %695 %2005, 16:42
ja het is correct
dat je vanuit de flashmovie de url van de php waar de flashmove instaat moet halen.

het probleem is echter dat ik de manier waarop ik de variabelen uit het php pagina in het flash move moet laden de link moet opgeven...

TheDutch
%Europe/Berlin %701 %2005, 16:49
Je verteld me toch niet dat de variable die je vanuit PHP wilt ophalen uit dezelfde PHP file komen waar ook de Flashmovie instaat?

bacon7
%Europe/Berlin %703 %2005, 16:53
dat heb je goed begrepen , ik ben nog niet zo ervaren in flash
maar heb jij een beter idee hoe ik dit kan oplossen ?

TheDutch
%Europe/Berlin %706 %2005, 16:57
Nou het is "bad practice" om je variable in dezelfde PHP file te zetten als waar de Flashmovie in staat. Dus maak een nieuwe PHP file die alleen bedoeld is om variable in te outputten via PHP en laad die in Flash. Eigenlijk moet je gewoon de huidige PHP file splitten zodat je er één hebt voor de SWF en één hebt die alleen de variable laat zien wanneer je die in je browser runt :).

TheDutch
%Europe/Berlin %709 %2005, 17:02
Je kunt de variable eventueel ook via FlashVars meegeven aan het Flash object. Hoe ziet je PHP file er nu uit? En wordt de loadVars direct na het laden van de Flashmovie uitgevoerd of op een speciaal punt in de movie?

bacon7
%Europe/Berlin %713 %2005, 17:07
ff de php code en flash AS code kopieren

moment...

bacon7
%Europe/Berlin %720 %2005, 17:16
///php code///
<?php include("db-con.php"); //voegt een php bestand toe dat een connectie met de database maakt

$info_id = $_GET["idcode"];
$info_query = "SELECT idcode,email_ontvanger,datum,tijd FROM gegevens WHERE idcode = '" . $info_id . "'";
//$info_query = "SELECT idcode,email_ontvanger,datum,tijd FROM gegevens WHERE idcode = '30'";
$info_result = mysql_query($info_query);
while (list($idcode, $email_ontvanger, $datum, $tijd) = mysql_fetch_row($info_result)) { //haalt alle gegevens over de id

$info_idcode=$idcode;
$info_email_ontvanger=$email_ontvanger;
$info_datum=$datum;
$info_tijd=$tijd;

$var1 = $info_idcode;
$var2 = $info_email_ontvanger;
$var3 = $info_datum;
$var4 = $tijd;

}
echo ('&var1='.$var1);
echo ('&var2='.$var2);
echo ('&var3='.$var3);
echo ('&var4='.$var4);
?>

///as flash eerste frame //

myData = new LoadVars();
myData.onLoad=function(ok){
tekstveld1.text = myData.var1;
tekstveld2.text = myData.var2;
tekstveld3.text = myData.var3;
tekstveld4.text = myData.var4;
}

myData.load('userid.php'); //dit moet dus userid.php?idcode= (een variabele worden)

TheDutch
%Europe/Berlin %720 %2005, 17:18
Je had net toch die PHP code in de PHP file met de Flashmovie staan? Die zou ik graag willen zien :).

bacon7
%Europe/Berlin %729 %2005, 17:30
dit is de php code diewaar de flash movie in aangeroepen wordt
alleen vond ik het niet zo interessant om het object script naar de flash movie te laten zien...

TheDutch
%Europe/Berlin %739 %2005, 17:44
Als ik erom vraag dan is het wellicht voor mij wel interessant :).

bacon7
%Europe/Berlin %749 %2005, 17:59
ff opnieuw kopieren moment...

bacon7
%Europe/Berlin %751 %2005, 18:02
//volledige php code....van php pagina waar flash film in wordt aangeroepen

<body>

<?php include("db-con.php"); //voegt een php bestand toe dat een connectie met de database maakt

$info_id = $_GET["idcode"];
$info_query = "SELECT idcode,email_ontvanger,datum,tijd FROM gegevens WHERE idcode = '" . $info_id . "'";
//$info_query = "SELECT idcode,email_ontvanger,datum,tijd FROM gegevens WHERE idcode = '30'";
$info_result = mysql_query($info_query);
while (list($idcode, $email_ontvanger, $datum, $tijd) = mysql_fetch_row($info_result)) { //haalt alle gegevens over de id

$info_idcode=$idcode;
$info_email_ontvanger=$email_ontvanger;
$info_datum=$datum;
$info_tijd=$tijd;

$var1 = $info_idcode;
$var2 = $info_email_ontvanger;
$var3 = $info_datum;
$var4 = $tijd;

}
echo ('&var1='.$var1);
echo ('&var2='.$var2);
echo ('&var3='.$var3);
echo ('&var4='.$var4);
?>

<br>
<br>

<object classid="******" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="1024" height="768">
<param name="movie" value="cw-id-test24.swf">
<param name="quality" value="high">
<embed src="cw-id-test24.swf" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="1024" height="768"></embed>
</object>
</body>

///actionscript flash eerste frame //

myData = new LoadVars();
myData.onLoad=function(ok){
tekstveld1.text = myData.var1;
tekstveld2.text = myData.var2;
tekstveld3.text = myData.var3;
tekstveld4.text = myData.var4;
}

myData.load('userid.php'); //dit moet dus userid.php?idcode= (een variabele worden)

TheDutch
%Europe/Berlin %754 %2005, 18:05
Wanneer je van al die variable één string maakt en die in een variable stopt kan je gebruikmaken van FlashVars. Op die manier hoef je niet LoadVars te gebruiken om ze binnen te halen maar zijn ze al direct binnen wanneer de Flashmovie op je scherm verschijnt. Ook hoef je je PHP niet op te splitsen zoals ik hiervoor adviseerde :)

Lees meer over FlashVars hier: http://www.macromedia.com/cfusion/knowledgebase/index.cfm?id=tn_16417

bacon7
%Europe/Berlin %762 %2005, 18:17
ok bedankt.... ik ga er mee aan de slag...

bacon7
%Europe/Berlin %911 %2005, 21:53
TheDutch !!
zou jij mij kunnen helpen met het flashvars principe met mijn al eerder opgegeven probleem , ik heb wat geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar...
gelieve met script voorbeelden...