Volledige versie bekijken : Dubbele actie met 1 enkele knop?
WPT
%Europe/Berlin %564 %2005, 13:32
Hallo
Ik wil graag het volgende doen:
Je ziet op het bijgesloten plaatje een rondje, wat ik graag wil is dat als iemand op dat rondje klikt dat ten eerste het rond rood word (dat is gelukt). Maar nu wil ik ook dat hij in de timeline die je nu ziet 10 frames verder gaat. Ogeacht waar de timeline staat, dus als hij op 20 staat moet hij door 1 klik naar 30 gaan en als hij op 0 staat moet hij dus naar 10 gaan.
De maar is dat er meerdere van dat soort rondjes komen maar dat maakt volgens mij niet zoveel uit?
Kan iemand mij hiermee helpen, BVD!
http://www.wouter.trouwee.com/vraagje_flashforum.jpg
Roenes
%Europe/Berlin %593 %2005, 14:15
Op het rondje: (moet wel een movieclip of button zijn)
on(release)
{
_root.gotoAndStop(_root._currentframe + 10);
}
WPT
%Europe/Berlin %619 %2005, 14:52
Het rondje is een MC in die MC zit weer een button die het rondje van uiterlijk laat veranderen. Dus dat zijn 2 timeline's die allebei naar een andere tijd moeten springen...?
theFlashWizard
%Europe/Berlin %630 %2005, 15:08
als je op het 2de frame in die mc met dat rondje een rood ronje neerzet zou je zoiets kunnen doen:
on(release)
{
this.gotoAndStop(2)
_root.gotoAndStop(_root._currentframe + 10);
}
moet je alleen wel ff een stop() neerzetten op het 1ste frame van de mc met het rondje..
WPT
%Europe/Berlin %633 %2005, 15:12
Ik heb nu met behulp van jou eerdere regel het volgende gemaakt:
on (release) {
_level1.gotoAndStop(_level1._currentframe + 10);
gotoAndStop(20);
}
Alleen het werkt niet ik heb ook al meerdere levels geporbeerd want waarvandaan beginnen levels te tellen?
theFlashWizard
%Europe/Berlin %635 %2005, 15:14
laat die levels maar met rust.. heb je nu niks aan.. _root is prima..
gotoAndStop(20) ? dus het rode rondje staat op frame 20 in die mc? weet je dat zeker?
en als dit niet werkt.. vertel dat ff of ze bijde niet werken of dat er maar 1tje niet werkt enzo.. :)
WPT
%Europe/Berlin %636 %2005, 15:16
Ik heb nu even iets aan gepast op basis van een test:
Ik heb alle levels weer terug veranderd naar root en het bestand wat eigenlijk in een mc staat helemaal naar het eerste scherm gebracht. Toen werkte het wel.
Dus nu gok ik dat ik die mc een naam moet geven en root moet veranderen in die naam?
WPT
%Europe/Berlin %640 %2005, 15:21
Dat werkt dus ook niet :'(
Ik zit schijnbaar nog steeds op het verkeerde spoor...
Ps. het rood worden werkt wel, alleen dat hij in een andere timeline 10 verder moet dat werkt niet.
WPT
%Europe/Berlin %659 %2005, 15:50
Ik heb nu door een beetje dingen te verplaatsen en dus te verplaatsen timeline als root gemaakt. En nu werkt het!
Dank je!!
theFlashWizard
%Europe/Berlin %761 %2005, 18:17
en dus te verplaatsen timeline als root gemaakt. ? huh?
wat heb je nou precies gedaan?
WPT
%Europe/Berlin %929 %2005, 22:18
sorry voor de late reactie...
Eerst stond de timeline die ik wilde laten verplaatsen in een MC ik heb dat nu naar het hoofdscherm verplaatst...
theFlashWizard
%Europe/Berlin %018 %2005, 00:26
owww.. et was niet helemaal overgekomen dat die timeline nog in iets stond.. dat had wel iets handiger geweest.. maar mooi dat je het nu werkent hebt gekrege :)
WPT
%Europe/Berlin %422 %2005, 10:08
Ja heel mooi, en dat had nooit gelukt zonder jouw hulp! Dus heel erg bedankt!
Het is een projectje wat ik aan het maken ben om het allemaal wat beter onder de knie te krijgen. Dus als ik nog vragen heb laat ik me wel weer horen! ;)
Nogmaals erg bedankt!
theFlashWizard
%Europe/Berlin %482 %2005, 11:35
zeker doen en graag gedaan :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.