PDA

Volledige versie bekijken : Spel maken?

Hunters Assisin
%Europe/Berlin %524 %2010, 13:34
Laten we al meteen met de deur in huis vallen. Net een account gemaakt en nu al een vraag. :p
Wat is een goede manier om een professioneel spel te maken? En als je het wou vragen, ik heb werkelijk geen idee hoe het moet.

PS: Kan het ook 3D zijn?

dcm360
%Europe/Berlin %578 %2010, 14:53
Toevallig hebben we hier pas geleden nog een zelfde soort vraag gekregen. Ik zou zeggen, lees deze even door: ik ben een beginner in flash (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=59355)

ath92
%Europe/Berlin %613 %2010, 15:43
En trouwens: Als je een echte 3d-game wil maken (meer in de richting van spellen als Call Of Duty dus), raad ik je aan eens te kijken naar unity3d. Dit is een game-engine die je net als Flash in browser kunt spelen, maar waar je wat betreft 3D echt een heel stuk meer mee kunt.

Wil je dit niet, dan is Flash de oplossing. Voordeel van Flash is dat veel mensen de player al hebben geďnstalleerd en dat je er ook nog eens iets anders mee kan dan alleen een spel maken.

eriknoorland
%Europe/Berlin %874 %2010, 21:59
Professioneel spel maken == object oriented programming. Dus ik zou zeggen leer OOP en begin met een simpel spelletje als pong, tetris of een van de andere oude klassiekers. Daar heb je al genoeg uitdagingen in zitten en leer je along the way hoe je zo iets goed opzet. Ik ben zelf ook zo begonnen.

spacebattle
%Europe/Berlin %776 %2010, 19:38
schuifelt onrustig heen en weer:#

die 'vriend' heeft btw CS4 ^^
ben al eens begonnen met pong maar het is nog onduidelijk

e.l.dam
%Europe/Berlin %379 %2010, 10:06
Professioneel spel maken == object oriented programming. Dus ik zou zeggen leer OOP en begin met een simpel spelletje als pong, tetris of een van de andere oude klassiekers. Daar heb je al genoeg uitdagingen in zitten en leer je along the way hoe je zo iets goed opzet. Ik ben zelf ook zo begonnen.

I lol'd @ tetris :P

Zo simpel is tetris niet ;)