Volledige versie bekijken : Scrollbar binnen List component aanpassen
broucke
%Europe/Berlin %396 %2010, 10:30
Hallo,
Omdat ik een applicatie aan het ontwerpen ben voor een touchscreen, moeten bepaalde onderdelen van mijn applicatie op maat gemaakt zijn. Mijn items in de list zijn bijvoorbeeld redelijk groot.
Nu ben ik op zoek naar een manier om de pijltjes van mijn scrollbar te vergroten. Ik heb al uren gezocht maar heb nog geen enkele manier gevonden om dit te doen.
Kan iemand mij helpen?
marcvz
%Europe/Berlin %543 %2010, 14:02
Ik heb componenten nooit prettig gevonden.
Zelf maak ik altijd alles zelf zodat je het precies kunt maken zoals jij het wil.
Sinds CS3 (?) werken componenten wel een stuk prettiger. Je kunt ze gewoon open klikken zoals elke movieclip/sprite en zo de onderdelen aanpassen.
Ik heb geen idee hoe het uitpakt als je op die manier onderdelen van de scrollbar van grootte gaat veranderen. Maar dat is volgens mij wel de manier waarop het zou moeten.
broucke
%Europe/Berlin %548 %2010, 14:09
Op die manier ("skinnen" heet dat) kan ik de kleur aanpassen, ook de offset kan ik aanpassen. Wanneer ik het onderdeel van de scrollbar dan vergroot, gebeurt er niets in mijn applicatie. Waarschijnlijk is dit gebonden aan een of andere klasse die de grootte van de scrollbar bepaald.
Ik denk dat zelf een list programmeren voor mij niet haalbaar zou zijn. ik ben wel een beetje bekend met AS3 maar niet genoeg om hele klassen te programmeren.
broucke
%Europe/Berlin %587 %2010, 15:06
Na letterlijk urenlang zoeken heb ik een manier gevonden om dit gemakkelijk te verwezenlijken:
http://www.bigresource.com/Tracker/Track-flash-lsLyPFqMtI/
marcvz
%Europe/Berlin %606 %2010, 15:33
Hmm, je linkt werkt hier niet helemaal.
Ik krijg het volgende:
Your search for "AS3 - change width of ScrollBar / ScrollPane's scrollbar" returned 0 results.
Try a less restrictive search, make sure all words are spelled correctly, or try different keywords.
broucke
%Europe/Berlin %087 %2010, 03:06
http://www.gskinner.com/blog/archives/2007/05/variable_scroll.html
Deze zou wel moeten werken.
jelmer91
%Europe/Berlin %100 %2010, 03:24
Hmm, lees:
The modified classes will override the component classes that shipped with CS3. Note that it may slightly increase your compile time, as these classes are not pre-compiled.
Oftewel, voortaan heb je bij alles wat je maakt met flash, langere wacht tijden :P Lijkt me heel irritant
Salvago
%Europe/Berlin %379 %2010, 10:06
En jij wilt zeggen dat je nooit zelf een eigen custom class hebt geschreven?
M.a.w. alle code die je zelf schrijft is niet precompiled (tenzij je er natuurlijk een lib/dll van maakt), en zal dus bijdragen aan de compile time van je programma.
Daarnaast is de build time van de meeste flash projecten niet echt om over naar huis te schrijven doordat het meestal kleinere projecten zijn (vergeleken bij bv game engines).
Daarnaast draagt dit natuurlijk ook alleen bij aan de compile time als je de package importeert. ;)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.