PDA

Volledige versie bekijken : 3d in Flash, hoe?

Declipse
%Europe/Berlin %902 %2005, 21:39
Weet iemand hoe je 3d objecten (vooral animaties) kunt importeren en gebruiken in Flash MX 2004, want je kan wel allemaal losse png's of bitmap's importeren, maar als je klaar bent met dat tot een animatie neerzetten is het flash bestand meestal te groot om als website onderdeel te kunnen dienen. Vector animaties gaat wel omdat ik ook met Swift 3d werk. Maar mijn vraag is of iemand weet hoe je gerendeerde animaties in Flash kan gebruiken zonder dat je bestandsgrote te groot wordt. Er zijn namelijk redelijk wat websites met 3d onderdelen (vaak ook volledig in 3d) en daar zie je ook gerendeerde afbeeldingen in volledige animaties. En toch valt de laadtijd van de website erg mee. Ook was mijn vraag hoe ik deze 3d objecten dynamische kan maken in een flash website. zodat ze bijvoorbeeld gaan bewegen wanneer jij er over heen gaat met je muis.

INKA
%Europe/Berlin %135 %2005, 03:15
hoi,

als je losse pi,c gebruikt b.v jpg of png of targa(geen bitmaps) kun je het best swift gebruiken,die zet de pic,s meteen om in swf.
Gebruik je een ander programma, zorg dan dat je pic,s zo klein mogelijk zijn.(kwaliteitsverhouding file/kwaliteit).
In 3dsmax is er een optie om alles(mappen,licht enz) in te "baken" genoemd textures to rendering wat ook filesize voordeel oplevert.
Daarbij kun je je animatie "streaming"vertonen, scheelt ook laadtijd, of een grotere animatie in stukken laten laden.
Voor het bewegen(starten) van een animatie kun je bv een rollover gebruiken.

inka

Dopefish
%Europe/Berlin %628 %2005, 15:05
of swift 3d... !

Declipse
%Europe/Berlin %790 %2005, 18:58
Thx, Ik heb een tijdje geleden geprobeert om animaties om te zetten naar een flash bestand, het enige wat ik jammer vind aan swift 3d is dat het redelijk lastig in elkaar zit qua controls in vergelijking met de meeste 3d pakketten. Kan je dan ook goed gerendeerde animaties met swift exporteren, want vector animaties lukt wel maar dat ziet er lang niet zo uit als de meeste 3d sites, vectors zijn wel goed als het gaat om bestandsgrote, maar een echt mooie 3d site moet je meestal toch maken met gerendeerde afbeeldingen.

RITS
%Europe/Berlin %005 %2005, 00:07
gebruiken ze dan meestal niet ge-importeerde AVI's ?

heb laatst een enorm kicken site gezien uit Japan.
1 knop aanklikken resulteerde in een film van een zichzelf uitvouwende robot die jouw uitgekozen object projecteerde.

zal zien of ik ergens nog een link heb....

Verder zou ik alleen Swift3D weten Declipse...

hoe gaat het met je project?

Peace

Declipse
%Europe/Berlin %910 %2005, 21:51
Ik ben begonnen met alles te modelleren in Cinema4d, zodra ik dat klaar heb ga ik het proberen om het naar Flash te krijgen. Opzicht is avi wel mooi, maar het nadeel is dat een avi een veel te groot bestandsformaat heeft voor een website, ook als deze in Flash zit, ik denk dus dat ik het maar met losse frames doe, het is wat werk maar het geeft het mooiste resultaat en ja kan zelf makkelijk bepalen wanneer de animatie stopt en bij welk punt in vergelijking to een film bestand, maar alsnog bedank voor je info. Op het moment ben ik bijna klaar met een haven waarbij je een bootje ziet schommellen in de storm, met wetmaps enzo.