PDA

Volledige versie bekijken : Suggestie Posts relevanter maken

Ea.Z
%Europe/Berlin %616 %2010, 15:48
Doorheen de jaren hebben we allemaal al eens de suggestie gehad om een '[SOLVED]' functie toe te voegen aan het forum.

We hebben het telkens afgewezen door te zeggen dat 'niet iedereen terugkomt naar het forum, om die feedback in te vullen'.

We zaten er altijd dicht op met dat idee, maar we bekeken het iets te eenzijdig denk ik.

Wat we in feite nodig zouden hebben is een knop die elke gebruiker kan zien: Een "Dit was een oplossing voor mij".
Het gebeurt maar al te vaak dat mensen via Google op FlashFocus terecht komen, in een topic waar hun probleem ook uit de doeken gedaan wordt. Wellicht vinden ze een antwoord, maar dat komen wij niet te weten.

Die nieuwe button zou handig zijn om exact dat op te lossen. Op die manier maak je repies in een topic 'belangrijker'. Goede suggesties voor het oplossen van een topic kunnen dan door iedereen aangeduid worden.

Een 2de button die ik nodig acht (ik leidde dat af van het algemene vragen topic dat nu loopt) is een button die mensen klikken als een topicstarter niet genoeg info in zijn post geeft. Mensen klikken deze button, waarop de topicstarter meteen weet dat hij meer info moet geven.

Ik zeg maar wat. Van dit 2de deel ben ik het eigenlijk niet zo zeker. Die eerste button wel. (In feite is dit een publieke reputatie knop... So to speak..)

BernardV
%Europe/Berlin %992 %2010, 00:48
Vind het eerste idee wel goed.
2de is lastig, want dan krijg je veel mensen die op die button gaan klikken terwijl er misschien wel genoeg info is voor mensen die snappen waar het probleem over gaat.
Die laatste button zou ik, als deze uberhaupt toegevoegd zou worden, niet voor iedereen zichtbaar hebben.

Salvago
%Europe/Berlin %435 %2010, 11:26
Het eerste idee spreekt mij ook erg aan, en zou in mijn ogen een goede aanvulling zijn.
Het zou niet de eerste keer zijn dat je naar een oplossing op zoek bent (in een forum) en 2 pagina's aan posts moet doorspitten om tot de conclusie te komen dat niemand er een antwoord op heeft weten te geven.

Het tweede is, zoals bernard ook al aangeeft, wat delicater. Zo krijg je ook problemen met 'simpelweg "geef ons meer info" te roepen'. Wat voor info? En om dergelijke zaken te rectificeren kom je uiteindelijk bij een gelijkaardig iets uit als gewoon de Quick reply te gebruiken, en even snel te typen wat er nou precies nodig is. (En in het ergste geval typ je "ik snap er geen bal van, post eens wat meer info!".)

mknol
%Europe/Berlin %384 %2010, 10:13
Goed plan Ronny! :D Heb een voorstel en een mogelijke uitwerking bij het team opgenomen!